Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Na een binge van 2 weken vandaag de eerste dag zonder alcohol. Het gaat vaak maanden goed tot ik denk dat het wel weer kan. Wat bijzonder is want het zou inmiddels wel duidelijk moeten dat het voor mij niet werkt 😏. Vanaf nu dus stoppen en dan voor altijd. Stom is dat ik in de periodes dat is stop niet vaak trek heb.

Mijn binges zijn heel destructief en ik heb 2 prachtige dochters, werk, een vriend. En dus heel veel te verliezen. Maar zover wil ik het niet laten komen vandaar mijn aanmelding hier.

bewerkt door Noelle
Geplaatst

@Noelle: dat bingen maar daarbuiten geen verlangen hebben om te drinken herken ik enorm en volgens mij maakt dat echt volledig stoppen net moeilijker. Mijn partner vond dat ook altijd zo vreemd om te zien dat ik bijvoorbeeld een week lang elke dag een fles whisky achterover kon slagen (daar ligt bij mij fysiek ongeveer de grens), maar dat ik vervolgens van de ene dag op de andere kon stoppen zonder ontwenningsverschijnselen te tonen behalve wat zweten (dus geen bevende handjes, niet misselijk, niet gespannen ...). 
Een buitenstaander zou denken dat het volledig stoppen dan net eenvoudig is, maar dan komt er een stressmoment en ben ik weer vertrokken. 

Hoop het beste voor jou en dat deze binge de laatste geweest mag zijn. 

Geplaatst (bewerkt)

Bedankt voor je reactie. Dat hoop ik ook. Ik heb juist wel enorme last van katers een ontwenning waardoor ik dus niet meer stop als als ik een keer teveel drink. Ik drink dan mijn kater weer weg wat tijdelijk erg goed helpt maar uiteindelijk maakt het alles alleen maar erger. 

Maar dat van die stress herken ik wel dan wil ik 'ontspannen' en dan kom ik in een binge. 

Mijn vriend snapt ook niet goed is dat ik zo makkelijk zonder lijk te kunnen en dat het dan toch weer mis gaat. Maar daar kan in mijn geval makkelijk 7 maanden tussen zitten.

Het is voor mij nu dus echt wel even doorzetten doordat ik me slecht voel maar ben er voor nu wel weer helemaal klaar mee. En dan maar zorgen dat het niet nog een keer gaat gebeuren. 

Vandaar ook mijn aanmelding hier. Ik hoop dat het me helpt om eens een keer echt te snappen dat drinken voor mij echt niet werkt.

bewerkt door Noelle
Geplaatst

Het kan ook zeker en ik ben het nu ook aan het doen. 😒 Zonder medicatie of zo iets. Kan moeilijk voor altijd in die binge blijven zitten dus ik moet er nu maar gewoon doorheen. Dat krijg je ervan. En het maar een les laten zijn om te beseffen dat ik en drank gewoon niet zo een goede combinatie zijn. Maar lastig is het zeker op dit moment 😬

Geplaatst (bewerkt)

Goed dat je hier komt schrijven @Noelle. De crux zit hem in jouw geval denk ik hier in: "dan wil ik 'ontspannen' en dan kom ik in een binge".

Je hebt twee dochters dus ben je al gewend hen op te voeden. Je kunt jezelf ook opvoeden, wist je dat? De techniek komt erop neer dat je je eigen gedrag met helicopterview van een afstandje leert bekijken en daarbij op "moederlijke" wijze "samen" naar oplossingen zoekt voor wat je bij jezelf ziet. Dat gaat overigens alleen goed als je nuchter bent. Dus tijdens de nuchtere periodes kijk je wanneer er kleinere en grotere stressmomenten ontstaan en hoe je dan ontspanning kunt vinden met iets anders dan alcohol. Misschien wandelen, sporten, meer slapen, ik noem maar wat, maar neem geen genoegen met je eigen pubergedrag als er drinkplannen naar boven komen. 

Wat je met deze techniek doet is gebruik maken van het feit dat je verschillende hersengebieden bezit met hun eigen functies en vaardigheden. Je bent jezelf dus niet op een psychisch ongezonde wijze aan het opsplitsen in twee persoonlijkheden. Dat laatste gebeurt nu juist wel als je aan de drank toegeeft.

bewerkt door Bob

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...