Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben net gestopt met alcohol drinken en ik woon in Nederland.

Ik ben al actief op enkele Franstalige fora, maar ik wilde me ook hier aansluiten om meer steun te vinden.

Ik kijk ernaar uit om hier verhalen te lezen en ervaringen te delen.

Groetjes!

Chanel

Geplaatst

Welkom Chanel. Ik hoop dat je wat aan ons forum zult hebben, mij heeft het goede inzichten gegeven waar ik nog steeds baat bij heb.

Geplaatst (bewerkt)
3 uur geleden zei Claudius:

Welkom Chanel.

3 uur geleden zei Claudius:

Klein presentatie Chanel

Hoi allemaal,
Ik ben 65, Franstalig en geboren in Brussel. Al 26 jaar getrouwd met Rob, een Nederlander. We hebben in Brussel en Amsterdam gewoond, maar nu wonen we lekker rustig in een dorpje vlak bij Bergen op Zoom.

Ik ben vrij jong begonnen met alcohol – moeilijke jeugd, lang verhaal kort. En zoals dat gaat, wordt het dan een gewoonte. Maar nu heb ik er genoeg van. 65 of niet, het is nooit te laat om te zeggen: “Tot hier en niet verder.”
Tijd om beter voor mezelf te zorgen. Geen groot drama, gewoon klaar met dat gif.

Ik hoop hier herkenning en steun te vinden – en misschien kan ik anderen ook helpen met mijn verhaal.

Groetjes!

Chanel

bewerkt door Chanel
Geplaatst
24 minuten geleden zei Chanel:

Geen groot drama, gewoon klaar met dat gif.

Zeker herkenbaar. Ook ik was 65 toen ik er  definitief klaar mee was, maar er speelde ook een dreiging mee dat mijn lever onherstelbaar beschadigd zou raken als ik zo door zou gaan als ik tot dan toe deed. Ik had het wel eerder geprobeerd te stoppen of te minderen, maar was steeds na enige tijd weer teruggevallen in de oude gewoonte. Die keer, inmiddels 9 jaar geleden, bleek het eigenlijk niet eens zo lastig omdat ik zelf een besluit had genomen en het niet meer aanvoelde als de zoveelste poging.

Ik hoop dat jij ook die schakelaar weet te vinden en de knop definitief omzet. Succes!

Geplaatst

Ik begin aan mijn vierde dag zonder alcohol en sigaretten en ik voel me tot nu toe goed. Veel succes aan iedereen! 💪🌱

Geplaatst
13 minuten geleden zei Chanel:

Ik begin aan mijn vierde dag zonder alcohol en sigaretten en ik voel me tot nu toe goed. Veel succes aan iedereen! 💪🌱

Goed zo, de eerste dagen zijn de moeilijksten, volhouden. 

Geplaatst
14 uur geleden zei Chanel:

Tijd om beter voor mezelf te zorgen. Geen groot drama, gewoon klaar met dat gif.

Met deze instelling gaat het zeker lukken. Als je eenmaal van die drank en sigaretten af bent is het een verademing. Welkom!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...