renaldo61 Geplaatst 20 oktober Rapport Geplaatst 20 oktober 2 uur geleden zei Sanity: Dank je. Ja klopt is zeker voorbij. Ga alleen niet cold turkey maar afbouwadvies van @Bob volgen. Alle vorige keren dat ik gestopt ben was wel cold turkey. Dat ging uiteindelijk toch weer fout. Ben iig weer gezond gaan eten sinds een week. Afgelopen maanden was het echt alleen maar pizza of snelle magnetron hap met vaak van die kleffe cheeseburgers. Waarom zou cold turkey niet lukken?
Moeps Geplaatst 20 oktober Rapport Geplaatst 20 oktober (bewerkt) Bob adviseerde ook om een strak afbouwplan te maken. Heb je dat gedaan? Misschien goed om dat hier te melden als extra stok achter de deur. 20 oktober bewerkt door Moeps
Sanity Geplaatst 21 oktober Auteur Rapport Geplaatst 21 oktober 20 uur geleden zei Moeps: Bob adviseerde ook om een strak afbouwplan te maken. Heb je dat gedaan? Misschien goed om dat hier te melden als extra stok achter de deur. Jazeker. Ik houd vanaf afgelopen zondag bij hoeveel ik drink. Afbouw schema van om de paar dagen 2 blikjes minder. Dat heb ik vanaf gisteren ook gedaan. Kijken of ik het zo uit mijn systeem kan krijgen door 'langzame' ontwenning. Cold turkey is me wel eens voor een half jaar gelukt maar toen heb ik het drinken ingeruild voor excessief sporten, gezond eten etc. Dan ruil je dus de ene verslaving in voor de andere en hoeft er maar iets te gebeuren en het hele kaartenhuis lazert in elkaar. Wat toen ook gebeurde. Dat heeft alles met geen rem te maken. Dus als je geen maat kan houden met drank, lukt dat ook moeilijk met andere dingen. Althans zo werkt het bij mij (weet ik nu).
renaldo61 Geplaatst 21 oktober Rapport Geplaatst 21 oktober Denk je dat je die kapotte rem kunt omzeilen?
Sanity Geplaatst 21 oktober Auteur Rapport Geplaatst 21 oktober 5 minuten geleden zei renaldo61: Denk je dat je die kapotte rem kunt omzeilen? Geen idee maar dat staat los van afbouwen of cold turkey. Gaat er nu om dat ik geleidelijk wen aan ontwenning en het niet halsoverkop in ga ruilen voor een andere verslaving. Daar ben ik nl. heel goed in.......
renaldo61 Geplaatst 21 oktober Rapport Geplaatst 21 oktober Zojuist zei Sanity: Geen idee maar dat staat los van afbouwen of cold turkey. Gaat er nu om dat ik geleidelijk wen aan ontwenning en het niet halsoverkop in ga ruilen voor een andere verslaving. Daar ben ik nl. heel goed in....... Ik kan maar uit eigen ervaring spreken. Ik heb het zeker ingeruild, waartegen ik nog steeds vecht.
Sanity Geplaatst 21 oktober Auteur Rapport Geplaatst 21 oktober (bewerkt) Ja daar weet ik dus ook alles van. Het stoppen is niet zo moeilijk (het gestopt blijven natuurlijk wel) maar als dat ingeruild wordt voor een andere verslaving of obsessie (hoe onschuldig dan ook) is het risico op een terugval of ergere verslaving gewoon aanwezig. Ik spreek dan puur voor mijzelf uit ervaring, 21 oktober bewerkt door Sanity
Sanity Geplaatst 21 oktober Auteur Rapport Geplaatst 21 oktober (bewerkt) Update voor mijzelf om straks deze treurnis terug te lezen. Afbouwen houd ik mij aan. Sterker nog, gisteren ook niet meer dan 10 blikjes gehaald. Bij blikje numer 8 deze na twee slokken leeggekieperd. Niet eens in een echte roes maar meer doodmoe en miserabel. Snel eten gaan maken en natuurlijk teveel gegeten. Daarna om 20:00 in slaap gevallen. natuurlijk 3 uur later zwetend wakker geworden. Had nog 2 blikjes over.... Die natuurlijk opgedronken (dat ben ik natuurlijk ook aan mijzelf verplicht als ik mij keurig aan mijn afbouwschema wil houden....). Vol 'goede moed en dapper' weer 10 blikjes gehaald vandaag. Zelfde resultaat Behalve dan dat het nu al na blikje 7 fout (of beter gezegd goed) ging. Zo snel maar verse hutspot maken met een foute rookworst. Dat gaat nog wel lukken. heb in mijn mateloosheid wel 4 tiramisu toetjes gehaald (ze waren in de aanbieding, het bier gelukkig niet😁). Het afbouwschema gaat dus heel goed maar dat komt meer door de belabberde staat waarin ik fysiek verkeer en heeft dan niet zozeer met mijn 'geweldige wilskracht' te maken. Wat een troep!!!!! 21 oktober bewerkt door Sanity
bumperjim Geplaatst 21 oktober Rapport Geplaatst 21 oktober Het kan alleen maar beter gaan als je je afbouwplan uitvoert. Allez hop langzaam uit de scheisse raken 💪🏻 Sanity reageerde hierop 1
Sanity Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden Tja dat afbouwschema ging best wel een weekje goed. Ik had niet eens de illusie dat ik hiermee gematigd zou leren drinken. Wilde het gewoon bewust langzaam afbouwen. Nou ja dat is dus ook mislukt. Godzijdank geen binges meer en ook niet in de ochtend beginnen met zuipen en dat soort BS. Daar heb ik echt geen zin meer in. Valkuil is natuurlijk dan wel dat je denkt dat je het onder controle hebt. Complete onzin natuurlijk als je dagelijks 10 tot 12 blikjes bier drinkt. Oké toegegeven dat is voor een doorgewinterde zuiperd als ik niet echt schokkend. Maar natuurlijk schrikbarend veel te veel. Heb er nu 10 op (no worries geen drankjank dat zal mij never nooit meer overkomen). Drink er mss nog 1 of 2 en dan ga ik toch eten om dan 'heerlijk'in de roes weg te vallen. Nou NOT!!! Wordt natuurlijk ergens midden in de nacht wakker. Als ik dan niet alles op gedronken heb wat ik had (dat kan ik echt wel goed) drink ik de laatste 1 of 2 biertjes om rustig te worden. Haal er standaard niet meer dan 12. Maar nogmaals geen drankjank maar dit plan werkte dus ook niet. Ach ja wat werkt wel behalve dan toegeven dat je een hopeloze alcoholist bent..... Moet er ook nog bij zeggen dat ik de coke ook wel aardig vond. Daar heb ik geen gewoonte van gemaakt omdat ik eigenlijk vond dat dat echt junkie gedrag is. Nog meer onzin en drogredenen. Was op een gegeven moment zo erg dat ik 's ochtends de coke resten uit mijn neus vrat voor de rest kick. ja walgelijk. Maar goed van de coke ben ik af. Yeahh wat een overwinning...... Echt trots op mijzelf......
Mormel Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Je noemt het tweemaal toe geen drankjank en toch zie ik gezeik. In jouw plaats zou ik niet zo jammeren om deze avond en volledig toe geven, maar wel met de bedenking dat het hierna stopt. In plaats van je energie te steken in frustratie, steek deze in het bedenken hoe je het anders kunt doen. En laat die laatste pinten smaken.
Sanity Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden 13 minuten geleden zei Mormel: Je noemt het tweemaal toe geen drankjank en toch zie ik gezeik. In jouw plaats zou ik niet zo jammeren om deze avond en volledig toe geven, maar wel met de bedenking dat het hierna stopt. In plaats van je energie te steken in frustratie, steek deze in het bedenken hoe je het anders kunt doen. En laat die laatste pinten smaken. Jij mag het zien zoals je dat vindt. Het is is zeker geen drankjank of gezeik. Ik ben gewoon heel eerlijk en open over mijn eigen gedrag en geef niemand de schuld of o.i.d.
Mormel Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 3 minuten geleden zei Sanity: Jij mag het zien zoals je dat vindt. Het is is zeker geen drankjank of gezeik. Ik ben gewoon heel eerlijk en open over mijn eigen gedrag en geef niemand de schuld of o.i.d. Je moet niemand de schuld geven om het gejank te vinden. Voordeel voor jou: iedereen hier kent het, dus je mag zeiken wat je wilt. Vraag is wat je vervolgens wilt. Aan mij ga je allicht weinig hebben omdat ik nog midden in de verslaving zit, maar er zijn hier vast mensen die je verder kunnen helpen. Vergis je ook niet als zij tegen je spreken, nogmaals: ik denk niet dat er hier iemand zit die niet die duistere wateren kent die verslaving je brengen. Veel geluk in ieder geval en ik sta altijd vrij voor vragen of bedenkingen.
Sanity Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden No worries we zitten hier allemaal (althans de mensen die hier lid zijn en eerlijk schrijven) in de zinkende alcohol schuit. Wij als lid schrijven hier gewoon eerlijk onze mening en proberen er wat van te leren (ook van elkaar) Dat je het dan zo af en toe niet eens met elkaar bent hoort er gewoon bij! Mormel reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Hier ook hoor... het lijkt me maar niet te lukken. Ik kan enkel geen hulp van buitenaf zoeken omdat ik zzp'er ben. Alles wordt geregistreerd dus voordat je weet ligt er een heel naar dossier van je klaar. Ik ben al een hele tijd aan het meekijken op het forum, soms schrijf ik wat meer dan de andere keer. Het zal mij lukken hoor. Stoppen met roken heb ik ook gedaan na 15 jaar een pakje per dag, van de ene op de andere dag gestopt. Op een dag gaat de knop om, denk ik, hoop ik. Duurt even om mezelf klaar te stomen. Nu ben ik bijv. bezig om ipv witte wijn (dat drinkt weg als limonade (nee, limonade is echt te goor)) gin te drinken. Dit met het idee omdat het best vies is. Dat ging precies 2 dagen goed, nu zit ik al op 7 drankjes per dag... Hmmmm.... werkt ook niet dus. Ik ga over n maand op vakantie met zoonlief, die dagen ga ik nuchter doorbrengen. Dat heb ik eerder gedaan met mijn dochter ook. Dan wordt zo'n vakantie zoveel meer waard. Pffff.... kut verslaving Sanity reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Langzaam minderen met alcohol lukt bijna niemand, of het moet onder begeleiding zijn in een gesloten inrichting. Zelf stoppen gaat het beste als je het snel doet in een tijdsbestek dat je de motivatie ook kunt vasthouden. Ik suggereerde eerder in deze draad: een week de helft, dan een week een kwart en dan helemaal niks meer. Daarbij veronderstelde ik dat cold turkey ineens helemaal stoppen voor jou wat erg hard zou zijn gezien de hoeveelheden die je gewend bent te drinken, maar ik las daarna dat je het eerder gedaan hebt. Is dat misschien iets om nu toch maar weer te overwegen? Dat het zo lastig is in dit soort zaken een besluit over langere termijn vast te houden komt omdat je hersenen verschillende delen hebben met verschillende functies. Je kunt daarover op het internet en in de literatuur verschillende bronnen vinden die het verder uitleggen. Eén daarvan is de lezing van Els Noorlander over verslaving die je op YouTube kunt vinden. So-wie-so een aanrader voor wie die lezing nog niet kent: https://www.youtube.com/watch?v=pqjRCj5DIRs
billy1981 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden We zitten hier inderdaad soort van bijna allemaal in hetzelfde schuitje, of we hebben erin gezeten. Dat afbouwen ken ik ook en dat hielp wel tegen die verschrikkelijke ontwenningsverschijnselen, trillen, anxiety, nachten wakker liggen, zweten, hallicineren..brrrr. Er is naar mijn mening geen perfect afbouwschema en het afbouwen faalt niet per se als je één dag dan toch weer wat meer drinkt. Maar op een gegeven moment 'moet' de knop om. Daar is meestal geen perfect moment voor. Er is altijd wel iets of iets in het vooruitzicht waardoor je jezelf kan aanpraten dat een ander moment beter is. Het beste moment om te stoppen is vandaag en dan nog liever eergister dan overmorgen :-) Iedereen krijgt uitdagingen op zijn/haar pad die het moeilijker maken. Sommige buiten je schuld, maar lekker belangrijk waar het door komt. De situaties worden er niet moeilijker of makkelijker door. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat zelfs de meest onmogelijk lijkende obstakels ineens niet meer zo onoverkomelijk lijken met een rustige nuchtere blik. Kan je een plan maken en het per dag bekijken? En misschien te veel laten afleiden door zaken die het je moeilijker lijken te maken? In mijn favoriete podcast The Recovery Elevator, wordt de quote 'Nobody can do it alone' vaak aangehaald. Daar geloof ik heilig in. Hulp is er in vele soorten en maten. Een bezoekje aan de huisarts is een goede start. Er zijn praatgroepen, er zijn experts waar je mee kan praten, er is aversiemedicatie. Bij iedereen die gestopt is klikte er meestal wel één van die dingen. Je zegt dat het lastig is omdat er als zzp'er een dossier van je wordt bijgehouden. Die snap ik niet helemaal. Wat is dat voor dossier en wie gaat dat lezen? Misschien heb ik je verkeerd begrepen als simpele ambtenaar in loondienst :-) Blijf hier lezen en schrijven zou ik zeggen en hou ons op de hoogte. Wij kunnen jou helpen en jij ons ook weer. Succes!
bumperjim Geplaatst 11 minuten geleden Rapport Geplaatst 11 minuten geleden Stoppen moet idd vrij snel, het is al lastig genoeg, als je er een marathon van maakt wordt het nog moeilijker. Sterkte aan alle worstelaars 💪🏻💪🏻💪🏻
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden