Spring naar bijdragen

29 mei 2024


Aanbevolen berichten

lees haar lichaamstaal @Smaragdie, ze zoekt jou op, geeft kopjes,
dat zegt toch meer dan horrorverhalen? Die zijn nooit helpend.
Geen drama van maken dus, lees Bol nog een paar keer en schrijf op wat
je aanspreekt daarin. Heb vertrouwen in jezelf en het moeder-instinct van de kat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Smaragdie:

Lees horror verhalen op google. Ze is zo klein, die buik ontploft bijna. We gaan het zien. Hypernerveus ben ik. Probeer rustig te blijven. 

@Smaragdie, als het echt te erg voor jou wordt kun je nog altijd het advies van Donder opvolgen.
Over wie ging dat ook weer met al die katten op zolder?
Of op de ouderwetse manier?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei lady jane:

lees haar lichaamstaal @Smaragdie, ze zoekt jou op, geeft kopjes,
dat zegt toch meer dan horrorverhalen? Die zijn nooit helpend.
Geen drama van maken dus, lees Bol nog een paar keer en schrijf op wat
je aanspreekt daarin. Heb vertrouwen in jezelf en het moeder-instinct van de kat.

Djw, laat het weten. Al zal het een week duren. @Roberto is bezig, heb ik geen zin in nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Roberto:

Ik stem op de Partij voor de Dieren en ben o.a. donateur voor de Dierenambulance en IVN.
Heb jij ooit gehoord van sterilisatie? @Smaragdie

Ben jij ooit in Rome geweest?

Dit poesje heb ik net als mijn andere katje en poesje gekregen vanuit Spanje. Anders zouden ze worden gedood(dodingsstation). Gaat vanuit een stichting Catties Angels. Velen nemen kittens en ik nam een ouder poesje Mimi. En zij was zwanger, daar kan die stichting niks aandoen en ik ook niet en natuurlijk laat ik haar helpen hierna. Maar is zoals het is. Kon de poes ook laten inslapen en toen zei ik nee! Dus ga maar door, wij  gaan nieuws kijken netflixen. Toedels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Smaragdie:

Dit poesje heb ik net als mijn andere katje en poesje gekregen vanuit Spanje.

Het is dus nog erger dan ik al dacht.
Hoeveel CO2 uitstoot?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Smaragdie:

Flikker op jij, je bent gewoon aan het uitdagen. De wijn slaat goed aan!!! Ik log uit.

Dit staat je niet zo netjes op een alcoholdebaas forum Smaragd. Deze op de man aanvallende manier, omdat iemand drinkt en hier schrijft, (her)ken ik je trouwens ook niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragdie, sinds jij een jaar gestopt bent en opeens weer terug kwam op dit forum heb ik jou goed gelezen.
Volgens mij ben jij een complete Harrie in de warrie.
Lees jezelf maar eens goed terug.

Of was je altijd al zo?
Dat weet ik niet meer.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Smaragdie:

*

@Robertomoet opflikkeren en ik moet ophouden. Ik denk lieverd dat beide niet gaat gebeuren alleen omdat jij dat zegt. Je zegt trouwens vanalles, ook over mij, wat niet klopt maar goed..weet je Smaragd het ligt mij zo koud als een steen wat jij zegt of denkt over mij, ik weet zellf wel hoe het zit. Wat je zegt over een ander weet de ander ook beter zelf dan jij.  Begin, of hou het voor jezelf hier ipv druk te maken over anderen. 

Ik vind je persoonlijk aanvallen op mensen hier. Als het forum je triggert log dan ook eens echt uit voor je eigen zelfzorg misschien want mij raak je er niet mee hoor en ik denk @Roberto goed genoeg te kennen hem ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragdie wij hadden vorig jaar een zwangere fosterkat. Ik maakte me reuzedruk. YouTube-filmpjes gekeken, vanalles klaargelegd (van steriele handschoenen tot nagelschaartje om eventueel de navelstreng door te knippen, manden, een doos, noodnummer van dierenarts enz). Elke nacht er een paar keer uit, maar ze bleef maar zwanger 🤣 En op een ochtend loop ik de kamer in - ze was in een aparte kamer, vanwege de ander katten - en daar lag ze te spinnen. Met vier kleintjes aan de borst. Ik vond het jammer dat ik de bevalling heb gemist, maar het zijn ontzettend mooie dagen geworden. De meeste moeders doen gewoon alles zelf. En als je de bevalling wel meemaakt, zie je het snel genoeg of ze hulp nodig heeft. Elk half uur ong een kleintje is normaal.
Wat ik je wel kan aanraden is om na de bevalling in te grijpen in het zeldzame geval dat moeder ze afstoot. Ik woog de kittens ook elke dag, met een keukenweegschaal om te kijken of ze genoeg dronken. Ze moeten ong 10-14 gram per dag aankomen. Veel succes en geniet ervan. Het is prachtig om mee te mogen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djw @Prana, denk dat het hier ook zo zal gaan. Alles ligt klaar. Bijna niet geslapen afgelopen nacht. Bij elke beweging en miauw ben ik alert. Waarschijnlijk duurt het nog wel even, al kan ik het mij niet voorstellen met zo een grote buik. Het is een heel klein poesje Nu ligt zij heel relaxed te spinnen voor het raam en kijkt mij aan alsof zij denkt, maak je niet zo druk. Blij dat ik tot en met dinsdag vrij ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...