Spring naar bijdragen

Zaterdag 9 November 2024

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, straks een bloemetje kopen voor de verjaardag voor mijn moeder morgen. 

Ik merk dat ik niet meer buiten wandel, vanmiddag maar weer eens een wandeling inplannen. Ik ga (ik schreef moet, maar moeten klinkt niet fijn) voor dinsdag nog een hoofdstuk over burnout lezen voor de afspraak van de praktijkondersteuner. En ik ga maandag contact ontnemen voor een psycholoog die ACT therapie geeft en ook ervaring heeft met verslaving. 

Maar eerst, koffie, gewicht wegen en even rustig wakker worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wandelen helpt mij zo! @Freekie
Ik vergeet het als eerste meestal, maar wat ik er probeer in te krijgen bij mezelf, is dat ik bij piekeren / angst afstand moet nemen en ga lopen. Het is het allerbeste, maar voelt altijd raar om te doen. Mijn neiging is om me eriit te proberen te denken. Denken met denken oplossen. Dat heet rumineren en het helpt geen drol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar ben ik van een zeer oude stempel en dacht ik dat ze bij mijn bank in geld deden, niets is minder waar. Toen ik klant werd gaf ik gewoon een stapel overschrijvingsformulieren af en zij zorgden voor de rest. Nu kun je er zelfs geen cash geld meer krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, @Lika ik denk dat ik daar ook een ster in ben. Ik las dat piekeren voornamelijk over de toekomst gaat en rumineren over het verleden.

Vooral de laatste maand dat ik overspannen ben merk ik dat ik ook vaak mijn ouders met hun 'uitspraken' in mijn hoofd hoor.. 

Fantastisch... 

Rumineren, is voor mij een nieuwe woord, maar ik ben er goed in. Soms zeg ik dan, 'stop' of 'scheten'.. Want gedachten zijn net als scheten, ze zijn er plotseling en zo zijn ze ook weer weg. 

Alleen blijft de ene langer hangen dan de ander :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen iedereen! Meelezers en mee praters.

Ik ben vandaag mijn zegeningen aan het afvinken, of hoe je het noemt. 

Te beginnen met een kat op schoot, die al bijna 15 jaar mijn huisgenoot is en die ik per toeval in mijn schoot geworpen kreeg.

Ik was toen werkzaam als kattenvanger en had op de vrijdag zijn moeder nog weten te vangen. Een hele dunne en magere kat dus ik had ook niet door dat ze zwanger was. Zaterdag was mijn vrije dag en daar is ze schijnbaar op bevallen omdat dat een drukke dag is en de zwerfkatten, mijn afdeling dat altijd op nul aandacht staan. Daarom kwam ik altijd op zondag terug om te checken dat mijn zwervers er ook goed verzorgd bij zitten.

En toen maakte ik het hokje open en toen lagen er ineens kittens. In de eerste instantie dacht ik mijn collega van de tamme katten heeft die moederkat bij mij geparkeerd vanwege ruimte gebrek. Maar dat was niet zo, en toen ik de moeder beter bekeek , bleek zij een kat te zijn van mij. En heel herkenbaar want ze was blind aan 1 oog. In het begin richt je dan zo een hok in dat de moeder ruimte heeft om haar kinders op te voeden. Want jammer maar helaas er was toen al zoveel overschot aan katten dat ik ze niet ter adoptie kon stellen in het asiel. Kort gezegd ze waren mijn probleem omdat ik de hardheid niet heb om dieren als middel te zien, elke kat die ik ving behandelde ik met respect en daarom is het ook wel uit de hand gelopen qua overuren doen.  

Maar ja, er was er 1 bij die nogal last had van obstipatie en dan vroeg ik mijn collega altijd van de tamme katten om dat te regelen omdat ik dan weer druk was om katten te vangen en op te halen.

Ik heb het zelf zo ver laten komen dat ze ter adoptie gesteld werden. Maar wel op mijn afdeling bleven, omdat het toch wel 3 enorme adhdertjes waren die al in mijn kot de tent afbraken. Ja wat wil je? Vol energie en meer dan de heft van de dag opgesloten zitten in kooi van 1 vierkante meter. 

Ik had er wel plezier in om ze gewoon los te laten als ik de andere katten aan het verzorgen was. Maar ja toen stopte het kattenvangen voor mij,  ik voldeed niet aan de targets van 30 katten per week vangen. Was ook geen ruimte voor en de dierenarts , kon ook alleen maar 15 katten per keer neutraliseren dus ik werkte ook doelbewust niet mee aan dat target van 30 katten per week Als ik een kat ving moest dat wel binnen 3 dagen gefixt zijn. Vanwege mogelijke ziektes maar ook omdat ik van mening ben dat je een zwerfkat gewoon niet weken lang op kan sluiten, die hoort zo snel mogelijk weer thuis in zijn natuurlijke omgeving. Enfin ik kreeg mijn ontslag daar, en toen heb ik de moeder van mijn katten beloofd dat ik heel goed voor ze zou zorgen toen ik haar vrij liet. En toen heb ik die gabbers met mijn vertrek gewoon gekocht van het asiel.

En toen had ik opeens 3 adhders die heel mijn huis afgebroken hebben, helaas is er nu 1 van het trio al overleden maar voor de rest zijn ze er nog en hebben heel mijn leven met me meegelopen.

Ze zijn nu oud aan het worden, maar ik vind het nog altijd een zegening dat ze bij me zijn. 

en ik vind het leuk te lezen, dat de AA meeting van Claudius goed meegevallen is. Daar hoef ik geen krediet voor, maar ik vind het gewoon leuk om te lezen en de gedachte erbij te voelen dat als je iets onbenulligs zegt of deelt het leuk kan uitpakken.

Maar dat maak ik er van, voor mezelf, is natuurlijk heel onwaar maar ik word daar vrolijk van en dat is echt.                                                                                                                                                                                                                                             

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een beetje door aan het slaan in mijn zegeningen afvinken en ik merk dat ik ook  een beetje vals speel nu, want ik zit nu ook stil te staan bij leuke dingen op mijn pad van de afgelopen week. Maar ach dat is beter dan drinken en een slechte dronk krijgen toch?

Ik geniet ervan in ieder geval, en ik heb de behoefte om dat met jullie te delen in de hoop dat jullie er ook blij van worden en anders scrol je gewoon lekker over me heen. Helemaal prima!

Ik was net naar de winkel en toen ik naar huis onderweg was, ontmoette ik mijn huis zwerver, (kat die hier waarschijnlijk gedumpt is. En die ik voer en verzorg als het noodzakelijk is, hij laat zichzelf inmiddels binnen en buiten dus is part-time mijn kat)

Nou het hele leuke er aan is, ik laat die kat gewoon vrij. Dus hij zwerft wat rond in de buurt en tegenwoordig tref ik hem dus ergens als ik zelf onderweg ben. Meestal onderweg naar huis, maar dan vind ik het zo leuk als ik hem roep en hij vriendelijk naar me toe komt rennen en me blijft volgen op mijn pad. Dan is het net alsof ik en mijn kat elkaar uit aan het laten zijn.: Want dan loopt ie gewoon aan de fiets. Ik vind het ook wel spannend hoor, want op zulke momenten ligt zijn focus op mij en lijkt hij schijt te hebben aan het verkeer. Maar tot op heden, hebben mede weggebruikers hun respect daarvoor getoond. Ook weer een zegen, plaats vervangend genieten van een vrouwmens die haar kat uitlaat.

Ik vind het gewoon heel leuk, dat die kat mij zo vertrouwd, dat ie even zijn dingetjes laat liggen de wereld rond hem vergeet en met me mee rent naar huis. Waarschijnlijk omdat hij weet dat ik hem eten geef, maar ik vul het liever mooier in. Door het te romantiseren. Die kat is niet van mij, alhoewel ik hem wel heb laten castreren en chippen, maar ik laat hem gewoon zijn ding doen. Ik sluit hem niet op.

Ik vind het mooi om dat zo terug te krijgen van een dier 

En verder heb ik onderhand eens nee gezegd, ik ben erop ingesteld om mensen te pleasen en daarvoor wring ik mezelf nogal in veel bochten en kom dan zelf in de problemen. Ik geniet nu eenmaal van andere mensen blij maken daar krijg ik energie van maar ik ben na best wel veel teleurstellingen nu aan het proberen het goed te doen voor een ander maar voor mij ook.

En afgelopen week heb ik er iets mee gedaan, door nee te zeggen. Maar ik heb wel advies gegeven 

Dus ja, ik kom om in de zegeningen, maar ik zie ze niet altijd dus ik ben partime deprie en part time vrolijk en dan buit ik mijn vrolijkheden het liefst enorm uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben de laatste dagen niet zo heel vrolijk. Maar hey, wat een schitterende dag was het vandaag om somber te zijjn. Met die eindeloos voortdreinende motregen en een vroeg invallende duisternis. Een dag om in bed te blijven, met een grote fles tequila, en de allerschorste platen van Tom Waits. Of toch maar zonder tequila, want daar komt alleen maar meer narigheid van. Bovendien is het bocht.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Angststoornissen, paniekaanvallen en depressie in het algemeen: ik zou er weer wat meer aan kunnen doen, want ja, ook daarin ben ik geweldig. Rumineren helpt sowieso heel goed om depressies te stimuleren. Dus : één en één is twee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was een beetje angstig de afgelopen dagen en dan wil ik verhuizen. In ieder geval wil ik dan weg. Foetsie. Naar ergens waar warme lichtjes branden en de open haard brandt en iedereen met open armen staat te wachten tot ik kom. En dan krijg ik kopje thee. 

Ik heb geen open haard. Wel warme lichtjes en kopjes thee. Muziekjes. En mijn haakwerk. 

Ken je La Pat trouwens? Ich fasse sich mit meinem Herzen heb ik net ontdekt. Heerlijk!!

naschrift: de wereld wordt trouwens accuut heel mooi als je Keukenhof van de gelijknamige cd draait.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Oskar:

Ik ben de laatste dagen niet zo heel vrolijk. Maar hey, wat een schitterende dag was het vandaag om somber te zijjn. Met die eindeloos voortdreinende motregen en een vroeg invallende duisternis. Een dag om in bed te blijven, met een grote fles tequila, en de allerschorste platen van Tom Waits. Of toch maar zonder tequila, want daar komt alleen maar meer narigheid van. Bovendien is het bocht.

tequila? Heb ik dat ooit geproefd? Zouden ze dat in het Mexicaans restaurant hebben? 

Doe maar niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al mijn rekeningen maar eens betaald. Alhoewel er waren er alleen maar van de verslavingskliniek, die stapelden zich al verschillende maanden op. Ik wou die uit principe niet betalen, ik was daar nooit uit vrije wil. Maar vooral het verblijf van Femke heeft me persoonlijk veel geld gekost. Gelukkig is dat voorbij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tankwagen.

Heb even zitten rekenen. 4 liter bier minimaal per dag. Keer 7 is 28 l in de week. Keer 4 per maand keer 12 per jaar en 13 jaren. Kom ik op een slordige 17000 liter uit. Wat kost een liter bier? Laat ik het op een euro houden.  Zonde geld. 1200 aan accijns minimaal en dan die 21% btw

Dat is bier.

Dan roken..

Pakje door de jaren heen 7 euro. 3 pakjes gemiddeld in de week. 21 euro in de week. 84 euro in de maand keer 12  1008 per jaar. 30 jaar gerookt, slordige 30000 euro. 

Laat het bij elkaar 50000 euro zijn. Weg ... Een ervaring rijker maar tegen een prijs. Financieel en lichamelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...