Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen frummers, goedemorgen Mormel en Fonny... 
Om vijf uur vanmorgen heb ik alle deuren en ramen in huis opengezet, dat scheelt toch weer even wat. 
Beneden is het nu 22,5... we gaan het meemaken vandaag weer. 
Vandaag toch maar zoveel mogelijk in huis doen wat moét, dan hoeft dat morgen niet... 
En verder rustig aan, veel water drinken en dan wordt het vanzelf weer avond. 
Nu eerst even tijd voor een bakje
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers

toch net nog snel de sauna geboekt
voor de moed me in de slippers zinkt.
Eenmaal daar is het n paradijsje, maar
de reis heen- en vooral terug, brrrrrr.
Maar ja zonder inspanning geen ontspanning vandaag;)

Geplaatst

Hoop dat iedereen het een beetje koel kan houden. Zo meteen even naar mijn vader bellen om te vragen of ik boodschappen moet doen voor hem want hij verplaatst zich met de motor en ik kan me voorstellen dat die beschermkledij niet zo comfortabel is nu. 

Daarstraks viel mij in dat ik deze drie dagen weinig ga kunnen verzetten in de tuin door de temperatuur en dadelijk kreeg ik de gedachte om een karton wijn te halen zodat ik de boel wat kan forceren. Het is een geniepig beestje dat duiveltje. 

Geplaatst

@Mormel mss ook hier even omdraaien nu?  Niemand zegt dat je in deze temperaturen hard moet werken in je tuin. Misschien ook eens een moment pakken om er volop van te genieten nu?  In de schaduw en tussen de planten genieten van al het harde werk dat je er eerder al ingestoken hebt? Heb je kruiden in je tuin staan? Kan je mss koudwater infusen mee maken ter verfrissing? Ik gebruik nu veel munt en verveine hiervoor maar las ook dat je zelfs tijm kan gebruiken.

Geplaatst

Doe maar niet @Mormel. Alcohol met deze warmte is eigenlijk het slechtste voor je lijf dat je kunt doen met deze hitte. Liever een glas water met wat munt en komkommer. En misschien moet je je vader vragen om boodschappen voor jou te doen, kom je ook niet in de verleiding.

Geplaatst

Ik had het vroeger in de zomer heel moeilijk om lekkere drankjes voor mezelf te vinden. In de winter had ik thee ipv rode wijn maar de zomer en lente vond ik moeilijker om een vervanger te vinden voor mijn rosé-gewoonte omdat ik echt niet van frisdrank hou. Daarom wil ik hier delen wat ik ondertussen al heb gevonden, niet uit betweterigheid maar, you never know who needs it or can use it.

- Citroen persen met Keltisch zeezout of Himalayazout en aanlengen met spuitwater (extra heilzaam om te hydrateren en natuurlijke electrolyten)

- Pomton: geperste pompelmoes met tonic

- Koudwater kruideninfusies vb met munt, verveine of tijm

- Zomerfruitinfusen: vb paar stukken watermeloen een paar uur laten trekken in koud water in de ijskast

- Kruiden/ fruitinfusen; absolute topfavoriet is perzik met basilicum paar uur laten trekken in koud water in de ijskast

Hou het droog maar toch nat!

Geplaatst (bewerkt)

Laat dat karton wijn maar zitten @Mormel. Is niet helpend en zo droog je nog meer uit. Koel helder water. Wil wel even een foto sturen van mijn vriend. Die ziet eruit alsof er een vrachtwagen over hem heen is gereden. Laat het dus maar uit je hoofd. Heb net de huisarts gebeld. Ze zouden overleggen. Ik word vanmiddag terug gebeld. 

bewerkt door spirit
Geplaatst

@Musashi ik heb het voordeel dat ik door al die jaren in de bakkerij nog maar weinig last heb van warmte. Dus ook bij deze temperaturen zit ik gewoon aan de koffie afgewisseld met kraanwater. in de koelkast staat wel een fles cola waar ik soms een slok van neem, maar daar kom ik dan ruim een week mee toe omdat ik niet zo'n zoetekauw ben. 
Dat lief zijn voor mezelf en zonder schuldgevoel niets doen ga ik dinsdag aankaarten bij mijn psycholoog want eigenlijk zit me dat stevig in de weg. 

@spirit: ik heb het gisteren niet gevraagd, maar hoe zit het met een opname tegen de wil in Nederland? In België is dat vrij strikt gereglementeerd en moet zelfs de vrederechter overtuigd zijn dat die persoon een gevaar voor zichzelf of anderen vormt.

Geplaatst

In Nederland is het heel moeilijk om een persoon tegen zijn wil op te laten nemen @Mormel. Je moet het wel heel bont maken, als ze dat doen. Met een kruisboog op balkon staan, kan een reden zijn 😙 Er lopen in Nederland heel wat gekken rond, ook onder invloed van drank en drugs. Leve de bezuinigingen op de gezondheidszorg. Dus als je niet wil, kunnen ze je niet dwingen. 

Geplaatst

Pfff..hoe is het bij jullie ?

Hier 30 graden binnen, buiten 33

Slaapkamer 29

Morgen werken in een piepklein winkeltje zonder ventilator of airco

In de middag dicht vanwege de hitte, maar denk dat het in de ochtend ook al 30 is/wordt

Geplaatst

Ik zou mn eigen ventilator meenemen dan Raps.
Hier 26,5 in de kamer. verder meet ik niets. dinsdag is het weer heerlijk koel.
Mijn dochter mag bij haar onderbuurvrouw logeren want kon vannacht niet slapen.
(anti leegstand flat, enkelsteens en n sauna nu) zus kreeg eenn kleine airco te leen van haar buurman.
Ik kan altijd nog mn ventilator mee naar de slaapkamer nemen bedacht ik net.
Nog nooit zo rustig in de sauna, terwijl het verrukkelijk koel was onde de bomen met een koude douche
op 5 m afstand. Ik ga maar wat extra nu, thuis hang ik ook maar niks te doen.

Geplaatst

Nachtpact
Quinn. 
Reacher
kaatje🌺
Yvonne

Leuk vandaag: pas in de middag werd het écht warm zodat ik vanmorgen heerlijk buiten koffie kon drinken...
Welterusten allemaal 💤

Geplaatst
3 uur geleden zei rapilos:

Pfff..hoe is het bij jullie ?

Hier 30 graden binnen, buiten 33

Slaapkamer 29

Morgen werken in een piepklein winkeltje zonder ventilator of airco

In de middag dicht vanwege de hitte, maar denk dat het in de ochtend ook al 30 is/wordt

Net even gecontroleerd buiten is het nu (22u40) nog 31°C, binnen 25°C (geen airco). 
Sorry voor mijn cynisme want ik bedoel het niet kwaad voor andere mensen, maar mijn donker groen kantje hoopt op nog hittegolven zodat politici eindelijk eens doorpakken met de vergroening van de steden. (Al zal die wens weer in mijn gezicht ontploffen en zullen we gewoon allemaal overschakelen op airco.)

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...