Spud Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Tjonge, de asielmedewerkers van die hond zagen het kei goed, ik ben blij dat ik het niet geworden ben. Want ik heb er ook helemaal geen tijd voor, misschien in de toekomst een hulphond die met mij alle bizarre dingen op mijn pad, wat simpeler maakt? Ik kreeg vandaag een appje van mijn broer dat zijn schoonmoeder overleden is, hij had niks laten weten omdat ze in alle stilte en rust wilde sterven. (haar streven was altijd, om zo te kunnen gaan als onze moeder dus ik hoop dat dat haar gelukt is) Vanzelfsprekend zou ik uit respect als schoonfamilie wel aanwezig willen zijn bij de uitvaart, die hele schoonfamilie was er immers ook bij de uitvaart van onze moeder en dat deed me deugt voor mijn broer en schoonzus. Maar de vraag is misschien wil ze de uitvaart wel net zo sober als ze gegaan is? Dus past het misschien helemaal niet voor mij om daarbij aanwezig te zijn? Voor beide heb ik respect maar heb wel alvast een optie op een taxi geregeld voor het geval dat dat wel wenselijk is. Maar dan, krijg ik een dringende oproep van een vriendin, met de vraag of ik eventueel getuigen zou willen zijn in de rechtbank? Ik weet niet of ik er goed aan doe om de hele situatie hier uit te leggen? Kort, levenspartner die ziek was, overleden is, vruchtgebruik van het huis overgelaten aan vriendin die hem verzorgde, erfgenamen die geld willen zien. Als collega ben ik getuigen geweest dat onze werkgever het haar niet altijd gemakkelijk gemaakt heeft om voor hem te zorgen dus daar zou ik best over kunnen getuigen. En dat is de bedoeling, dat het aantoonbaar gemaakt wordt dat ze daadwerkelijk mantelzorger was. In het ergste geval, valt alles samen en mag ik een keuze maken. En dat is misschien heel hard, maar dan kies ik wel voor de rechtbank en niet voor de uitvaart. Omdat er misschien bij de rechtbank nog redding mogelijk is en bij de uitvaart niet. Maar mijn broer en schoonzus afvallen voelt ook niet goed. Dus ja, ik heb nog geen tijd voor een hond, mijn pad loopt weer heel anders.
renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden 2 uur geleden zei bumperjim: Het lijkt mij beter alcoholisten met alcoholisten te laten praten om een zinvolle discussie te hebben. Ik zou weinig relevants aan een gokverslaafde kunnen vragen of vertellen. Niet dat het niet interessant is wellicht, maar ik kom hier voor lotgenoten De benadering of heling van verslaafden is bij bijna alle hetzelfde. Behalve bij een eetverslaving. Want in tegenstelling tot gokken of alcohol hebben we voedsel nodig. @lady jane Het zou vooral onder andere een dagdraad ten goede komen, nu gebeurt er op sommige delen van het forum zo goed als niets.
renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden 1 uur geleden zei Zbb: Ik ben weer thuis na 15 weken opname bijzondere tijd gehad daar. nu weer even wennen aan het thuis zijn en vooral uitrusten. het programma was behoorlijk intensief vanmorgen nog meegedaan aan de mooiste module en daarna naar huis. 106 dagen geen alcohol 23 dagen geen nicotine Goed zo @Zbb , nu begint het echte werk. Zbb reageerde hierop 1
Luz Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 1 uur geleden zei Zbb: Ik ben weer thuis na 15 weken opname bijzondere tijd gehad daar. nu weer even wennen aan het thuis zijn en vooral uitrusten. het programma was behoorlijk intensief vanmorgen nog meegedaan aan de mooiste module en daarna naar huis. 106 dagen geen alcohol 23 dagen geen nicotine Netjes , goed bezig . wat is “de mooiste module”?
Zbb Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Drama klinkt misschien heel stom maar die is zo ontzettend goed. die is echt heel verhelderend en maken problemen en gevoelens heel zicht en tastbaar. hierbij gaat het vooral om dingen doen,terwijl de meeste modules alleen schrijven/luisteren is. lady jane reageerde hierop 1
Luz Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 5 minuten geleden zei Zbb: Drama klinkt misschien heel stom maar die is zo ontzettend goed. die is echt heel verhelderend en maken problemen en gevoelens heel zicht en tastbaar. hierbij gaat het vooral om dingen doen,terwijl de meeste modules alleen schrijven/luisteren is. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Dan zie je het als het ware echt, lady jane en Zbb reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Vroeger ook drama gehad in opleiding. Net als lichaamswerk. En in beiden heeft het brein amper wat te zeggen. Het lichaam liegt niet. Van observeren kon ik meer leren dan uit boeken en theorielessen. Mooi je zo te lezen @Zbb. Zbb reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 10 uur geleden zei bumperjim: Net als een te mooie vrouw. Riep iemand mij? Bob, lady jane en bumperjim reageerden hierop 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden