Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als je ontevreden bent, spijt hebt, whatever, kun je ook de Lutherse Mis van Bach gaan luisteren. Dan is de wroeging meteen over, terwijl er niks is veranderd. In het algemeen: niet vanuit de negativiteit blijven terugkijken of op zoek gaan naar oplossing of genoegdoening, maar proberen je passie te hervinden. Al is het maar een lullig klein beetje, dat hindert niet. Zo ga ik zo met het gezin wandelen in het park terwijl de zon schijnt. Al het andere is onzin en het najagen van wind.

Tot zover het evangelie van knakker

Geplaatst

Lees je dat tussen de regels door? Hihi

Ja ik had niet verwacht dat ik wakker zou worden door mijn wekker om 9 uur.. De laatste maand verschuiven mijn opsta tijden in het weekend..  Van 6-7 naar ergens tussen 8 - 10 uur.. 

Ik ga dan ook expres wat later op bed omdat ik anders bang ben ben om tussen 3 en 4 wakker te worden en niet meer in te kunnen slapen

Geplaatst

Gemiste kansen. Tsja. Dat is nu een van de redenen dat ik alles uit een dag wil halen. Ik sta vroeg op, zodat ik op mijn gemakje de zon op kan zien komen. Ik ben veranderd van een lui varken die meestal zo rond 11 uur pas uit bed kwam. Dat was nog vroeg. Het werd ook wel eens 12 uur. Wat een leven was dat zeg. Nu lekker alles nuchter bekijken.

Geplaatst

Goedemorgen! ☀️

Gemiste kansen, dat klinkt mij te negatief. Ik zie het liever zo dat alles wat je hebt meegemaakt jou heeft gevormd tot degene die je nu bent. Ik ben best trots op mezelf dus heb ik vast iets goed gedaan ook. Ook veel dingen gedaan die ik niet had willen/moeten doen maar van fouten leer je (en dus ook van gemiste kansen?). Hoe dan ook stilstaan bij het verleden is niet goed. Yesterday is history, tomorrow is a mystery but today is a gift, that”s why we call it the present. 

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Mariposa:

Hoe dan ook stilstaan bij het verleden is niet goed. 

Als ik niet af en toe stilstond bij het verleden, zou ik allang weer aan de drank zijn.

bewerkt door Adri03
Geplaatst

en als je dood in de ogen kijkt, komt dat verleden vanzelf bovendrijven haha.
Maar gemiste kansen zie ik niet meer. Vroeger wel, toen dronk ik teleurstelling daarover weg
en was vaak ontevreden. Dat alles is langzaam weg ge-ebd na het stoppen. 
En terugkijkend zie ik hoe ik gegroeid ben aan de lessen die ik kreeg door keuzes die ik wel maakte.
Ach alles wordt zo betrekkelijk. Per dag leven is de belangrijkste les geloof ik, hier en nu kiezen
of omstandigheden de keus laten maken als ik weinig invloed heb. wel zo rustig.

Geplaatst (bewerkt)
44 minuten geleden zei Adri03:

Als ik niet af en toe stilstond bij het verleden, zou ik allang weer aan de drank zijn.

Er van leren is ook niet erg, maar erbij stil blijven staan is weer iets anders.

bewerkt door Mariposa
Geplaatst
14 minuten geleden zei Mariposa:

Er van leren is ook niet erg, maar erbij stil blijven staan is weer iets anders.

erbij stil blijven staan betekent in mijn ogen, er de tijd voor nemen om er aan terug te denken
erin lijven hangen is misschien waar jij op doelt? Of het je verdere leven laten bepalen?

Geplaatst (bewerkt)

Lekker uit geweest met de Stier naar impro theater. Samen aan de mocktail 🤪 getver wat een hoop suiker, maar er was maar weinig interessants te drinken zonder alcohol. Ze hadden wel weer lekkere thee. Dat drink ik eigenlijk liever dan iets wat moet lijken op iets anders, je dacht toch niet echt dat ik mojito lekker vind vanwege de muntblaadjes? 🤣

Fijn om een vrouw te hebben die nooit wat drinkt, nooit dat geëmmer van "ach eentje kan toch wel?"

Ik moest om 1 of andere reden aan de barman uitleggen dat het voor een Dry January was (het is natuurlijk na 18 dagen nog lang geen gewoonte in mn hoofd), bleek dat hij daar ook mee bezig was 👍🏻

Ik moet nog wel uitkijken dat ik niet uit de macht der gewoonte ergens een biertje bestel zonder nadenken. Dat zou me kunnen overkomen misschien, dat ik het even helemaal vergeet. Dan geef ik hem wel weg, neem ik me voor. 

bewerkt door bumperjim

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...