Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik had 8 maanden en 23 dagen niet gedronken en vandaag toch weer in de fout gegaan. En een logische reden kan ik niet verzinnen. Toen ik de wijn kocht wist ik dat het een domme actie was. Thuisgekomen overwoog ik de fles leeg te gooien, vervolgens besloot ik de fles ook leeg te gooien, maar ik nam toch eerst een glas wijn voor ik dat deed.

Ik ben echt zo boos en teleurgesteld. Ik heb wel meteen m'n behandelaar een appje gestuurd en het opgebiecht. We zouden juist de boel afronden omdat het zo goed ging. En ik was zooooo blij dat ik van die gesprekken af was! Zo blij dat ik gestopt was met Antabus! Meteen toen het kon heb ik lekker een kaasfondue gegeten en een tiramisu als toetje. Zo blij dat ik alles gewoon weer kon eten. En nu moet ik weer aan de ketting.

En dan heb ik het er nog niet eens over hoe rot mijn man zich nu moet voelen. 

Echt zo dom en ik kan niet eens uitleggen waarom.

Ik hoop dat ik goed onthoud hoe ik me nu voel en dat dat mij ervan weerhoudt om nog een keer zo dom te zijn.

Geplaatst

waaromvragen, brrrrrr
maar de kaasfondue en tiramisu hadden een signaal kunnen zijn (zie het filmpje hieronder)
en/of de euforie van "er lijken te zijn"
onbewust je behandelaar niet willen/durven missen nog
wat je brein je ook maar wijs maakt
het is het niet/wel of een kombi ?
Maar het is gebeurd en daar heb je mee te dealen
vallen en opstaan, en noooooiiiiittttt blijven liggen.

Geplaatst

"Dat ik alles weer gewoon kon eten" dat gevoel inderdaad. Van daaruit is het maar 1 stapje naar "dat ik alles weer gewoon kon drinken". Valkuil 😁

Knietjes schoon, kroontje recht en weer verder 💪🏻

Geplaatst

gewoon was het woord wat me raakte, toen er 2 gerechten met alcohol genoemd werden.
Onbewust/bewust trok de alcohol dus aldoor. Zoals lekker snack-eten als je aan het lijnen bent (was, vroeger)
Voor mij was dat jo-jo en. En zoals Els vertelt activeer je dan steeds die stofjes die je verslaving activeren en in stand houden

Geplaatst

Als zowel jij als je man ervan overtuigd waren dat het niet meer moelijk zou kunnen zijn, dan is dat natuurlijk een tegenvaller. 

Zo'n klein beetje alcohol in eten kan de beer weer los maken hè?  Goed om te weten, weer wat geleerd.  Dingen die je lekker vind met alcohol kunnen ook zonder gemaakt worden, en dat went wel.  

Het heeft niet zo veel met domheid te maken.  

Aan de ketting, dat klinkt een beetje alsof je het niet helemaal voor jezelf doet?  Misschien sla ik helemaal de plank mis hiermee, maar in stoppen voor de buitenwereld kan het gevaar schuilen dat er op een bepaald moment opstandigheid in jezelf ontstaat, omdat het als een offer voelt en de beloning op zich laat wachten/uitblijft.   

Geplaatst

Als ik het goed begrijp heb je dus 1 glas gedronken en de rest alsnog weggekieperd? Dat vind ik heel sterk! Oké dit was niet je bedoeling, maar je hebt het op tijd ingezien en weer wat geleerd. Je bent niet terug bij af!!! 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...