Spring naar bijdragen

Mijn cirkel van herstel

Pinkman

Aanbevolen berichten

Na 6 maanden stilte van mijn kant wil ik graag met de geïnteresseerden delen hoe het met me gaat.

gisteren precies 4,5 jaar geleden dat ik begonnen ben aan een ambulante behandeling voor mijn verslaving. Tijdens mijn behandeling veel inzichten mee gekregen van wat een verslaving is en wat het met mij en mijn omgeving heeft gedaan. Maar ook dankzij dit forum veel gehad aan het lotgenoten contact en zien hoe anderen omgaan met de ziekte die verslaving heet.

Zef had ik afgelopen jaren het idee in de lift te zitten ondanks er veel werk te doen was om goed in herstel te blijven. Maar deze weg was moeizaaam en zwaar ook al had ik dit inzicht toen niet. Jaren lang ben ik verslaafd en ongelukkig geweest en dan spelen er nog trauma’s mee uit het verleden waar ik schijnbaar geen last van had. Stukje bij beetje leer ik mezelf opnieuw kennen en voel me beter met wie ik werkelijk ben. Maar besef ook dat ik nog een lange weg te gaan heb waarin ik steeds meer tot mezelf mag komen en het pantser van angsten en onzekerheid mag afbreken. 

Dit is wat ik voor nu wilde delen na een periode van stilte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is interessant dat we ons maar blijven ontwikkelen toch? Het gaat maar door. Hard werken soms, maar ik ben blij dat ik niet meer stil sta. Denk nog vaak aan onze ontmoeting. Jij was de kracht erachter. Het heeft me meer gedaan dan ik aanvankelijk dacht. Blij mee. Dankjewel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die ontmoeting in Arnhem denk ik ook nog wel eens aan, dat was inderdaad bijzonder.

Op 4-8-2024 om 15:26 zei Pinkman:

Stukje bij beetje leer ik mezelf opnieuw kennen en voel me beter met wie ik werkelijk ben. Maar besef ook dat ik nog een lange weg te gaan heb waarin ik steeds meer tot mezelf mag komen en het pantser van angsten en onzekerheid mag afbreken. 

Die ontwikkeling is een proces dat maar doorgaat inderdaad, als je er tenminste voor open staat. Gisteren keek ik op tv naar Boeddha in de polder, dat onder andere ging over zelfontwikkeling en zelfbeschouwing. Wende Snijders vertelde dat ze vooral aanwezig en beschikbaar wil zijn. Dat klinkt heel mooi. In plaats van het najagen van doelen en je ego opkrikken en je spiegelen aan anderen.

Beschikbaar zijn, voor anderen en voor wat er op je pad komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-8-2024 om 23:19 zei Lika:

Het is interessant dat we ons maar blijven ontwikkelen toch? Het gaat maar door. Hard werken soms, maar ik ben blij dat ik niet meer stil sta. Denk nog vaak aan onze ontmoeting. Jij was de kracht erachter. Het heeft me meer gedaan dan ik aanvankelijk dacht. Blij mee. Dankjewel.

Wat goed om te horen dat de meeting van 2023 wat voor je heeft kunnen betekenen Lika. 

En verder inderdaad niet meer stil staan, behalve dan bij jezelf. Zit ik op de goede weg of kan het anders en wil ik dat ook? Fijn deze nieuwe manier van leven ipv overleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-8-2024 om 12:11 zei Lonster1:

Die ontmoeting in Arnhem denk ik ook nog wel eens aan, dat was inderdaad bijzonder.

Die ontwikkeling is een proces dat maar doorgaat inderdaad, als je er tenminste voor open staat. Gisteren keek ik op tv naar Boeddha in de polder, dat onder andere ging over zelfontwikkeling en zelfbeschouwing. Wende Snijders vertelde dat ze vooral aanwezig en beschikbaar wil zijn. Dat klinkt heel mooi. In plaats van het najagen van doelen en je ego opkrikken en je spiegelen aan anderen.

Beschikbaar zijn, voor anderen en voor wat er op je pad komt. 

Ik zal deze aflevering eens terugzien want het onderwerp klinkt interessant. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...