Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
11 minuten geleden zei Reacher:

Ja zeg jongens! Zit ik daar in 2323 met een afgelebberde boterham. Poetsen jullie hem tegen die tijd wel even voor me op? 
Vooruit dan maar, dan. Let the lebber fest commence. 😑 Ik zit verderop op een tuinbankje. Lekker uit de zon. 

kunnen we naar elkaar zwaaien

Geplaatst
Zojuist zei Quinn:

Maar wil je nou een knuffel of een lebber van me? Beide? 

Doe maar knuffel, wordt me anders allemaal te moeilijk hier. Ik moet aan 2323 denken. En Reacher heeft katten, die moet natuurlijk dan thuisblijven als ik 's avonds nog de auto wil gaan poetsen of zo.

Geplaatst

Mijn jeugd was een hel. Mijn vader sloeg, en goed ook, en ik kon werkelijk niks goed doen. (Ik was niet op zijn crematie. Ik ben nu zelf oud, maar ik heb daar geen seconde spijt van). Mijn moeder was een struisvogel, kop in het zand bij alles wat ze niet wilde zien, en deed daar psychisch een schep bovenop. 2 zelfmoordpogingen vòòrdat mijn leven eigenlijk begon. Het interesseert me totaal niet of mijn moeder nog leeft, en ik zal ook op haar crematie niet aanwezig zijn. Opgevoed als een suf ei, trouwde ik met de eerste vrouw die ik tegenkwam, alleen om thuis weg te komen, mògen beter gezegd. Ik was toen 23. Niet de beste keuze, maar de enige die ik zag. Een huwelijk van niks, maar door langs elkaar heen te leven duurde dat 25 jaar. Toen ik 40 was kreeg ik aangezichtspijn. Het enige waar ik goed in was was zuipen, en ik werd daar toen nòg beter in. Toen ontmoette ik B. Dankzij dit forum stopte ik met drinken, ik wist dat een relatie op deze manier niet goed zou gaan. Ik ben meer dan 10 jaar nuchter geweest en voor het eerst leek ik mijn leven in het gareel te krijgen. We gingen samenwonen. Onmiddellijk na de coronaprik kreeg ik 2 hartinfarcten, bloedarmoede, tinnitus en 2 soorten kanker. Dat werd me te veel van “het goeie”, het maakte me geen biet meer uit allemaal, en ik begon weer met zuipen. Omdat samenleven niet gaat met iemand als ik, in de put, en ik wil B. niet meetrekken in mijn misère, zit ik op een flat en leef als kluizenaar. Geen dokters meer voor mij, maar het leven duurt langer dan ik 2 jaar geleden dacht. En toch wil ik niet als zuiplap sterven, en ik sta nu voor dezelfde strijd als 15 jaar geleden. Hoe laat ik dat zuipen? 

Geplaatst
1 minuut geleden zei Quinn:

Zelf, maar niet alleen. Samen de nul houden vandaag?

Dat gaat niet lukken, mijn vriend. Na 2 weken lief te zijn geweest heb ik vandaag mijn verlofdag. Vanavond komt, zoals vrijwel elke donderdag, mijn vriend op bezoek. Vanaf morgen ben ik weer voor je beschikbaar. Dan treedt mijn schema 24/6 weer in werking. Jij hebt dat smoesje niet, dus ik verwacht geen klachten over jou te horen vandaag.

Geplaatst

Ach ja, het is donderdag. Well, dan wens ik je een goede avond en dat je mag starten met wit.
Geen klachten over mij vandaag, ik zit nog in de goedmaakfase.

Geplaatst

je hebt net zo veel redenen om niet te zuipen, als wèl Hub.
Misschien zelfs eentje méér?

ZE ZITTEN ALLEMAAL TUSSEN JE OREN BEN IK BANG.
Oeps caps lock aan. ik laat het maar staan, misschien was het belangrijk.
:heart:

Geplaatst
18 minuten geleden zei Quinn:

Ach ja, het is donderdag. Well, dan wens ik je een goede avond en dat je mag starten met wit.
Geen klachten over mij vandaag, ik zit nog in de goedmaakfase.

Grappig, krijg je hier goede raad van iemand die het op een drinken gaat zetten. Mijn vriend heeft soms moeite met het Schots Gambiet. Dus wit in de eerste partij zou niet gek zijn. Mochten we aan een tweede partij toekomen is de kans kleiner dat ik weer eens met een negatief schaak-saldo naar bed ga. Ik kan er nu wel tegen als ik met schaken verlies, maar hij speelt wel goed, en dan kan ik het minder hebben. Vooral van hem, en ik moet toch iets hebben om iemand mee te pesten. Ons domme geklets zal er in ieder geval niet minder dom op worden. Een goedmaakfase moet je altijd afmaken, doe je best! 

Geplaatst
32 minuten geleden zei lady jane:

je hebt net zo veel redenen om niet te zuipen, als wèl Hub.
Misschien zelfs eentje méér?

ZE ZITTEN ALLEMAAL TUSSEN JE OREN BEN IK BANG.
Oeps caps lock aan. ik laat het maar staan, misschien was het belangrijk.
:heart:

Waarom moet je me altijd zo laten nadenken? Best lief van jou! Het zit tussen mijn oren, dat weet ik. En toch is het er, het is net zo echt als de de rest van de wereld om mij heen. Ik hoop dat de donderdag stiekem even voor het oog van de rest van de wereld voorbij gaat. Ik maak mezelf dan wijs dat het een enkel wolkje in een verder blauwe lucht is geweest. Ik word geen 100, heel even in de schaduw hoort er misschien wel bij, nu, voor mij. En laat die caps lock maar aan staan, ik heb dat af en toe nodig.

Geplaatst
6 minuten geleden zei Lonster1:

Volgens mij doe je het al, 6 dagen per week? Je klinkt opgewekt, inspirerend.

Ja, tot nu toe lukt het op deze manier, met die 6 dagen. Ik hoop dat ik daarmee geen voorbeeld ben voor anderen. Dit zou niet de manier zijn waarop ik het "vroeger" zou hebben aangepakt. Tot nu toe (!) werkt het voor MIJ, en ik ben er tot nu toe (!) tevreden mee. En ja, ik heb in dingen meer zin en plezier gekregen. Kus! Mag dat? Is eenmalig en toch maar op papier.

Geplaatst

Nou ja zeg, het moet toch niet gekker worden. Een kus om de dag mee te beginnen, die heb ik mooi binnen. :heart:

Ik doe het ook zoiets, ongeveer 1 x per week drinken. Het hangt van de sociale gelegenheid af, soms gaan er twee weken voorbij en soms drink ik zowaar 3 x en moet ik strenger optreden. Het is soms wat tobben. Maar ja, zo zijn er wel meer dingen. Ik houd het al meer dan een jaar redelijk goed in de hand zo.

Fijne dag!

Geplaatst
32 minuten geleden zei Quinn:

Een aanval is vaak een prima verdediging, zou ik zeggen. Maak hem in.

Helaas is mijn vriend zo'n optimistische ignorant. Hij gelooft nog in de zwaartekracht en de maanlanding in 1969. Ach ja, de jeugd. Hij ziet het gewoon niet wanneer hij moet opgeven omdat hij verloren staat. Ik zal extra mijn best doen vanavond.

Geplaatst
4 uur geleden zei hub02:

Mijn jeugd was een hel. Mijn vader sloeg, en goed ook, en ik kon werkelijk niks goed doen. (Ik was niet op zijn crematie. Ik ben nu zelf oud, maar ik heb daar geen seconde spijt van). Mijn moeder was een struisvogel, kop in het zand bij alles wat ze niet wilde zien, en deed daar psychisch een schep bovenop. 2 zelfmoordpogingen vòòrdat mijn leven eigenlijk begon. Het interesseert me totaal niet of mijn moeder nog leeft, en ik zal ook op haar crematie niet aanwezig zijn. Opgevoed als een suf ei, trouwde ik met de eerste vrouw die ik tegenkwam, alleen om thuis weg te komen, mògen beter gezegd. Ik was toen 23. Niet de beste keuze, maar de enige die ik zag. Een huwelijk van niks, maar door langs elkaar heen te leven duurde dat 25 jaar. Toen ik 40 was kreeg ik aangezichtspijn. Het enige waar ik goed in was was zuipen, en ik werd daar toen nòg beter in. Toen ontmoette ik B. Dankzij dit forum stopte ik met drinken, ik wist dat een relatie op deze manier niet goed zou gaan. Ik ben meer dan 10 jaar nuchter geweest en voor het eerst leek ik mijn leven in het gareel te krijgen. We gingen samenwonen. Onmiddellijk na de coronaprik kreeg ik 2 hartinfarcten, bloedarmoede, tinnitus en 2 soorten kanker. Dat werd me te veel van “het goeie”, het maakte me geen biet meer uit allemaal, en ik begon weer met zuipen. Omdat samenleven niet gaat met iemand als ik, in de put, en ik wil B. niet meetrekken in mijn misère, zit ik op een flat en leef als kluizenaar. Geen dokters meer voor mij, maar het leven duurt langer dan ik 2 jaar geleden dacht. En toch wil ik niet als zuiplap sterven, en ik sta nu voor dezelfde strijd als 15 jaar geleden. Hoe laat ik dat zuipen? 

Wel helder samengevat.

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, of hoe zeggen ze dat ook alweer op de beurs.

Sterkte!! 💪🏻

Geplaatst
56 minuten geleden zei bumperjim:

Wel helder samengevat.

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, of hoe zeggen ze dat ook alweer op de beurs.

Sterkte!! 💪🏻

Toekomst? Zover denk ik niet meer. Als mijn vader niet zo alles goed had geweten zou ik misschien een normaal mens geworden zijn. Als mijn moeder niet te stom was geweest om voor de duivel te dansen dan zou ik misschien helemaal niet op dit forum zijn terechtgekomen. Misschien was ik voor ik geboren werd al een idioot, en ik heb toen gekozen voor idoten als ouders omdat dat bij me paste. Ik zoek geen excuus voor wat ik doe. Ik klooi maar wat, dat weet ik. Ik probeer niet iets goed te doen, maar ik probeer niks verkeerd te doen. Dat lukt soms. Ik heb een hekel aan mezelf als ik drink. En soms heb ik een leuke dag, zoals eergisteren. Scheelt weer een beetje, niet drinken.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...