Spring naar bijdragen

Zaterdag 11 januari 2025

Kunsie64

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Laatste dag met 25 % cafeïne.  Morgen helemaal over op de decaf.  Ik heb geen energiedips meer na de middag. Ik viel bijna in slaap. Ik las een interessante verklaring die een link met cafeïne legt, mbt de neurotransmitter adenosine.  En ik voel me mentaal alsof ik een dag gewandeld heb in de natuur, of een retraite heb gehad. Er lijkt veel meer ruimte in mijn hoofd. Minder gejakker. Tot nu een positieve ervaring dus. En afbouwen zonder koppijn. 

Damn ik krijg haast zin om het ook te doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Emmy:

@Etty Misschien heb je het al eens verteld, maar ben wel benieuwd hoeveel koffie je dan dronk. Drink er zelf twee in de ochtend en kan me eigenlijk niet voorstellen dat het veel invloed heeft. Aan de andere kant kan ik ze ook niet missen…

Oh veel meer dan twee koppen, wel 5 of 6.  Sinds de laatste jaren na 12 uur niks meer. Vroeger kon ik 's avonds gewoon koffie drinken ik sliep prima. Ben er gevoeliger voor geworden denk ik.   Ik zou een paar koppen decaf ook niet willen missen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even 2 dagen in mijn bed rond gebracht, want ik had geen zin meer om sociaal te doen.

En zo heb ik eigenlijk de hele mooie sneeuwtijd weer gemist. Jammer!

Ben vandaag boodschapjes gaan halen en het gas was op maar had geen zin om met de fietskar door de ijzel te gaan. Dus na de boodschappen aangeklopt bij een vriendin. De hitte vloog me naar de keel dus dat is daar altijd snotteren en tranende ogen. 

Gelukkig nieuwjaar gewenst en meteen geduikeld in een fantasie, ze hadden een kelderruimte gevonden achter hun kelderruimte. Spannend dus! Dan gaat mijn fantasie weer aan! 

Ik zag er al een escape room in of een enge kelder met Halloween, maar mijn vriendin wil geen vreemde in haar huis en die snap ik ook. Het gestopt zijn met roken werpt al zijn vruchten af, want ik kreeg een sigaret aangeboden en ik had er geen moeite mee om deze af te slaan. De pret sigaret vond ik wel lastig maar aangezien er behoorlijk gepaft werd, genoot ik passief mee. 

Toen mijn dinnetje hoorde dat ik gasflessen moest gaan halen, vertrok ze meteen. En  vind het eigenlijk not done dat ik dat met mijn fietskar haal. Ik moet het haar blijkbaar eerder vragen. Daar zijn we het blijkbaar nog niet overeens, want alles wat ik zelf kan doen doe ik liever zelf. 

En dan verder weer gewoon iets stoms, wat ik gewoon niet snap, mijn vriendin heeft een enge brief gehad van dieren welzijn, dat ze fout bezig is. Ze heeft van de zomer op een oproep van iemand voor kittens gereageerd dat ze 2 halfwas kittens had lopen die half tam waren. Dat ging via facebook. En nu wordt ze weggezet als kattenfokker. Al die katten zijn weg, en ik en andere ploegen mensen zijn daar al katten gaan vangen en gaan neutraliseren. En nu moet zij gaan bewijzen dat ze geen katten meer heeft en daar niet in handelt. Is het dan niet handiger als ze even komen kijken? 

Het lijkt mij een rotstreek van iemand, maar kan mij dus ook gebeuren. Nu heb ik al mijn katten gechipt inclusief mijn zwerfkat maar het bijvoeren en verzorgen van katten zou toch geen misdaad hoeven te zijn?

Ik ga daar nog wel even verhaal bij dierenwelzijn halen, als je niet eens als burger nog katten bij mag voeren en kittens brengen naar het asiel. Ze laat vangen maar als het niet lukt de problemen oplost is mijn beleving raar. 

Net zo raar als een dier de kogel geven omdat er geen opvang voor is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...