Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
9 uur geleden zei lady jane:

@Lonster1 bedoel je het een beetje spottend?

Wat bedoel ik een beetje spottend? Over de waan van de dag? 

9 uur geleden zei lady jane:

Of heb je veel gemist
over eenzaamheid in de postings?

Dat denk ik wel, maar is dat relevant hier? Ik begrijp niet goed waar je heen wil en wie er eenzaam is Jane.

Geplaatst

Ik geef eerlijk toe, ik ben ook aangesproken op mijn mededeelzaamheid wat ik nog steeds wel een goede correctie vond. Maar nu voel ik me soms ook wel wat bezwaard om dit forum als uitlaat klep te gebruiken. Maar ik heb inmiddels zoveel eelt op mijn ziel dat ik het nog wel aandurf om iets te delen hier. Dan pak ik mijn veiligheid in wel open staan voor feedback maar ook in sommige gevallen de feedback even langs me heen te leggen en gewoon lukraak verder te delen. En mensen door te verwijzen naar de scrol knop. 

Ik voel me wel aangesproken door Francoise door de opmerking de waan van de dag, wat deze daarmee bedoelde? Het maakt mij gewoon nieuwsgierig. Omdat ik het leuk vind dat deze wel weer wat geschreven heeft en ik het jammer vind dat deze niet langer meer meeschrijft. 

En verder heb ik heel veel wanen en daar kwam ik eigenlijk weer iets over van me afschrijven. Mijn waan van dit moment is dus, een jonge dame van 20 te laten afzien van een goudhamster in huis te halen omdat deze inmiddels op een verbodenlijst staat. En deze dame een groot hart heeft voor dieren, onzeker is gemaakt en ook nog eens geveld is door lichamelijke kwalen dat ze altijd van mensen afhankelijk is. 

Ik heb haar gewoon aangeboden om eens op pad te gaan met mij, naar alle mensen waarvan ik hun dieren verzorg en waar ik soms mijn twijfels bij heb. Maar het doe, omdat ik van mening ben dat melding doen van dierenverwaarlozing het er allemaal niet zoveel beter op maakt omdat asielen ook vol zitten. En ik heb haar een tegen aanbod gedaan, namelijk met mij bij mij thuis, want haar moeder ziet het niet zitten, een rat op te vangen. Daarbij heb ik wel heel erg duidelijk gemaakt, dat ze die dieren dan wel weer moest overdragen aan adoptanten. En dat vond ze moeilijk. Want normaal neemt zij een dier en zorgt haar moeder er later weer voor. 

Maar vandaag belde ze me op en was ineens heel enthousiast. En wil wel met me gaan meelopen en ik hoef haar daar dat beloofde tientje wat ik gezegd had niet eens voor te betalen. Voor mij gaat dit ook lastig worden, want nu heb ik niet alleen mezelf die ik soms moet corrigeren, maar ook een 20 jarige dame met haar gevoelens onder mijn hoeden, die waarschijnlijk nu gaat meemaken wat ik al achter de rug heb.  Dat dieren helpen soms niet is dat je ze opvangt maar ook loslaten is. 

Ik vind het heel bijzonder dat ze er zo enthousiast over was, terwijl ik de nare dingen ook gezegd had. Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg gemaakt heb, dat dit niet dieren krijgen is maar ze helpen is. En dat zie ik alleen, als ik met haar ga beginnen. 

Nice en spannend tegelijk.

Geplaatst

Gewoon even blanco elkaars berichten lezen, en dan nog eens op elkaar reageren. @ Lady jane en @Lonster1 dan hoeft het volgens mij geen discussie te worden. Ik denk dat Francoise dat bedoelde met de waan. 

Verder, iedereen nog een fijne avond.

Geplaatst

Voor zover ik teruggelezen heb wel Lady Jane. Maar ik weet niet wat er achter de schermen verder speelt. En daar houd ik me ook het liefste buiten. ;)

Zoals ik jou ken reageer je oprecht, Lonster1 ook dus gaat hier geen eeuwige discussie worden. :heart: voor allebei.

Geplaatst

Djw @IJsvogel, dat bedoelde ik  daarmee .  En idd gaat het soms wat minder , maar ik vind het niet leuk om hier na zoveel tijd weer binnen te vallen en te gaan klagen over vanalles , maar wilde er toch een positieve bijdrage aan leveren. Even melden dat ik toch wat heb meegelezen en jullie echt niet vergeten ben.   

Ik ben er nog , fysiek gezond en ik drink niet ! 

@ikkanhet, sterkte :heart:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...