Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen Fonny, Claudius en alle andere frummers. 
Het is koud, het heeft vannacht weer gevroren, maar de zon schijnt alweer gul. 
Eerst maar even een bakje
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Geplaatst

Goeie morgen allemaal,

Ik wil heel graag aan Claudius een groot compliment geven. Ik vind je zoooo ontzettend veranderd. Chapeau kerel. Nou gewoon  accepteren en niet "ja maar ........"

image.jpeg

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Gisteren bericht en fotos gekregen van mijn pup die geboren is.
zo schattig om te zien, de moederhond heeft 9 pups gekregen
maar ja, geduld, geduld he.
na vier weken mogen we een kijkje gaan nemen geloof ik en daarna nog eens vier weken wachten.
Enfin, so far, so good

Geplaatst

Dank je wel @lady jane ☺️
Zo,n beschuitje moet ik eigenlijk ook maken
Kreeg net een filmpje toegestuurd van de puppies bij de mama hond.
Ach, zo,n beestje heeft toch wat te verduren met al die lurkende puppies 🙈 😊

Geplaatst

Wat ik vreesde, is uitgekomen afgelopen Zondag. M'n vriend weer een terugval momenteel,  en ik ben vreselijk boos geworden op hem. Achterlijke dronkenmanspraat. Ik had het kunnen weten, toen hij daar zijn eerste biertje bestelde. Blijkbaar dus bij hem nog geen kwartje gevallen.Hij zou gisteren eten gaan halen en bleef wel erg lang weg.Nee hoor, bier gekocht en ergens langs de kant opgezopen.Ik rook het natuurlijk meteen.Hopelijk is het nu over.Hij ligt nu zijn roes uit te slapen.2 nachten op de bank geslapen, onze mooie nieuwe bank onder gepist.Even een flink deukje opgelopen in onze relatie. Blij dat ik mijn flatje nog heb, kan ik daar even een paar dagen naartoe. Het is zo rot om mee te maken, als je zelf niet drinkt. Maanden is het goed gegaan en nu dit.

Geplaatst

@Spirit Ik hoopte dat ik je goed advies zou kunnen geven, maar dat heb ik helaas niet. Sterkte. Op een afdeling van de verslavingskliniek legden ze er steeds de nadruk op dat het geen goed idee is dat twee verslaafden een relatie aangaan. Maar bij sommige lukt het. Veel moed. 

Geplaatst

jemig @Spirit, vervelend, maar niet echt onverwacht. Hij heeft niet net als jij jaren besef gehad van een verslaving.
En hij lijkt ook niet echt een keuze gemaakt te hebben. Waarschijnlijk is hij uit solidariteit met jou gestopt? Maar zoals jijzelf
hier jaren over gedaan hebt, zo zal hij misschien eerst ook lessen te leren hebben. Dus ik zou die flat idd nog maar aanhouden,
dan kun je hem in elk geval duidelijk maken dat het jou serieus is. En zoals veel eigenwijze drinkers moet hijzelf de knop om krijgen.
Je kunt zelf hem alleen jouw goede voorbeeld tonen.

Geplaatst

Ik had het wederom onderschat, ik had inderdaad een breuk en zit nu in een spalk. Is wel even wennen hoor dat ik ook iets kan breken. En die hele spalk voelt niet goed. Maar gelukkig mankeert de kat niks en liet mij in zijn enthousiasme te zien bijna weer vallen dus ik heb de mitella meteen aan de wilgen gehangen. Nu nog wennen aan dat onding. Vooral tijdens het slapen. Maar ondanks dat zal ik nooit een kat iets kwalijk nemen omdat ik met het vertrouwen van ze te winnen nog boelveel te leren heb in grenzen aangeven.:D;):heart:

Geplaatst

We hebben goed gegeten. Hij had alleen vanochtend gedronken.Hoop dat dit het was. Heb overigens geen medelijden, maar leuk is anders. Morgen nog veel te bepraten.

Geplaatst

Ja, is niet voor herhaling vatbaar.. Hopelijk wil hij dat ook niet, blijkbaar laat hij de deur misschien nog op een kier? Of was het een zeer bewuste keuze (uitvlucht)? 

Eens kijken wat het grote smoezenboek ons brengt... 

Geplaatst
10 uur geleden zei Spirit:

Wat ik vreesde, is uitgekomen afgelopen Zondag. M'n vriend weer een terugval momenteel,  en ik ben vreselijk boos geworden op hem. Achterlijke dronkenmanspraat. Ik had het kunnen weten, toen hij daar zijn eerste biertje bestelde. Blijkbaar dus bij hem nog geen kwartje gevallen.Hij zou gisteren eten gaan halen en bleef wel erg lang weg.Nee hoor, bier gekocht en ergens langs de kant opgezopen.Ik rook het natuurlijk meteen.Hopelijk is het nu over.Hij ligt nu zijn roes uit te slapen.2 nachten op de bank geslapen, onze mooie nieuwe bank onder gepist.Even een flink deukje opgelopen in onze relatie. Blij dat ik mijn flatje nog heb, kan ik daar even een paar dagen naartoe. Het is zo rot om mee te maken, als je zelf niet drinkt. Maanden is het goed gegaan en nu dit.

Zondag en gisteren (= maandag) staat hier.

1 uur geleden zei Spirit:

Hij had alleen vanochtend gedronken

en nu is het dinsdag.

Dus of jij hebt, of hij heeft gelijk. Maar beide kan niet. 
Of ik moet heel slecht gelezen hebben?

sterkte morgen bij het gesprek. en vertrouw op jezelf @Spirit

Geplaatst
11 uur geleden zei lady jane:

Zondag en gisteren (= maandag) staat hier.

en nu is het dinsdag.

Dus of jij hebt, of hij heeft gelijk. Maar beide kan niet. 
Of ik moet heel slecht gelezen hebben?

sterkte morgen bij het gesprek. en vertrouw op jezelf @Spirit

Gisterenochtend 2 biertje op. Dus, Zondag heeft hij gedronken, maandag en dus gisteren de 2 biertjes om af te bouwen.

Geplaatst
2 uur geleden zei Spirit:

Gisterenochtend 2 biertje op. Dus, Zondag heeft hij gedronken, maandag en dus gisteren de 2 biertjes om af te bouwen.

oh dat had ik anders gelezen, sorry.
Maar ik hoop dat je hem kunt vertrouwen w.b. zijn drinken. Als je lange tijd te veel drinkt kan afbouwen goed zijn.
Maar als zondag een uitglijder was heeft afbouwen geen enkele nut en is het de vraag of het niet als excuus gebruikt wordt.
Wat lijkt dit me moeilijk voor jou om in te schatten. En ik hoop dat hij zelfreflectie heeft en standvastig kan zijn nu. sterkte.

Geplaatst

Ja, hij is er goed van geschrokken.Laten we het maar op een uitglijder houden.We hebben het er net over gehad, dat alcohol voor hem niet is weggelegd.  Normaal is hij daar wel in te vertrouwen, uit principe, drinken wij beiden daarom niet.Eenmaal in gebruik, is hij daarin niet te vertrouwen.Het was weer een goede leerschool. 

Geplaatst
6 uur geleden zei Spirit:

Eenmaal in gebruik, is hij daarin niet te vertrouwen.

voor hij gebruikt moet hij kopen, en daar gaat het al fout. Zolang hij blijft kopen/halen is hij niet helemaal te vertrouwen.
Mits hij echt wil stoppen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...