Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nog maar wat proberen te sorteren vandaag voor mijn verhuis en straks nog een wandeling, ik wil mijn 10 000 stappen vandaag. Wat niet altijd vanzelfsprekend is in het weekend. Ik moet vandaag nergens zijn en ook geen alcoholcontrole meer in het weekend, dat is pas terug Dinsdag. 

Geplaatst (bewerkt)

Goedemorgen, wauw dat klinkt goed @Claudius. Ik heb echt het idee dat je beter in je vel zit dan afgelopen jaren, klopt dat? Dat je het leven wat lichter beleeft?

Ik was veel te vroeg wakker vanwege stress, maar op 6,5 uur slaap redden we het ook wel.. Ik heb meteen een lijstje gemaakt met allerlei taken die in mijn hoofd zitten en nog moeten gebeuren de komende week.. Dan hoef ik er niet meer over te malen, dat werkt bevrijdend.. 

Eerst maar eens een kopje koffie en de laptop openklappen op de luie (lounge) bank. 

Dagpact:
Claudius

Freekie 

bewerkt door Freekie
Geplaatst

@Freekie Ik heb nog problemen hoor. Ik denk dat ik mij dikwijls zorgen maak over bijna niets. Ik zou in ieder geval betere gesprekken willen hebben met mijn psychiater, die zie ik pas volgende maand terug. 

Geplaatst

Goedemorgen frummers, 
De zon schijnt (nog wel)... de eerste was draait en de bovenverdieping is al gedaan (belachelijk vroeg, dat weet ik, maar ons oudste kattekopje is als de dood voor een stofzuiger; ze ligt graag boven te slapen na haar ochtendwandelingetje en als ik dan met dat monster aankom is de paniek groot, dus: zij gaat 's morgens vroeg even naar buiten, dan kan ik rustig de stofzuiger erdoor halen daar, als ik dan klaar ben kan zij in alle rust haar ochtenddutje doen, zij blij, ik blij 🤗)
Nu eerst even een bakje ...

image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

@Claudius Je gaat zeker goed! En mooi dat de alcoholcontroles wat minder worden. Nu laten zien dat je ze niet meer nodig hebt en dat kan je. 

@Freekie Dat doe ik ook altijd, lijstjes maken en als ik wat kan afstrepen ben ik blij. Idd dan hoeft je het niet aldoor in je hoofd mee te nemen. 

@Yvonne mijn Pussycat houd ook niet van de stofzuiger, ik gebruik vaak een zachte bezem op de laminaatvloer en ik heb sisal vloerkleden die je ook makkelijk kunt aanvegen. Dus stofzuig ik niet vaak. 

Triest weertje, maar in de loop van de week word het veel beter! Ik ben weer aan het creatief schilderen en ik vind dat heerlijk om te doen. Ik deed dat vroeger ook vaak maar de klad kwam erin. Nu weer opgepakt. 

Geplaatst

Mijn honden waren ook niet gek van de stofzuiger. Ik had een hond die ernaar beet. Zolang als mijn moeder thuis woonde en ik Femke had legde ik Femke op de schoot van moeder als ik stofzuigde. Later borstelde ik alleen maar, Femke was er als de dood van. 

Geplaatst (bewerkt)

Ik twijfel over wat ik wil doen.. Alles zegt in mij, afgelopen week was al druk genoeg.. Ipv weekend, neem een dag vakantie... Dat klinkt beter dan weekend hihi weekend klinkt alsof je allerlei zooi in huis moet aanpakken, Pfff alsof mijn lichaam daaaar puf voor heeft en ik daar ook geen zin in heb.. 

Jeetje, ik ga eerst maar even wandelen daarna zien we wel verder, hopelijk kan ik straks in 1x kiezen of ik straks links of rechts ga op het voetpad achter de tuin. Ipv terug te lopen en dan ohnee toch maar de andere kant op om vervolgens weer terug te lopen

.. 

Twijfel stress bestaat dat? Ja dat bestaat

bewerkt door Freekie
Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers

tuurlijk bestaat twijfelstress @Freekie
en daar lijden ook heel veel mensen aan (ikzeidegekook)
een muntje in je zak en tossen maar, als het niet om grote dingen gaat?
Het kost zoveel nutteloze energie vaak he, en is ook een grote aanleiding/reden
tot uitstelgedrag. ik ben dubbel gehandicapt daarin; weegschaal.
bij belangrijke zaken die echt moeten maak ik soms een lijstje met voors en tegens en
dan besluit ik meteen erna, op mn intuitie meestal toch. want een kleine helft kan zwaarder wegen
dan een helft met veel argumenten.

Geplaatst
14 uur geleden zei Claudius:

Ik heb me bij mijn aankopen gisteren vergist, ik had er niet aan gedacht dat het volgende Maandag hier ook een vrije dag is. Ik heb dus geen verse groenten voor maandag. Dinsdag eet ik weer in de kliniek warm middagmaal. 

Het is vandaag zaterdag.. het moet toch lukken om nog boodschappen te doen? 
Hier zijn trouwens praktisch alle supermarkten op zondag altijd open en ook dus op pinkstermaandag....
Maar buiten het groenteprobleem: petje af, je bent niet gaan drinken, je doet het goed.
En fijn dat die vervelende man niet meer bij jou op de stoep zal staan... 

23 uur geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,

Drie keer eruit geweest vannacht om pup uit te laten.
vind ik net toch nog een plasje en poepje in de kamer.
Hoe dan ??
nou ja, zal ooit wel eens overgaan.
Net mijn fleece deken gered die over de stoel hing.
Vond ze een leuk ding om mee te vechten

Hahaha, tsja, een puppie grootbrengen is hard werken. 
En je kunt honderd keer op een dag (en in de nacht) met het hummeltje naar buiten rennen, je zult vast nog wel vaker een plasje of hoopje vinden... 

Geplaatst
15 minuten geleden zei Freekie:

Ik twijfel over wat ik wil doen.. Alles zegt in mij, afgelopen week was al druk genoeg.. Ipv weekend, neem een dag vakantie... Dat klinkt beter dan weekend hihi weekend klinkt alsof je allerlei zooi in huis moet aanpakken, Pfff alsof mijn lichaam daaaar puf voor heeft en ik daar ook geen zin in heb.. 

Dit weekend telt drie dagen... dan moet het toch lukken om in ieder geval 1 dag als vakantiedag in te vullen? 
En welke dag dat dan wordt???? 
Als dat vandaag is dan blijven dingen die echt moeten tot morgen of overmorgen liggen... 
Als je vandaag de koe bij de horens pakt kun je de andere twee dagen lekker rustig aan doen. 
Ik werk overigens altijd met lijstjes. 
En over het algemeen doe ik eerst wat móet en kan daarna rustig aan doen. 
Mijn ervaring is dat als ik iets wat ik moet doen uitstel het van een molshoopje tot een berg wordt.... 

Geplaatst

Ik kan me er niks bij voorstellen dat je daar zin in hebt, tig keer per nacht eruit voor een hondje. Honden vind ik best leuk maar ze moeten wel luisteren, niet teveel blaffen, niet trekken aan de riem, meteen komen als je ze roept, niet stinken en zeker niet mijn nachtrust verstoren. Ik geloof niet dat ik erg geschikt ben als hondenbaasje. Ook niet als kattenbaasje trouwens, katten die binnen moeten blijven vind ik zielig en buitenkatten maken vogeltjes dood. En dat je godsvroeg gaat lopen stofzuigen omdat de kat er anders last van heeft als hij ligt te slapen... dan ben je toch niet wijs 😂

Geplaatst

Klopt, ik ben inderdaad lekker nietwijs @Yana  cheerleader  .. maar ach, het beestje is al zo'n stresskipje en dit scheelt een hoop voor het oude dametje. 
En jaaaa, al dat ongemak van huisdieren, ach, ik neem het maar op de koop toe. 
Onze beestjes zijn stuk voor stuk afdankertjes/zwervertjes geweest, niet gewenst maar toch op de wereld gekomen. 
En als ik dan zie hoe gelukkig ze kunnen zijn...
Ik kan me simpelweg geen leven zonder huisdieren indenken, ze geven zoveel liefde terug voor dat beetje wat ik in ze investeer... 
En toch zal het vroeg of laat gaan gebeuren, ik kom op een leeftijd dat ik me echt moet afvragen of het na deze hond nog wel verstandig is aan een volgende te beginnen... 
Ach, ik leef nu en ik geniet nu van ze. 

(oh ja: het voordeel is dat ik vroeg klaar ben met wat ik moet doen en dus lekker weekend kan gaan vieren ;) ) 

Geplaatst (bewerkt)

Goedemorgen. Perspectief aan de horizon, maar dat laat ik eerst even op me inwerken. Misschien bevlieging waar iets anders uit voortkomt. Daarom post bewerkt. Wel blij dat er weer iets stroomt.
Verder: zwemmen nu!!! Hoppa!

bewerkt door Lika
Geplaatst

@Yvonne Het groenteprobleem is geen groot probleem. De supermarkten zijn niet ver. Maar ik heb voor maandag nog erwten met bonen in de kast. Ik maak toch liefst mijn kasten wat leeg, want ik moet nog verhuizen. 

Geplaatst

Een hele goede morgen allemaal,

Nou @Yana, ik heb ook geen zin om er drie keer per nacht uit te moeten voor het hondje.
Maar dat gaat over (zeggen ze toch 😄)

En het regende ook nog...
Nou ja, dat vind ik het minst erge.
plassen poepen in huis wel.
Daar baal ik van, want vanochtend nog om 7.45 uitgelaten en om 9.00 uur weer een plasje binnen.
Hoppa, opgepakt en weer naar buiten..
Misschien moet ik wat sneller uitlaten na het eten.

Gisteren met haar naar de volkstuin geweest
Dat vond ze echt geweldig !
sprong midden in het aardbeienveld en liep me steeds achterna.
echt heel leuk.
alles is afgezet dus ze kan nergens heen.
Nou "fijn" te horen @Yvonne, dat het plassen en poepen voorbij gaat binnen.
Jij hebt ervaring tenslotte 😊
En verder is het gewoon een heel lief pluizig, wollig ding

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...