Mariposa Geplaatst 22 december 2025 Rapport Geplaatst 22 december 2025 Wat een ellende he? Ze moesten eens de straat op gaan en kijken naar wat er allemaal speelt onder het volk. Helaas.
Mormel Geplaatst 31 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2025 Laat me duidelijk zijn dat ik geen medelijden wil. Laatste dag van het jaar. Het was een vreselijk jaar en ik kijk niet uit naar het volgende, want ik denk dat het niet minder zal zijn. Ik zit in een duistere plaats waarbij ik weinig uitweg zie. Heb mezelf jaren geleden voorgenomen om nooit meer een poging te ondernemen, maar vaak ga ik slapen met de hoop om nooit meer wakker te worden. En tegelijkertijd weet ik dat een mens weerspannig is, dat je nooit weet wat de toekomst brengt en hoe snel situaties kunnen veranderen. De verdomse paradox: beseffen welke opties er zijn en ondertussen gevangen worden door je gedachten. Ik hoop dat iedereen een prettige avond heeft. Ga zelf nog even in de muziek duiken.
Sanity Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 (bewerkt) 28 minuten geleden zei Mormel: Laatste dag van het jaar. Het was een vreselijk jaar en ik kijk niet uit naar het volgende, want ik denk dat het niet minder zal zijn. Hey @Mormel hier geef je aan dat het niet minder zal zijn. Dus het wordt beter.....??? Weet je wat ik ooit eens in een podcast gehoord heb: "Er bestaat geen rock bottom want wij onverbeterlijke verslaafden vinden op de bodem van die put toch altijd wel weer een luikje om nog ff dieper weg te zinken". Echt een waarheid als een koe! Op zich niet zo erg, alleen je hebt een steeds langere ladder nodig om eruit te klimmen. Maar klimmen kan je altijd, het is aan jou wanneer je die ladder uitschuift en gaat klimmen!!!! Is nou niet echt dat ik het allemaal weet. Ik ben nog aan het zoeken op bol.com naar de geschikte ladder😁 31 december 2025 bewerkt door Sanity Aanvulling
Spud Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 Geen idee of je voor Nederlands allergisch bent. Maar hier moest ik aan denken, bij je laatste berichten. karin123 reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 31 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2025 9 minuten geleden zei Sanity: Hey @Mormel hier geef je aan dat het niet minder zal zijn. Dus het wordt beter.....??? Weet je wat ik ooit eens in een podcast gehoord heb: "Er bestaat geen rock bottom want wij onverbeterlijke verslaafden vinden op de bodem van die put toch altijd wel weer een luikje om nog ff dieper weg te zinken". Echt een waarheid als een koe! Op zich niet zo erg, alleen je hebt een steeds langere ladder nodig om eruit te klimmen. Maar klimmen kan je altijd, het is aan jou wanneer je die ladder uitschuift en gaat klimmen!!!! Is nou niet echt dat ik het allemaal weet. Ik ben nog aan het zoeken op bol.com naar de geschikte ladder😁 Ik was eigenlijk net aan het denken om jou op te zoeken om je het beste te wensen. Ik hoop dat het al wat beter gaat met jou Sanity want ik heb je even niet gelezen. Sanity reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 31 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2025 3 minuten geleden zei Spud: Geen idee of je voor Nederlands allergisch bent. Maar hier moest ik aan denken, bij je laatste berichten. Het is niet mijn genre maar ik begrijp je wel.
Sanity Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 6 minuten geleden zei Mormel: Ik was eigenlijk net aan het denken om jou op te zoeken om je het beste te wensen. Ik hoop dat het al wat beter gaat met jou Sanity want ik heb je even niet gelezen. Thnx zat ff in een dipje. Had moderator gevraagd mijn account etc. te verwijderen. Heb dat hier vroeger onder een ander account eerder handmatig gedaan (scheldend en vloekend) Lekker schelden en trappen naar de maatschappij. Ik doe immers niks verkeerd toch. YEAH RIGHT blijven dromen. Nu toch iets wijzer (of beter gezegd minder dom). De ellende die gebeurd is, is onomkeerbaar. Hoe je (ik) ermee om ga, heb ik toch echt zelf in de hand! Mariposa reageerde hierop 1
Spud Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 Er is vast een metal of rockversie van te vinden. Tsja, ik kom gewoon binnen vallen op jou draadje en lees bepaalde dingen. Ik persoonlijk heb het gewoon nodig om mezelf tot op het bot af te maken als ik dan eenmaal in de put zit en me moedeloos voel. En zelfs dat luikje in de put wil ik dan nog ingaan om werkelijk bij mijn gevoel te kunnen en mogen komen. Omdat als ik zwaarmoedig ben, juist de oppeppende woorden van een ander niet zo goed gebruiken kan. Bewust weet ik dat ze me willen helpen dan met hun opbeurende woorden. Maar het voelt toch alsof ik met dat gevoel er niet mag zijn. En tsja, ik ben in hart en nieren een klimmer en zou dat nog steeds heel graag doen. Maar ik heb geen klimmaatje meer. Maar dat moment van diep in de put zitten en nog dieper te kunnen gaan, zorgt er voor mij voor dat ik goesting krijg om zelf weer naar boven te klimmen. En voor mij is dat fijner en veiliger, dan dat iemand in die put een touw naar me gooit en me helpt om weer naar boven te komen. Je maakt in die put zoveel fases door, van zelf mogen bedenken en doorvoelen, dat als je boven bent de shit die in die put stukje bij beetje achtergelaten is en dat je echt opnieuw kan beginnen. Zo voelt dat voor mij, hoeft natuurlijk niet voor jou te zijn. Sanity en Mormel reageerden hierop 2
Sanity Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Spud: En voor mij is dat fijner en veiliger, dan dat iemand in die put een touw naar me gooit en me helpt om weer naar boven te komen. Precies dat! Dat touw werkt niet. Je zult zelf het initiatief moeten nemen om die ladder te kopen en te beklimmen. 31 december 2025 bewerkt door Sanity
Mariposa Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 Kom op Mormel, er is echt licht aan het einde van de tunnel. Pak mijn hand, dan gaan we er samen naar toe
Sanity Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 1 minuut geleden zei Mariposa: Kom op Mormel, er is echt licht aan het einde van de tunnel. Pak mijn hand, dan gaan we er samen naar toe Oei kijk nou uit. Dat klinkt als die bijna dood ervaringen. Licht in de tunnel en we gaan ernaar toe....😁
Mormel Geplaatst 31 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2025 3 minuten geleden zei Mariposa: Kom op Mormel, er is echt licht aan het einde van de tunnel. Pak mijn hand, dan gaan we er samen naar toe Lieve Mariposa, als ik je hand zou pakken is de kans groot dat je samen met mij in die put zit. En ik weet hoe snel dingen kunnen veranderen dus ik ben niet zonder hoop. Het is gewoon weer een periode die ik moet doorgaan. Mariposa reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 31 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2025 Nu ga ik wel stoppen met schrijven want het is oudjaar en ik wil de boel niet vergallen. Wens voor iedereen het beste.
Sanity Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 @Mormel ik heb ooit echt ook heel diep gezeten, ja nog erger dan ik er nu aan toe ben. Toen kwam mijn wijze oude moeder om de hoek. Zij zei, Sanity je ziet het nu als één grote berg waar je overheen moet. Zo moet je het niet zien. Zie het als allemaal heuveltjes waar je één voor één overheen moet..... Mariposa reageerde hierop 1
Spud Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 Spierkracht, kerel, als jij wil. Als je donkerder wil en nodig hebt ben jij de beste muziek freak die dat kan doen. En eventueel met ons delen wil? Tsja ik weet niet, zo goed ken ik je nog niet en de andere wel. Maar ik mag van mezelf zeggen dat ik je een leuk mens ben gaan vinden en dat ik er best veel vertrouwen in heb dat ik je morgen ook weer lees. Al voel je je nu slecht, helaas mag ik de k woorden niet gebruiken enzo. Dus een nummer nog wat mij kracht gaf.
Spud Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 (bewerkt) Mijn moeder zei altijd, de beste, de slimste en de gevoeligste leerlingen, krijgen de zwaarste lessen te voorduren. Daar wordt je beter van om je in het leven te kunnen bewegen. 31 december 2025 bewerkt door Spud
Sanity Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 (bewerkt) Goed luisteren! Je bent echt niet alleen! 31 december 2025 bewerkt door Sanity Spud reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 21 minuten geleden zei Mormel: Lieve Mariposa, als ik je hand zou pakken is de kans groot dat je samen met mij in die put zit. En ik weet hoe snel dingen kunnen veranderen dus ik ben niet zonder hoop. Het is gewoon weer een periode die ik moet doorgaan. Je ziet het verkeerd. Ik trek je eruit 😘
Spud Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 Tot morgen of vannacht mijn deelgenoot in liefde voor dieren hebben. Mariposa reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 26 minuten geleden zei Sanity: 30 minuten geleden zei Mariposa: Kom op Mormel, er is echt licht aan het einde van de tunnel. Pak mijn hand, dan gaan we er samen naar toe Oei kijk nou uit. Dat klinkt als die bijna dood ervaringen. Licht in de tunnel en we gaan ernaar toe....😁 Ach welnee… licht is beter dan duisternis. Het is hoe je het bekijkt.
Sanity Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 Ja nou ja bedoelde het meer vanuit mijn eigen duistere bubbel. Ik zit mij hier gezellig op oudjaarsavond toch een soort van klem te zuipen. Natuurlijk met allerlei gedachten dat ik het volgend jaar zoveel beter ga doen. Dat kan zomaar werkelijkheid worden of ook niet. Maakt het uit? Voor anderen zeker niet. En dat is dan een werkelijkheid waar ik mee te dealen heb. Ik kan er dan van alles van vinden dat ik hier nu in mijn uppie het zogenaamde feest van oudjaar zit te vieren en zo zielig ben dat ik dit als eenzame man aan het 'vieren ben' Ach ik kan er eigenlijk niet zo mee zitten. Het is allemaal vrij relatief.
Spud Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 @Sanity, wat lees ik nu weer van je? Ik die aan de perensap zit en stokbrood met kip curry zit te eten en preparé en mijn lieve kat bij me weg kan voeren? Jij die mij nog steeds als een trainspotting junkey wil blijven zien? Zit nu zelf weer te drinken? Terwijl hij zijn zaakjes op orde aan het brengen was en een gemeenschappelijke vriend aan het helpen is? Hmmm, nu gebeurt er iets in het filmscript wat ik minder fraai vindt. Niet veroordeel maar ronduit jammer vindt, omdat ik jou en Mormel juist het beste gun. Ik kan er niks aan doen, maar ik ben jullie gewoon gaan waarderen om jullie scherpen woorden en soms rare binnenkomers. Nope ik ga er niet ook van drinken, ik voel me eigenlijk wel lekker met mijn perensap en nuchter ook te kunnen flippen. Jammer dat jullie dat wel nodig vinden om te drinken. Het is niet aan mij om daar een oordeel over te vellen, wil ik ook niet, maar ik begin mezelf wel zorgen te maken of ik volgend jaar nog van jullie uitspattingen kan en mag genieten? Want jullie zijn voor mij allebei heel waardevolle mensen geworden om hier op het forum te mogen treffen. Dus zwaar kut te lezen dat jullie zo kut gaan. En lees later maar tussen de sterretjes door als ik gecensureerd wordt. Jammer te lezen, dat gun ik jullie niet, en ik kan jullie daarmee ook niet helpen omdat ik zelf nog niet helemaal durf te zeggen dat ik niet meer aan de drank ben. Het gaat nu toevallig even goed, maar als er weer teveel op me af komt weet ik gewoon dat ik ook wel weer ga drinken. Drinken is voor mij een soort alternatief van Antidepressivum, ik ben van mening dat ik daaraan niet verslaafd kan raken en zeker niet afhankelijk wordt van hulpverleners. Maar dat was een leugen. Nu ben ik wel blij met de drug, die je met kei hard sporten krijgt, dopamine of noemt het anders? Nou ja, dat houdt me op de been om niet weer terug te vallen in mijn alcoholmisbruik. En lieve muziek mensen, dat gun ik jullie ook! Gewoon een andere uitlaatklep. Fijne jaarwisseling, en ik ga ervanuit dat ik jullie wel weer terug lees. Houd je nu gewoon haaks, stort je niet verder in nog meer problemen, leven is muziek luisteren.
Spud Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 Misschien gezongen door een vrouw, maar de tekst is ook toepasbaar voor jullie als je wil.
Mormel Geplaatst 31 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2025 Gewoon geweldige muziek. En wil iedereen die hier even komt helpen, nu eens oprotten, ik ken dit, ik vecht al ruim dertig jaar met deze gevoelens. Sorry dat ik zei om op te rotten want ik zie jullie allemaal graag, wens jullie het beste, maar dit is gewoon iets waarmee jullie niet kunnen helpen. Eigenlijk was het beter geweest als ik dat eerste bericht niet geplaatst had.
Sanity Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 21 minuten geleden zei Mormel: En wil iedereen die hier even komt helpen, nu eens oprotten, ik ken dit, ik vecht al ruim dertig jaar met deze gevoelens. Hey, wil je echt mattten met een kickboxer en ook echt slaag krijgen, ga zo door😁
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden