kers Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden 7 uur geleden zei JamesM: Eens ook met de opmerkingen over perfectionisme. Ook ik vond dat ‘natuurlijk een mooie eigenschap’ zoals je zegt. Dat kon toen ook niet anders, want dat was het enige om mijzelf nog een beetje positief te kunnen bekijken. En een mooie om jezelf tegelijkertijd continu minder waard te blijven voelen. Want goed is nooit goed genoeg, het moet altijd beter, dus faal je per definitie altijd en is dat weer een bevestiging voor je eigen innerlijke criticus. Eigenlijk is perfectionisme dus een wolf in schaapskleren. Ondertussen heb ik veel meer innerlijke rust en balans gevonden en probeer ik vooral tevreden met mijzelf te zijn. Dat is ool precies waar het bij mij zit. Ik weet het, maar slechte gedachten nemen het vaak over van rationele gedachten. En hoe kwam ik tot rust... juist ik dacht met alcohol. Dag 4 loopt nu, voel me op zich prima maar vooral ook moe. Vanavond ga ik nog fitnessen en zaalvoetballen. Dat laatste gaat normaliter gepaard met een goede derde helft. Vanavond ga ik na de wedstrijd meteen naar huis. Wil me niet blootstellen aan gevaar. Dat is nu echt nog de kat op het spek binden. Ook dit weekend een etentje gepland met een aantal bekenden. Om zeker te zijn dat ik me niet laat verlijden ga ik met de auto en rijden er wat mensen mee. Ik ga het bij water en wat fris houden. Nuchter blijven wanneer ik moet rijden is eigenlijk nooit een probleem geweest. garfield076 en lady jane reageerden hierop 2
JamesM Geplaatst 16 minuten geleden Rapport Geplaatst 16 minuten geleden Precies zoals een verslaving werkt. Als je langer clean bent dan leer je die patronen ook steeds beter te herkennen. Slim van je om dit weekend met de auto te gaan en met het sporten ook de focus te leggen op gezonde activiteiten! Veel plezier alvast.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden