Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik vind mijzelf geen alcoholist, tenminste dat zegt ik tegen mezelf. Wat wel vaak gebeurt is dat wanneer ik drink ik de controle verlies over de hoeveelheid.

Het gebeurt zelden dat ik de afgesproken hoeveelheid drink. Soms lukt het mij om op de bank 1 of 2 biertjes of wijntjes te drinken. Maar wanneer ik ga borrelen of de stad in ga verlies ik de controle...iets neemt het over. Met vrienden in de stad kies ik het speciaal biertje met het hoogste alcohol percentage, ik maak mijzelf dan wijs dat deze ook het lekkerst is echter weet ik diep van binnen dat (ik noem het de duivel) is die mij overtuigt dit biertje te kiezen.

Wanneer ik teveel drink wordt ik joviaal, grappig en gezellig. Althans dit vind ik zelf, vaak hoor ik van mijn huidige vriendin of ex vriendinnen terug dat ik brutaal ben, hen beledig of arrogant doe. Hier heb ik dan geen weet meer van.

Ik weet niet beter dat veel en snel drinken erbij hoort, zo deed ik dit altijd met vrienden. Het lijkt zo normaal, maar steeds vaker betrap ik mij erop dat ik nadenk over alcohol drinken ook wanneer er geen gelegenheid voor is. Dat de gedachten van drinken de overhand neemt, ik geef hier dan niet aan toe.

Ik ga wederom (want dit is niet de eerste poging) proberen volledig te stoppen.

Nogmaals niet omdat ik een alcoholist ben, maar om de controle weer terug te pakken en (hopelijk) een "gezonde" relatie met alcohol te krijgen.

Geplaatst

Welkom op het forum hier. Wat je beschrijft komt me bekend voor, zowel uit mijn eigen ervaring als van wat anderen hier geschreven hebben.

Misschien moet je voor jezelf een wat duidelijker plan opstellen dan je nu aangeeft. Met termen als "proberen" en "hopelijk" is het nogal vrijblijvend. Wat ga je bijvoorbeeld anders doen dan bij die vorige pogingen, en wat heeft toen juist wel goed gewerkt?

Geplaatst

Hee bedankt voor je reactie, een echt concreet plan is er nog niet.

Kijk het probleem is dus dat ik geen geheel onthouder wil worden. Ik vind het gewoon belangrijk om af en toe wel een borrel te kunnen drinken.

Maar ik wil gewoon kunnen stoppen met drinken wanneer ik dat zelf wil, gewoon in de stad na 6 biertjes kunnen zeggen: Ik ga naar huis. En niet wanneer ik al dronken ben nog maar baco's bestellen of zelfs shotjes of cocaïne. 

Een gezonde relatie met alcohol is het doel.

Hoe mij dat gaat lukken is nog vaag, maar ik hoop.het zelf te kunnen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...