renaldo61 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer of toch zolang als ik het volhou. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden 23 minuten geleden zei Fonny: Goedemorgen vroege vogel!☕️☕️ Vandaag niet op het dagpact ?
Fonny Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 2 uur geleden zei renaldo61: Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer of toch zolang als ik het volhou. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61 Fonny🌞👍
Fonny Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Ik zat nog even aan mn koffietje Renaldo☕️
Maja Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goedemorgen Renaldo en Fonny en iedereen die volgt! Hop uit bed, douchen en koffie!!! Hopelijk meldt Yvonne zich snel☕️☕️ Dagpact: renaldo61 Fonny🌞👍 Maja
Yvonne Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goedemorgen Renaldo, Fonny, Maja en alle andere frummers.... .... en het regent alweer... Geeft niet, we zitten binnen droog.. Bakje dan eerst maar even. Maja reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Dagpact: renaldo61 Fonny 🌞👍 Maja Yvonne
MaryArt Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Dagpact: renaldo61 Fonny 🌞👍 Maja Yvonne MaryArt
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden Deze ochtend zeer vroeg reeds naar de markt geweest. Helaas het was nog te vroeg de kraampjes moesten nog opgesteld worden. Ook wordt een groot deel van de markt ingenomen voor de Wintermagie
Mormel Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Dagpact: renaldo61 Fonny 🌞👍 Maja Yvonne MaryArt Mormel @renaldo61: bedoel je met de Wintermagie de kerstmarkt?
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/11/13/wintermagie-tienen-grote-markt-week-vroeger/ Kerstmarkt en schaatspiste
Mormel Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 1 minuut geleden zei renaldo61: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/11/13/wintermagie-tienen-grote-markt-week-vroeger/ Kerstmarkt en schaatspiste Leuk, ik vind Kerst altijd een fijne periode met die lichtjes in het donker en het geeft ook altijd een vooruitzicht op het einde van de donkere periode. Doe wel nooit kerstmarkten om overduidelijke reden.
Mariposa Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goedemorgen! Kerst is altijd wel gezellig, maar het is zo'n verplichting. Etentjes waar je niet onderuit kunt enzo. Ik heb veel liever spontane gezelligheid. En na die hele gezellige tijd is er zo'n vreselijke duisternis, vooral in het nieuwe jaar. Daar zie ik zo tegenop. Maar goed, vandaag schijnt het zonnetje volop gelukkig, daar wordt een mens blij van! 🔅
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden Al naar twee ontmoeting huizen geweest en nog eens de markt gedaan. De Kerstmarkt en ijspiste zijn nog niet open.
Spirit Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Hier geen zon te zien. Ik merk wel dat die sombere dagen wel wat op m'n gemoed werken. Maar iedereen moet het ermee doen. Wij zijn allebei wat kersthaters. Het tuinhek wordt, al mopperend, wel verlicht. Voor de rest zien we het wel. Vandaag doe ik helemaal niets bijzonders. Ben dit weekend toch wel over mijn grenzen. Veel te druk geweest. Gisteren last van rug en spieren en gisteren hadden we het ook weer druk. Tijd om wat gas terug te nemen. Nu ik dit schrijf, komt het zonnetje even om de hoek kijken. We kunnen in ieder geval we van mooie luchten genieten en regenbogen.
renaldo61 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden Hier vind ik het maar fris. Tijd om ander schoeisel te zoeken.
Mormel Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 1 uur geleden zei Mariposa: Goedemorgen! Kerst is altijd wel gezellig, maar het is zo'n verplichting. Etentjes waar je niet onderuit kunt enzo. Ik heb veel liever spontane gezelligheid. En na die hele gezellige tijd is er zo'n vreselijke duisternis, vooral in het nieuwe jaar. Daar zie ik zo tegenop. Maar goed, vandaag schijnt het zonnetje volop gelukkig, daar wordt een mens blij van! 🔅 Mijn tip: schrap de verplichtingen. Dit jaar zal het niets zijn maar de voorbije jaren was eindejaar eenvoudig: Kerstavond thuis met gezin, nieuwjaar bij de schoonfamilie (mijn vader is al lang gestopt met vieren); heel wat rustiger dan dat idiote gedoe waarbij je met Kerst twee dagen zit te vieren en dit met Oudjaar nog een herhaalt omdat veronderstelt wordt dat iedereen dan iedereen gezien moet hebben. Misschien klinkt dit vreemd voor iemand die geboren werd begin jaren tachtig, maar zelf ben ik nog opgegroeid in een klassieke arbeiderswoning met vier kamers en een zolder: woonkamer, keuken met douche en boven twee slaapkamers (wc was en is nog steeds buiten op de koer); dus vrij sober, denk niet dat er nog veel mensen zich kunnen voorstellen te leven met 1 gootsteen in gans hun huis. Niet tegenstaand vierden we wel echt Kerst: leuke boom met lichtjes, pakjes eronder en de eettafel die opengeklapt werd en waarop het betere servies stond terwijl gans de dag kaarsjes brandde en mijn vader een groot deel van de dag in de keuken stond want het eten was uitgebreid. Heb er dadelijk een goed gevoel bij terwijl ik niet bijster positief terugkijk op onze jeugd. Dit is allicht bizar voor een gezin dat niet gelovig was maar die connectie met de winterzonnewende gaf steeds een hoopvol gevoel over de kansen die het volgende jaar zou bieden, dat we weer een jaar doorstaan hadden. Zie mij hier leuteren over Kerst en we zijn nog niet eens december.
Mariposa Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Mormel Helaas, we hebben al toegezegd. Om nu af te zeggen is ook weer zoiets. Het is wel een overweging waard voor volgend jaar. Grappig ja, ik ben van eind 70, bij ons in de kerstboom idd helemaal vol met lichtjes en kado's. (voor de ouders pakjes shag met vloeitjes, voor de kids bergen kerstkransjes). Ook een kleine woning, wel met een toilet binnen, haha. Dat waren wel mooie tijden. Ik kijk ook niet super positief terug op mijn jeugd, maar die tijden waren wel goud waard. Maf dat als je ouder wordt dat gevoel verdwijnt en dat het dan niet meer zo nodig lijkt.
Mariposa Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 3 uur geleden zei Spirit: Hier geen zon te zien. Ik merk wel dat die sombere dagen wel wat op m'n gemoed werken. Maar iedereen moet het ermee doen. Wij zijn allebei wat kersthaters. Het tuinhek wordt, al mopperend, wel verlicht. Voor de rest zien we het wel. Vandaag doe ik helemaal niets bijzonders. Ben dit weekend toch wel over mijn grenzen. Veel te druk geweest. Gisteren last van rug en spieren en gisteren hadden we het ook weer druk. Tijd om wat gas terug te nemen. Nu ik dit schrijf, komt het zonnetje even om de hoek kijken. We kunnen in ieder geval we van mooie luchten genieten en regenbogen. Hier helaas geen verlichting buiten, wordt door de wederhelft gezien als onzin en onnodig duur. Terwijl dat nou juist het leuke is van de donkere maanden, alle gezellige verlichting buiten. Lekker rustig aan doen @Spirit, dat is idd belangrijk, luisteren naar je lichaam.
renaldo61 Geplaatst 19 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 19 minuten geleden Nooit bij mijn ouders of grootouders een echte traditie van Kerst gezien. Een klein stalletje en wat lichtjes en dat was het. Zelf doe ik er niet aan. Toen ik nog op de buiten woonde had ik met Nieuwjaar wel angstige honden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden