Sanity Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Hoi, nieuw met dit account maar niet op het forum. Wie of wat maak ik later wel bekend. Alhoewel ik hier scheldend en vloekend weggegaan ben, is het toch wel een waardevol forum en heb ik hier contacten aan over gehouden waar ik via whatsapp nog steeds contact mee heb. Heb nu alles echt verkloot en verloren. Zie nu ook in dat ik het echt moet veranderen. Heb mij voorgenomen om dit weekend nog los te gaan maar maandag echt te kappen/ minderen met dit vernietigend middel. Drink gemiddeld 12 blikjes Hertog Jan per dag. Soms minder maar soms ook meer (verraad ik mij al bij insiders hier). Vooral als ik meer dan die 12 blkjes drink gaat het echt fout. Ben uit therapie begonnen met kickboksen. Geweldig als uitlaatklep maar niet voor een alcoholist. Laatst iemand mishandeld (geen idee waarom, ook mijn excuses aangeboden voor wat het waard is...) Ja er is zoveel gebeurd dat ik natuurlijk iedereen en alles de schuld kan geven maar zelfs ik (met mijn nu ook onder invloed zatte harses maar wel rationeel) zie ik dat dat alleen maar een excuus is. Rest volgt...... 7 uur geleden bewerkt door Sanity
renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Welkom hier. Maar waarom pas op maandag stoppen? Iedere dag niet gedronken is er een gewonnen.
Artax Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Ga je dan ook nog een keertje iemand mishandelen? Of dat niet?
Sanity Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Nee @Artax ga zeker niet iemand meer mishandelen. Meld het alleen omdat ik wil aangeven hoe gestoord je je kan gedragen met die k*t alcohol. Gek genoeg gaf het mij wel een gevoel van veiligheid omdat ik in mijn jeugd toch wel e.e.a. meegemaakt heb. Als je dan merkt dat je jezelf met wat training verdomd goed kan verdedigen doet dat wel iets met je. Dat is goed als iemand jou iets aan wil doen maar niet als je met je zatte kop iemand een pak slaag geeft en je niet eens weet waarom. Voor mij was de eye opener dat hij vroeg waarom sla je mij? Had er eigenlijk geen antwoord op en bood mijn excuses aan. Maar wil er eigenlijk mee zeggen dat die alcohol je dingen laat doen die je nuchter nooit zal doen 7 uur geleden bewerkt door Sanity
Sanity Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) 21 minuten geleden zei renaldo61: Welkom hier. Maar waarom pas op maandag stoppen? Iedere dag niet gedronken is er een gewonnen. Geen idee, aard van het beestje, niet los willen van je vriendje. En nog veel meer drogredenen! Uitstelgedrag 7 uur geleden bewerkt door Sanity
Artax Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 23 minuten geleden zei Sanity: Maar wil er eigenlijk mee zeggen dat die alcohol je dingen laat doen die je nuchter nooit zal doen Dus eigenlijk kun je het nog niet weten.
Sanity Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Dat is idd een goede vraag (vooropgesteld dat ik aardig onder invloed ben nu) weet ik wel wat ik nuchter nooit zou doen. Door PTSS en therapie weet ik echter ook dat ik nou niet zo'n gevaar voor de mensheid ben. Zelfs al ben ik onder invloed. Dus in zekere zin weet ik dat wel. Als dat een antwoord op je vraag is tenminste.....
Sanity Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) Maar de kern van mijn intro gaat een beetje weg. Ik wil van die K verslaving af. Heb het op eigen kracht een half jaar vol gehouden totdat de zoveelste relatie sneuvelde. Op een gegeven moment denk je echt dat het er echt niet meer toe doet. 6 uur geleden bewerkt door Sanity
Sanity Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden @renaldo61 je hebt helemaal gelijk. Het smaakt mij ook totaal niet meer Ik drink slechts om alles te vergeten. Gewoon wegvluchten voor alles. Om maar te vergeten. Zwak excuus ik weet het maar als dakloosheid boven je hoofd hangt en je bestaan best wel onzeker is, ben je al snel geneigd om te vluchten in middelen en te doen alsof het probleem niet bestaat.
Sanity Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Ik woon op een camping die opgekocht is door investeerders. Die willen er vakantiewoningen op zetten en wij moeten maar oprotten
Sanity Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden Alhoewel ik zwaar verslaafd en bezopen ben, toch het besef om de realiteit in het oog te houden. Dus fijne avond en sleep well voor wie dit leest!
Moeps Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 1 uur geleden zei Sanity: Ik drink slechts om alles te vergeten. Gewoon wegvluchten voor alles. Om maar te vergeten. Welkom terug. Zoals je zelf heel goed weet is er maar een oplossing om van je verslaving af te komen. Stoppen met drinken. Je schrijft dat je drinkt om alles te vergeten, lukt dat een beetje? Je zoekt nog steeds excuses om je drankgebruik te verantwoorden. Het brengt je nergens. Werk je nog wel? Waarom uitstellen tot maandag wat nu al kan? Stop er gewoon mee, dan pas kun je verder.
Bob Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) Welkom terug op dit forum. Ik geloof dat ik je al herken van vroeger, maar dit terzijde. Goed dat je besluit te gaan kappen/minderen met die alcohol. Nu maar een plan maken. Ik zou voor geheel kappen gaan voor minstens een jaar, maar niet ineens helemaal stoppen vanwege de forse hoeveelheden die je nu gewend bent. Afbouwen is moeilijk dus kun je het beter snel doen dan langzaam. Bijvoorbeeld een week de helft, dan een week een kwart van wat je nu drinkt en vanaf de week daarna helemaal niets meer. Ik noem maar wat, een ander schema kan ook, maar van te voren strak plannen en dat plan ook hier vermelden geeft meer kans van slagen dan zomaar een vaag plan. Bedenk iets anders als vervanging om te doen en/of te drinken, maar niet iets ongezonds. Bijvoorbeeld lekkere thee drinken en computerspelletjes doen of zo iets. Weet je hoeveel soorten thee er tegenwoordig te vinden zijn? Daar kun je een heuse hobby van maken, al is het maar voor een tijdje. 3 uur geleden bewerkt door Bob
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik heb een slecht geheugen voor de pseudo's maar idd ik herinner me je nog goed 😁 Terug naar de nul 💪🏻💪🏻💪🏻 sterkte, je staat niet alleen lady jane reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden