Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen frummers, goedemorgen Mormel en Fonny... 
Om vijf uur vanmorgen heb ik alle deuren en ramen in huis opengezet, dat scheelt toch weer even wat. 
Beneden is het nu 22,5... we gaan het meemaken vandaag weer. 
Vandaag toch maar zoveel mogelijk in huis doen wat moét, dan hoeft dat morgen niet... 
En verder rustig aan, veel water drinken en dan wordt het vanzelf weer avond. 
Nu eerst even tijd voor een bakje
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers

toch net nog snel de sauna geboekt
voor de moed me in de slippers zinkt.
Eenmaal daar is het n paradijsje, maar
de reis heen- en vooral terug, brrrrrr.
Maar ja zonder inspanning geen ontspanning vandaag;)

Geplaatst

Hoop dat iedereen het een beetje koel kan houden. Zo meteen even naar mijn vader bellen om te vragen of ik boodschappen moet doen voor hem want hij verplaatst zich met de motor en ik kan me voorstellen dat die beschermkledij niet zo comfortabel is nu. 

Daarstraks viel mij in dat ik deze drie dagen weinig ga kunnen verzetten in de tuin door de temperatuur en dadelijk kreeg ik de gedachte om een karton wijn te halen zodat ik de boel wat kan forceren. Het is een geniepig beestje dat duiveltje. 

Geplaatst

@Mormel mss ook hier even omdraaien nu?  Niemand zegt dat je in deze temperaturen hard moet werken in je tuin. Misschien ook eens een moment pakken om er volop van te genieten nu?  In de schaduw en tussen de planten genieten van al het harde werk dat je er eerder al ingestoken hebt? Heb je kruiden in je tuin staan? Kan je mss koudwater infusen mee maken ter verfrissing? Ik gebruik nu veel munt en verveine hiervoor maar las ook dat je zelfs tijm kan gebruiken.

Geplaatst

Doe maar niet @Mormel. Alcohol met deze warmte is eigenlijk het slechtste voor je lijf dat je kunt doen met deze hitte. Liever een glas water met wat munt en komkommer. En misschien moet je je vader vragen om boodschappen voor jou te doen, kom je ook niet in de verleiding.

Geplaatst

Ik had het vroeger in de zomer heel moeilijk om lekkere drankjes voor mezelf te vinden. In de winter had ik thee ipv rode wijn maar de zomer en lente vond ik moeilijker om een vervanger te vinden voor mijn rosé-gewoonte omdat ik echt niet van frisdrank hou. Daarom wil ik hier delen wat ik ondertussen al heb gevonden, niet uit betweterigheid maar, you never know who needs it or can use it.

- Citroen persen met Keltisch zeezout of Himalayazout en aanlengen met spuitwater (extra heilzaam om te hydrateren en natuurlijke electrolyten)

- Pomton: geperste pompelmoes met tonic

- Koudwater kruideninfusies vb met munt, verveine of tijm

- Zomerfruitinfusen: vb paar stukken watermeloen een paar uur laten trekken in koud water in de ijskast

- Kruiden/ fruitinfusen; absolute topfavoriet is perzik met basilicum paar uur laten trekken in koud water in de ijskast

Hou het droog maar toch nat!

Geplaatst (bewerkt)

Laat dat karton wijn maar zitten @Mormel. Is niet helpend en zo droog je nog meer uit. Koel helder water. Wil wel even een foto sturen van mijn vriend. Die ziet eruit alsof er een vrachtwagen over hem heen is gereden. Laat het dus maar uit je hoofd. Heb net de huisarts gebeld. Ze zouden overleggen. Ik word vanmiddag terug gebeld. 

bewerkt door spirit

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...