Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Morgen afspraak met adviserend geneesheer. Alle documenten netjes in een mapje, daarbij ook het contract voor een progressieve tewerkstelling dat ik net heb ondertekend en toch enorm gespannen. Men zou liever willen dat mensen als ik er niet meer waren, dat we gewoon verdwenen. 
Geen idee wat het besluit morgen zal zijn. 

Geplaatst (bewerkt)

Wat spannend, heel veel succes morgen! Heb een beetje vertrouwen hè? Positief denken werkt! Laat je weten hoe het gegaan is? Ik zal voor je duimen.

bewerkt door Mariposa
Geplaatst
1 uur geleden zei renaldo61:

Is de afspraak voorbij? Hoe gaat het? 

De afspraak is goed verlopen. Ik wist dat ik alles goed had gedaan en toch was het mijn ergste stressfactor van dit jaar (voorbije maand ook al bezig met op te zoeken waar je als dakloze kunt slapen in Leuven, al die dingen). 
Hij vond dat ik goed bezig was en heeft mijn arbeidsongeschiktheid verlengt. 
Aanstaande maandag begin ik met een nieuwe job en ik ga echt proberen om het niet te verkloten. 
Dus op dit moment drijf ik nog een beetje op euforie. En terwijl ik dit schrijf komen direct die donkere gedachten terug,... Fuck. 

Geplaatst (bewerkt)
20 minuten geleden zei Mormel:

En terwijl ik dit schrijf komen direct die donkere gedachten terug,... Fuck. 

Misschien wat vrolijker muziek luisteren? Kan helpen... 🙃

Wel blij voor je hoor, goed gedaan!

bewerkt door Mariposa
Geplaatst (bewerkt)
Op 22-12-2025 om 16:49 zei Mormel:

De afspraak is goed verlopen. Ik wist dat ik alles goed had gedaan en toch was het mijn ergste stressfactor van dit jaar (voorbije maand ook al bezig met op te zoeken waar je als dakloze kunt slapen in Leuven, al die dingen). 

@Mormel, helemaal goed toch. Ik weet precies hoe jij je voelt, trust me.

Maar goed van de gemeente en overheid moeten we het niet hebben (geloof dat het in Belgie net zo is).
Die kopen liever een hotel voor de kansparels en geven ze fatbikes etc.

NEE IK BEN GEEN RACIST!!

Voor de daklozenopvang kom ik niet eens in aanmerking omdat ik zogenaamd buiten het systeem val omdat ik nog werk.

Dus super gefeliciteerd man!!!!

Hoe en wat kun je zien op Nova camping terreur. 

bewerkt door Sanity
Geplaatst (bewerkt)

@Mariposa ach verschrikkelijk.....

Wij hier zijn inmiddels wat gewend.

Komt gewoon door het f*cking woning tekort, Haarlemmermeer kent een wachttijd van ca. 17 jaar voor een huurwoning......

bewerkt door Sanity
Typo
Geplaatst (bewerkt)

Kom je uit de Haarlemmermeer? Ik ook... (zit je toevallig in Vijfhuizen op de camping of was dat een voorbeeld?)

Ik weet er alles van. Loopt de spuigaten uit joh! 

bewerkt door Mariposa
Geplaatst (bewerkt)

Ach just another day at the office voor ons inmiddels😁

Ik doe er dan wel lacherig over maar ondertussen is het niet zo fijn als je je dak boven je hoofd kwijt kan raken.

bewerkt door Sanity
Geplaatst
15 uur geleden zei Sanity:

Ach just another day at the office voor ons inmiddels😁

Ik doe er dan wel lacherig over maar ondertussen is het niet zo fijn als je je dak boven je hoofd kwijt kan raken.

* ik mag dit niet doen, maar als jij je onderdak verliest, contacteer mij dan. 
Het is zo'n puinhoop aan het worden in West-Europa. 

Geplaatst

@Mormel jij bent echt een goeie gast en thnx voor aanbod maar zover gaat het nooit niet komen.

Poezenbeest zei ook al ja daag we gaan niet tussen de verslaafden in een opvang zitten (hij weet natuurlijk niet dat ik een dingetje met alcohol heb).

Geen idee wat hij voor plannen heeft.

Maar komt echt wel goed, ik heb beetje ervaring met boten (net zoals @Zbb) en ach ik maak mij niet zo druk meer.

En tjja Nederland en Belgie met hun kansparels.....

STIK ER IN MET JE* ASIELZOEKER EN D66 IK STA STRAKS OP STRAAT

• 2 weeks later...
Geplaatst

Laat me duidelijk zijn dat ik geen medelijden wil. 

Laatste dag van het jaar. Het was een vreselijk jaar en ik kijk niet uit naar het volgende, want ik denk dat het niet minder zal zijn. 
Ik zit in een duistere plaats waarbij ik weinig uitweg zie. 
Heb mezelf jaren geleden voorgenomen om nooit meer een poging te ondernemen, maar vaak ga ik slapen met de hoop om nooit meer wakker te worden. 
En tegelijkertijd weet ik dat een mens weerspannig is, dat je nooit weet wat de toekomst brengt en hoe snel situaties kunnen veranderen. 
De verdomse paradox: beseffen welke opties er zijn en ondertussen gevangen worden door je gedachten. 

Ik hoop dat iedereen een prettige avond heeft. Ga zelf nog even in de muziek duiken.

Geplaatst (bewerkt)
28 minuten geleden zei Mormel:

Laatste dag van het jaar. Het was een vreselijk jaar en ik kijk niet uit naar het volgende, want ik denk dat het niet minder zal zijn. 

Hey @Mormel hier geef je aan dat het niet minder zal zijn.
Dus het wordt beter.....???

Weet je wat ik ooit eens in een podcast gehoord heb: "Er bestaat geen rock bottom want wij onverbeterlijke verslaafden vinden op de bodem van die put toch altijd wel weer een luikje om nog ff dieper weg te zinken".

Echt een waarheid als een koe!
Op zich niet zo erg, alleen je hebt een steeds langere ladder nodig om eruit te klimmen.

Maar klimmen kan je altijd, het is aan jou wanneer je die ladder uitschuift en gaat klimmen!!!!

Is nou niet echt dat ik het allemaal weet. Ik ben nog aan het zoeken op bol.com naar de geschikte ladder😁

bewerkt door Sanity
Aanvulling
Geplaatst
9 minuten geleden zei Sanity:

Hey @Mormel hier geef je aan dat het niet minder zal zijn.
Dus het wordt beter.....???

Weet je wat ik ooit eens in een podcast gehoord heb: "Er bestaat geen rock bottom want wij onverbeterlijke verslaafden vinden op de bodem van die put toch altijd wel weer een luikje om nog ff dieper weg te zinken".

Echt een waarheid als een koe!
Op zich niet zo erg, alleen je hebt een steeds langere ladder nodig om eruit te klimmen.

Maar klimmen kan je altijd, het is aan jou wanneer je die ladder uitschuift en gaat klimmen!!!!

Is nou niet echt dat ik het allemaal weet. Ik ben nog aan het zoeken op bol.com naar de geschikte ladder😁

Ik was eigenlijk net aan het denken om jou op te zoeken om je het beste te wensen. Ik hoop dat het al wat beter gaat met jou Sanity want ik heb je even niet gelezen. 

Geplaatst
3 minuten geleden zei Spud:

Geen idee of je voor Nederlands allergisch bent. Maar hier moest ik aan denken, bij je laatste berichten. 

Het is niet mijn genre maar ik begrijp je wel. 

Geplaatst
6 minuten geleden zei Mormel:

Ik was eigenlijk net aan het denken om jou op te zoeken om je het beste te wensen. Ik hoop dat het al wat beter gaat met jou Sanity want ik heb je even niet gelezen. 

Thnx zat ff in een dipje. Had moderator gevraagd mijn account etc. te verwijderen.
Heb dat hier vroeger onder een ander account eerder handmatig gedaan (scheldend en vloekend)

Lekker schelden en trappen naar de maatschappij. 
Ik doe immers niks verkeerd toch.

YEAH RIGHT blijven dromen.

Nu toch iets wijzer (of beter gezegd minder dom).
De ellende die gebeurd is, is onomkeerbaar.
Hoe je (ik) ermee om ga, heb ik toch echt zelf in de hand!

Geplaatst

Er is vast een metal of rockversie van te vinden. ;)

Tsja, ik kom gewoon binnen vallen op jou draadje en lees bepaalde dingen. Ik persoonlijk heb het gewoon nodig om mezelf tot op het bot af te maken als ik dan eenmaal in de put zit en me moedeloos voel. En zelfs dat luikje in de put wil ik dan nog ingaan om werkelijk bij mijn gevoel te kunnen en mogen komen. Omdat als ik zwaarmoedig ben, juist de oppeppende woorden van een ander niet zo goed gebruiken kan. Bewust weet ik dat ze me willen helpen dan met hun opbeurende woorden. Maar het voelt toch alsof ik met dat gevoel er niet mag zijn.

En tsja, ik ben in hart en nieren een klimmer en zou dat nog steeds heel graag doen. Maar ik heb geen klimmaatje meer. Maar dat moment van diep in de put zitten en nog dieper te kunnen gaan, zorgt er voor mij voor dat ik goesting krijg om zelf weer naar boven te klimmen. En voor mij is dat fijner en veiliger, dan dat iemand in die put een touw naar me gooit en me helpt om weer naar boven te komen. Je maakt in die put zoveel fases door, van zelf mogen bedenken en doorvoelen, dat als je boven bent de shit die in die put stukje bij beetje achtergelaten is en dat je echt opnieuw kan beginnen. Zo voelt dat voor mij, hoeft natuurlijk niet voor jou te zijn.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...