renaldo61 Geplaatst gisteren om 10:48 Rapport Geplaatst gisteren om 10:48 Deze ochtend hoorde ik toevallig een gesprek, tussen een buschauffeur en een verzorgende van de dagopvang voor ouderen. Blijkbaar had de buschauffeur die gisteren dienst had sigaretten gaan kopen voor een cliënt, wat uit het gesprek af te leiden viel hij niet had mogen doen. De vrouw die de sigaretten wilde heeft van de dokter te horen gekregen dat ze niet meer mocht roken. Ik werk voor die dagopvang ook als vrijwilliger, maar ik heb daarover in het contract dat ik tekende nooit wat gelezen. Mijn bedenking daarbij is laat die vrouw toch haar pleziertje, als ze nu alcohol wil of wil roken, laat ze doen. Ouderen mogen al zo weinig.Â
karin123 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden (bewerkt) Vind ik ook! Overal bemoeien ze zich mee. Die dokter hoeft zich er ook niet mee te bemoeien. Dat maakt zij zelf wel uit. Dan moet iemand maar stiekem boodschappen voor haar doen. Regels zijn er om gebroken te worden.🤣 20 uur geleden bewerkt door karin123
bumperjim Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) Ja daar zou ik ook recalcitrant van worden. Zoals er over ouderen beschikt wordt. Je betaalt een fortuin voor zo'n opvang om vervolgens niks meer te mogen, wtf 😈 11 uur geleden bewerkt door bumperjim
Bob Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden 18 uur geleden zei renaldo61: De vrouw die de sigaretten wilde heeft van de dokter te horen gekregen dat ze niet meer mocht roken. Waarom die dokter dat voorschreef weten we niet. Misschien heeft ze longkanker? Om hier nu allerlei algemene conclusies aan te verbinden vind ik nogal onzuiver. lady jane reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Eens. Al heb ik geen goede band met mijn moeder en kan ze mij weinig schelen, toch werd ik lichtelijk kwaad toen ik vorige maand hoorde dat ze van haar psychiater moest stoppen met roken en ze haar daarvoor een middel (wellbutrin) gingen geven. Kan goed zijn dat het roken negatief is voor de chemo, maar tegelijkertijd is ze terminaal dus waarom in die laatste periode ook nog eens haar enige afleiding wegnemen?Â
renaldo61 Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden 28 minuten geleden zei Bob: Waarom die dokter dat voorschreef weten we niet. Misschien heeft ze longkanker? Om hier nu allerlei algemene conclusies aan te verbinden vind ik nogal onzuiver. Het gaat mij erom dat mensen veel ontraad wordt als men denkt dat ze beschermd  moeten worden.Â
Bob Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Dat is een algemene uitspraak. Je onderbouwing is mijns inziens echter nogal zwak.
renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden Zoals in mijn geval werd me alchohol verboden in de kliniek, je kunt voor verbieden een ander woord gebruiken @Bob , maar het komt op hetzelfde volgens mij neer. Dat verbod heeft echter alleen maar gewerkt toen ik er daadwerkelijk achter stond. Al de vorige keren werkte het averechts. Mensen die niet meer zo mobiel zijn, zoals die ik ontmoet in de dagopvang voor ouderen wordt zoveel afgenomen of kunnen niet veel meer zelf. Met hun dat laatste pleziertje te ontnemen, ontneem je hun waardigheid en misschien zelfs de reden voor hun bestaan.Â
lady jane Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden het blijven domme stellingen zolang je het verhaal van de mensen niet kent. en je kunt niet zoiets opperen voor de hele mensheid dus wat voor zin heeft deze diskussie eigenlijk?Â
lady jane Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden beetje kinderachtige reactie per pb @renaldo61 je mag ook openbaar laten weten wat je van mijn posting(s) vindt hoor. ik wil in elk geval geen pb's meer van jou ontvangen.
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik denk dat dit soort verhalen bij verschillende mensen reacties oproepen die meer te maken hebben met hun eigen ervaringen en (over)gevoeligheden dan met het (al dan niet precies goed weergegeven) verhaal, bij mij ook. Feit blijft wel dat je het dan niet moet generaliseren. lady jane reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden