Spring naar bijdragen

Zaterdag 12 Oktober 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Het is inmiddels licht geworden en ik zie de lucht al kleuren, een opmaat naar wéér een mooie dag met veel zon? 
Zou fijn zijn. 
Ik zet hier even een bakje neer en ga dan snel de weekendboodschappen in huis halen, om daarna lekker in de tuin aan de slag te gaan. 
Sterkte en beterschap @Zbb
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.pngSchaal met broodjes ,20 stuks - Catering Noord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Zie dat het deze week nog erg mooi weer wordt! Dus lekker naar buiten voor nog wat klusjes in de tuin. Voor dit weekend de boodschappen in huis en het huis schoon (voor zo lang het duurt met pubers in huis). Zo dus maar even de stad in met de jongste. Die kan wel wat extra aandacht gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen deze morgen!

Ik heb vannacht een bezoekje gehad van de bosuil, kei leuk! 

Ik heb deze helaas niet kunnen zien, maar wel gehoord. Om het even te romantiseren, het leek alsof deze mij naar buiten riep. Dat is natuurlijk niet zo, mijn nieuwsgierigheid en willen weten wat het was zorgde ervoor dat ik gewapend met een dictafoon en zaklamp buiten ging zitten. De zaklamp was geen succes want dan stopte die met roepen dus ben daar rap mee gestopt waardoor ik ongeveer 20 minuten heb kunnen genieten van zijn geroep en nog steeds kan doen omdat ik het opgenomen heb. 

Toen iemand in het bos zijn stereo open zette, stopte hij. En ben ik naar binnen gegaan om het geluid te vergelijken met vogels. Blijkbaar zat ik goed met mijn gevoel dat het een uil moest zijn dus na 2 klikken had ik exact het geluid gevonden van wat ik opgenomen had en dat is dus de bosuil. (hihihi, de vogelspotcast werpt dus zijn vruchtjes af) En met dank aan de vogelbescherming wist ik wie er vannacht bij mij op bezoek was. Of bij ons.... Want volgens mij zat ie in de top van een boom die op de grens tussen mijn buurman en mij staat. Dus als ik eerlijk ben, was deze misschien niet helemaal op bezoek bij mij maar bij mijn buurman. Maar aangezien ik deze wel gehoord heb en ontvangen heb en ik wat meer met de natuur heb dan de buurman vind ik dat ik wel mag zeggen dat ik een bezoekje gehad heb van de bosuil. ;)

Ik was vannacht zo enthousiast over mijn ontdekking dat ik de behoefte had om dat te delen met iemand. De pret delen met de katten was effe niet voldoende omdat ze niks terug zeggen. De bosuil is een doorsnee vogel had ik gelezen dus niet echt speciaal om iemand voor wakker te bellen. Dus ik heb maar per mail een vriend bericht van mijn ontdekking. Die woont ook in een bos en interesseert zich ook voor natuur dingen. Dus had wel het gevoel dat ik daar wel een leuke reactie van zou krijgen. Hihi, helaas wacht ik nog op reactie, hij zal het wel druk hebben. 

Dus heb ik het ook maar even uitgebreid, hier gedeeld. Omdat ik het kei leuk en bijzonder vind en  de behoefte heb om kei leuke en bijzondere dingen met andere  te delen. Ik hoop dan altijd dat mensen net zo blij worden als ik,  mijn enthousiasme delen, maar meestal is de reactie nogal ontnuchterend, droog niet echt bevredigend. Jammer, maar dat staat me niet in de weg om het te blijven doen. Want die ene keer op de 1000x dat je wel een bevredigende reactie krijgt is nog bijzonderder. 

Ik zit nu lekker op mijn rose wolk en zweef weer even van gelukzaligheid. Aarde is mijn ding niet zo, soms wel handig en praktisch in de omgang met mensen. Maar een simpel bezoekje van een bosuil, groter en mooier maken dan het is geeft mij energie. En is de beste pijnbestrijder die er is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hilarisch dit en ook lastig! Ik heb de naam gevonden van mijn zwerfkat, die noemde ik altijd Robin maar blijkbaar noemt hij Toto, want als ik mijn tamme kat Toto roep komt hij ook. Ik mag dus even de chip om zetten van Robin naar Toto en in het vervolg mag ik er rekening mee houden dat als ik Toto roep niet altijd de kat komt die ik bedoel.

Waarom ik het zo hilarisch vind is dat die zwerfkat pas een paar jaartjes bij mij komt en Toto hier langer zit. Dus ik heb langer Toto geroepen dan ik mezelf bewust was, want die 2de Toto kwam dan ook altijd. Ik heb die zwerfkat met het binnenroepen van mijn kat dus eigenlijk naar me toe gelokt. En dat merk ik nu pas na 2 jaar. 

Ik heb hem op eigen kosten laten castreren en laten chippen, heel veel namen geprobeerd geprobeerd want je moet een kat met naam registreren maar nooit zo bewust door gehad dat hij ook Toto noemt. 

Hij is denk ik een afstammeling van mijn eerdere zwerfkat Macho, die kwam ook binnen, lag zelfs op het randje van mijn bed, maar ik mocht hem nooit aan raken. Ik zag in die tijd dat hij achteruit ging, maar zoals beloofd kon ik niet ingrijpen. Dus vlak voor zijn sterven had ik mindfuck van 2 extra identieke katten als Macho. Omdat Macho altijd met zijn poot naar voren liep, had ik vanaf het begin zoiets ik ga hem Hitler noemen maar dat roep je niet zo snel over straat, zodoende dat ik hem Macho noemde omdat hij wel lelijk deed maar eigenlijk een groot watje was. Toen die andere 2 katten erbij kwamen die zogezegd een mindfuck met me uithaalde, werd dat Adolf en Liedje maar ik vond dat niet zo gepast. Dus toen Adolf, ineens bij me binnen kwam, heb ik hem Robin genoemd, van Robin Hood. 

En waarom ik een klik met deze kat voel is omdat mijn Macho op het punt stond om dood te gaan, en ik hem een plekje in alle stilte gegund had, dus hem liet gaan. Dat deze kat een paar uur bij hem heeft gezeten, voor mij voelde dat alsof hij het stokje overnam. En Macho helaas weer naar huis kwam om bij mij te sterven, en ik vast zat in mijn belofte aan die kat dus geen dierenarts in geschakeld heb. Ik heb hem tegen onze belofte in opgepakt en binnen in een mandje gelegd. En ik ben getuigen geweest van een doodsstrijd. Omdat ik hem dat beloofd had. 

Ik kan zeggen, het is pijnlijk en verdrietig maar ook het mooiste gebaar wat een kat je kan geven. Dood gaan in jou bij zijn. Ik begrijp nu veel beter waarom katten altijd een rustig plekje opzoeken om dood te gaan, want hoewel je weet dat je ze met rust moet laten, komt er een oerdrang in je naar boven om dat dier te willen redden, terwijl je weet dat het daar te laat voor is. 

en het eigenlijk gewoon met rust moet laten. En als een cadeautje mag zien dat die kat zoveel vertrouwen in je had en jou ook verstond met wel los willen laten maar de vraag hoe is het afgelopen? Wat dat betreft ben ik altijd wel gesteund door mijn zwerfkatten omdat ze onder mijn hand dood wilde gaan. Maar heel leuk en fraai is dit proces niet en maakt je ook onzeker. 

Maar Macho ging dood en op zijn graf staat nu een hele mooie varen, en diende Robin zich aan. Heel anders dan Macho maar toch ook wel hetzelfde. En gaat volledig aan op de naam Toto. 

Ik denk dat ik wel 100% mag zeggen dat Macho zijn vader was. Hij loopt soms ook met zijn poot naar voren, trekt als 2 druppels water op Macho maar qua karakter is hij dominanter. Waar zijn vader zich in stilte terugtrok bij een gevechtswonde, komt hij me het vertellen en blijft zolang miauwen dat ik me gedwongen voel om er iets mee te doen. Zodoende ook dat ik hem maar meteen maar heb laten chippen en castreren. Als je me dan toch zo lastig valt met je zorgen en ik mag pak ik het wel goed aan. 

En ben je een beetje mijn kat geworden, of ik jou personeel. Deze week heb ik dus je naam geleerd, geen Robin maar Toto, en het is eigenlijk vrij makkelijk om deze 2 uit elkaar te houden. Want de eerste Toto noemde ik altijd Totem en daardoor krijg ik nog steeds de respons van de kat die ik bedoel. 

Wel even wennen, geen Robin dus maar Toto maar heel leuk dat deze kat zijn naam zo bekend heeft gemaakt. Daar word ik dan weer heel vrolijk van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Wendy, 

Wat voor papegaai heb je? ik ben gek op vogels maar helaas kan ik ze niet houden vanwege de katten. 

Ik heb ook een beetje moeite met ze te kooien dus voor mij in dit leven is, genieten van de gevangen vogels die mensen hebben en de juweeltjes die op mijn pad komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Spud:

Hoi Rapilos, 

Thaise massage klinkt voor mij als door de mangel gehaald te worden, zeer pijnlijk dus. 

Ben benieuwd hoe jij het ervaren hebt? 

 

Ja Spud,

Heel stevig inderdaad, maar voel me vandaag al een stuk beter.

Mijn spieren zaten heel erg vast en zij heeft absoluut heel erg haar best gedaan om alles los te krijgen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spud  Wij hebben een grote witkuif kaketoe. Die van ons zit absoluut niet in een kooi. Hij heeft een speelboom binnen en buiten. Enkel 's nachts gaat hij zijn slaapkooi in, de rust en het donker in. Geen enkel dier hoort in een kooi namelijk. We hebben hem ook niet van de fokker, het is een herplaatser welke bij zijn vorige baas mishandeld is.

We hebben ook een kat, geloof me, een kat en papegaai gaan helemaal goed samen. We kennen heel veel mensen met die een kat en een papegaai hebben en dat gaat altijd goed (wel een grotere soort papegaai dan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Rapilos, 

Ik hoop dat het even blijvend los blijven is, want mijn spieren zijn eigenwijs en na zo een behandeling doet het terug vormen meer pijn dan de behandeling op zich. Ik ben meer van de zachte aanpak, minder bevredigend maar geen restpijn. Wel tof dat je het even wilde delen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nice Wendy! Minder nice dat deze mishandeld is, tof dat deze bij jou de opvang gekregen heeft. 

Het is niet alleen vanwege de katten dat ik geen vogels heb, kraaien en eksters gaan ook heel goed met katten. 

Maar aangezien wel 80 kunnen worden vind ik het voor mezelf een beetje te laat om aan te beginnen. 

En dankzij die beperking ben ik geen opvang centrum voor alle dieren dus is ook wel een soort van zelfbescherming, hihi. 

Maar ik word al blij van andere mensen die blij zijn met hun dier dus plaatsvervangend geniet ik ook mee. 

Een vriendin van me had een edel papegaai, kei leuk beestje, die liet ze ook los vliegen maar toen kwam er een windvlaag en toen waaide die vogel weg. Later heeft ze hem dood terug gevonden, waarschijnlijk te pletter geslagen door de wind. Dat is dan weer het nadeel van je dier de vrijheid gunnen. Maar ik blijf erbij het mooiste is een dier durven los te laten en die uit eigen wil terug komt bij jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...