Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

En 38 graden gehaald hier buiten.

Een paar jaar geleden een paar dagen 40 graden.

Geweldig!

Wij zijn het onderhand gewend in het Oosten. Meerdere hittegolven in de zomer.

Geplaatst
3 uur geleden zei Kohtje:

als je alles van tevoren weet heb je aan een half leven genoeg

Wat een prachtige uitspraak! Die ga ik onthouden.

Geplaatst

Ik heb toch liever een milder zeeklimaat hier in het westen.
Ook de winters zijn minder koud. En minder extreme stormen.
Ik was ooit in de buurt van Winterswijk op de camping met zo'n storm
er lagen zoveel omgewaaide en ontwortelde bomen dat we kilometers om moesten rijden naar
een andere ingang. En daarna hadden we zo'n extreme regen dat er 30cm water in de vouwwagen
stond en al ons beddengoed doornat was. We moesten voor 2 dagen terug naar huis om het in orde
te krijgen weer. De kinderen vonden het rouwens prachtig. En wij de natuur verder ook.

Geplaatst

@Kohtje ik vind de uitspraak van je moeder ook pakkend.

@Claudius ik heb met drank ook hele leuke tijden gehad, maar dat was voor mij wel de aanloop geweest naar de persoonlijke hel waar ik ben geweest...

Dus heeft het mij zo gevormd, jazeker! 

Geplaatst

Vijftien tot twintig jaar geleden was het hier ook een stuk beter. Ik haat de zomers nu. Het zijn verloren dagen. Toen de overgang begon ben ik zo bang geworden voor die hitte. Kop onder de kraan, groot t shirt onder de kraan en aantrekken en twee waaiers erop in bed.

En meneer de ha geloofde mij niet! 15 jaar heeft het geduurd. Nou ja, het verhaal staat hier wel ergens. 

Iig nog een paar maanden dan is de ellende weer voorbij!

Geplaatst
Op 1-7-2025 om 10:45 zei Claudius:

Vroeger ging ik graag op vakantie in gezelschap, dat waren steeds fietsvakanties  en later met mijn ex vrouw. Maar op mijn eentje trok ik er nooit op uit. De laatste jaren was dat ook bijna onmogelijk met Femke, samen met mijn ex en toen Femke nog jong was ging dat wel. Nu heb ik eigenlijk geen zin meer, ik zou wel graag verhuizen en kort bij een zee willen gaan wonen. Maar dat zal een droom blijven. O ja tijdens mijn fietsvakanties dronk ik ook behoorlijk veel alchohol. 

Dat deed ik ook, fietsvakanties. Nooit alleen. Zo eens op 1 dag 3 keer de Mont Ventoux opgereden. De dag ervoor langs een moutainbikeroute. Dat heb ik wel solo gedaan. De tocht toch. Niet de reis. En de alcohol vloeide rijkelijk. Te gek eigenlijk. Maar bijlange niet zo extreem als de laatste 10-11 jaar.  

Geplaatst
Op 1-7-2025 om 17:46 zei Claudius:

Wat ik mij nu afvraag, hebben jullie ooit gewild dat je in verband met je alcoholgebruik de klok kon terug draaien? Mijn laatste drinkjaren wil ik wel terugdraaien, maar bijvoorbeeld de tijd met mijn wielermaten niet. 

Ik begrijp dat wel. Toen was het nog leuk. Tot de handel volledig uit de hand loopt (wat pech hier en daar. Grote pech, kleinere pech). Gelukkig slaat de slinger bij de meeste mensen niet zo extreem door. 

Geplaatst
12 uur geleden zei RikTik:

Dat deed ik ook, fietsvakanties. Nooit alleen. Zo eens op 1 dag 3 keer de Mont Ventoux opgereden. De dag ervoor langs een moutainbikeroute. 

Respect!! Ik ben een keer of 3-4 de Ventoux opgereden maar nooit meer dan 1x per dag. Je houdt geen kont meer over joh!!

Geplaatst
5 minuten geleden zei bumperjim:

Respect!! Ik ben een keer of 3-4 de Ventoux opgereden maar nooit meer dan 1x per dag. Je houdt geen kont meer over joh!!

Mits voldoende (maanden) training gaat dat wel. En ik was niet echt kapot. Wel gewoon mijn tempo (wat echt niet traag was). Niet proberen een sneller iemand te volgen. Dat kon wel, maar als je er nog 2 keer op moet, kan dat foutgaan. En veel (water) drinken. Niet vergeten te eten. Het was vrij warm die dag. Met de mountainbike moet je de laatste 6-7km ong. toch via de baan gaan. Dan heb ik het opgenomen tegen een geoefend persoon op de wegfiets. Dat was wel sterven. Mekaar proberen eraf te rijden. Boven kon ik vloeiend Latijn maar dan omgekeerd.

Geplaatst
1 uur geleden zei Amalia:

En het waaide die dag zo hard dat alle fietsers de laatste paar kilometers moesten lopen :face-icon-small-shocked:

Ja, het kant daar zot hard waaien. Maar ik had geluk.

Geplaatst
6 minuten geleden zei RikTik:

Pech gehad onderweg? 😊

Haha, nee hoor, maar het is ruim 20 km en iets van 100 bochten, dus dat rijdt niet zo vlot door. Om het nog maar niet te hebben over al die zwalkende fietsers voor je bumper 🫣

Geplaatst
2 minuten geleden zei Amalia:

Haha, nee hoor, maar het is ruim 20 km en iets van 100 bochten, dus dat rijdt niet zo vlot door. Om het nog maar niet te hebben over al die zwalkende fietsers voor je bumper 🫣

De locals hebben het ook niet altijd begrepen op de fietsers. Zo zag ik gekalkte of geschilderde pijlen op de weg die naar de afgrond leidden. Maar sommigen verdienen er wel geld mee.

Geplaatst
5 uur geleden zei RikTik:

De locals hebben het ook niet altijd begrepen op de fietsers. Zo zag ik gekalkte of geschilderde pijlen op de weg die naar de afgrond leidden. Maar sommigen verdienen er wel geld mee.

Ze hebben meer een hekel aan die gasten die languit op een skateboard of op rolschaatsen naar beneden suizen 😁 levenslink

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...