Spring naar bijdragen

29 mei 2024


Aanbevolen berichten

Ben lekker thuis en voldaan. Gezellig nu met mijn katjes. Waar maken jullie je druk om?

Een knappe  Turkse man wilde graag en kwam met 2 bier aan. Ik heb meteen nee gezegd, wegwezen! 

Ik kan het droog afsluiten.

Advies? Over iets anders. Mijn poesje Mimi is zwanger en de buik is zo groot. Moet ik haar apart zetten of juist bij de anderen laten? Vind dat echt heel lastig. Ben nu een paar dagen vrij. Maar als ik er niet ben? Vallen die andere katten die kleintjes dan aan of juist niet? Mijn eerste keer met een zwangere poes. Ze loopt te wrijven met haar kontje over de vloer, denk dat het snel kan gaan gebeuren maar kan ook nog langer duren lees ik. Zenuwachtig door haar gedrag. Komende nacht maar met een bak in mijn slaapkamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Smaragdie:

Ben lekker thuis en voldaan. Gezellig nu met mijn katjes. Waar maken jullie je druk om?

Om niks schat, dat is goed voor m'n bloeddruk. Van katten weet ik niks, maar het is vast spannend. Misschien weet @bolletje iets? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Quinn:

Iets vaak herhalen maakt het nog geen waarheid @Roberto jouw tantra massage zoals jij die vaker omschrijft, is niet zoals oude oosterse tantra. Juist veel meer westers gericht.

Ok @Quinn, probeer zelf maar eens uit of mijn tantra massages oosters of westers zijn.
Er is een wachtende voor u.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Smaragdie:

Advies? Over iets anders. Mijn poesje Mimi is zwanger en de buik is zo groot. Moet ik haar apart zetten of juist bij de anderen laten? Vind dat echt heel lastig. Ben nu een paar dagen vrij. Maar als ik er niet ben? Vallen die andere katten die kleintjes dan aan of juist niet? Mijn eerste keer met een zwangere poes. 

In de natuur eten ze elkaar gewoon op, als er niet genoeg blikvoer klaar staat.
Heb je daar al aan gedacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Quinn:

Om niks schat, dat is goed voor m'n bloeddruk. Van katten weet ik niks, maar het is vast spannend. Misschien weet @bolletje iets? 

 

Dank je wel moppie of @Reacher, er zijn meerdere mensen die iets van katten weten hier. Dit is mijn eerste keer. Ze gaat verplicht straks mee journaal en documentaires kijken in de slaapkamer. Wil erbij zijn. Orly en Benjamin zijn lief maar weet niet hoe ze gaan reageren.

Heb je al iets gegeten? Ga naar C anders...Sorry ben belerend.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Roberto:

In de natuur eten ze elkaar gewoon op, als er niet genoeg blikvoer klaar staat.
Heb je daar al aan gedacht?

Daarom gaat ze ook apart met mij. Is dat echt zo???? Dinsdag moet ik weer werken als  ze dan nog niet bevallen is moet er hier iemand zijn. Ze zijn meer van de droogbrokken.

bewerkt door Smaragdie
Toevoeging droogbrokken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragdie aks je even googlet, dan lees je dat je een bak met kranten klaar moet hebben.Sommige katten bevallen liefst alleen en verstoppen zich. Dus je kunt beter de andere twee afzonderen of laten logeren, dan kan de poes een veilige plek zoeken als ze alleen wil zijn. Er staan allerlei tips in, zachte deken, gekleurde bandjes om de kittens uit elkaar
te houden, betadine, pen en papier om aantekeningen te maken (tijd v geboorte???) en het noodnummer vd dierenarts die dienst heeft, just in case. Spannend hoor! Als jij rustig kunt blijven dan de kat ook denk ik. Je zit in de zorg he, niet vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Smaragdie:

Ben lekker thuis en voldaan. Gezellig nu met mijn katjes. Waar maken jullie je druk om?

Een knappe  Turkse man wilde graag en kwam met 2 bier aan. Ik heb meteen nee gezegd, wegwezen! 

Ik kan het droog afsluiten.

Advies? Over iets anders. Mijn poesje Mimi is zwanger en de buik is zo groot. Moet ik haar apart zetten of juist bij de anderen laten? Vind dat echt heel lastig. Ben nu een paar dagen vrij. Maar als ik er niet ben? Vallen die andere katten die kleintjes dan aan of juist niet? Mijn eerste keer met een zwangere poes. Ze loopt te wrijven met haar kontje over de vloer, denk dat het snel kan gaan gebeuren maar kan ook nog langer duren lees ik. Zenuwachtig door haar gedrag. Komende nacht maar met een bak in mijn slaapkamer.

Hoi Smaragdie, De andere katten zullen die kleintjes niet aanvallen hoor maar het is voor de kat beter haar in een rustige omgeving te zetten. weet je wanneer ze moet jongen? Je kan dat zien omdat ze de beharing rondom de tepeltjes weg gelikt heeft. Op een gegeven moment worden de tepeltjes wat rood. als je zo'n tepeltje vanaf de buik vast pakt en zachtjes naar boven trekt en er komt een beetje groene melk uit (biest) zan zijn ze er meestal binnen een paar dagen. Ze gaan heel graag in een kast of donker hoekje liggen. ze vinden het fijn als je kranten in hele fijne sliertjes maakt. Als ze in de doos blijft liggen, wat gaat krabben, draaien en naar achter  kijken, dan is het zo ver. Ze vinden het meestal fijn als het baasje erbij komt, geen andere dieren. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei lady jane:

@Smaragdie aks je even googlet, dan lees je dat je een bak met kranten klaar moet hebben.Sommige katten bevallen liefst alleen en verstoppen zich. Dus je kunt beter de andere twee afzonderen of laten logeren, dan kan de poes een veilige plek zoeken als ze alleen wil zijn. Er staan allerlei tips in, zachte deken, gekleurde bandjes om de kittens uit elkaar
te houden, betadine, pen en papier om aantekeningen te maken (tijd v geboorte???) en het noodnummer vd dierenarts die dienst heeft, just in case. Spannend hoor! Als jij rustig kunt blijven dan de kat ook denk ik. Je zit in de zorg he, niet vergeten.

Als ik ga googelen wordt ik alleen maar angstiger en zo tegenstrijdig soms. Maar wel bedankt. Heb dat alles ingezet.

@Roberto hier kan ik niks mee, dat is gewoon verwaarlozing. Zijn  mijn kindjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @bolletje! Ze zit steeds achter de tv kast en krabben en ander gedrag. Rusteloos ook. Lijkt wel een mens. Ze gaat mee de slaapkamer in, denk dat het snel gaat. Ze is ook veel aanhankelijker. Steeds kopjes geven. Weet niet ho te helpen dan. aaien en lief zijn natuurlijk. Laat het weten, dit kan ook een week duren heb ik gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Etty:

Alsof je met je auto naar de garage gaat voor een onderhoudsbeurt maar niet vertelt van de startproblemen.

Gefeliciteerd met een maand nuchter! 

 

 

Wat een treffende omschrijving! En dank je wel :) officieel nog 1 dag, maar dat komt wel goed!

10 uur geleden zei lady jane:

goeiemooiemorgen frummers

@Ayla89 als je het je ther. wel vertelt
kunnen jullie eerlijker en beter samenwerken!
En is ermeteen een achterdeurtje weer dicht.
Elke stap voor jezelf is er een de goeie richting uit:rose:
zo ook je eerste maand! Mag je trots op zijn.

Jullie (en de anderen) hebben gelijk dat ik het beter kan vertellen. Ik denk dat ik dat morgen ook maar doe. En dank je :) 

8 uur geleden zei Emmy:

@Ayla89 Mijn ervaring is wel dat het zo werkt. Ik ben vrijwel direct nadat bleek dat ik een burn out had gestopt met drinken. De paniek en het piekeren werd daardoor wel heviger en ik beleefde het ook anders. Mijn man heeft toen quasi serieus wel eens geopperd of ik niet weer kon gaan drinken. Nu anderhalf jaar later heeft alles meer een plekje gekregen. 

Ik denk ook dat het één met het ander samenhangt. Drinken verdooft tijdelijk de burn out klachten  maar versterkt het ook weer door alle effecten op je welzijn. 

Wat knap dat je gelijk gestopt bent. Ik heb er wel beeld bij dat de paniek dan groter en de klachten heftiger worden. Wat een proces is het, zeker de combinatie, maar fijn dat het allemaal een plekje krijgt. Je leert jezelf wel kennen in zo'n proces. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zenuwachtig worden, het is zooo mooi om te zien. Katten zijn heel taai en bevallen vaak goed. Tussen een kitten en de tweede, duurt meestal een half uur. Vaak heb je niet eens in de gate dat er weer een jonkie is. Maar probeer rustig te blijven en veel te praten tegen haar, als het zover is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @bolletje en @Ayla89

Bol sommige zeggen dat ik haar juist niet moet aaien en anderen weer wel. Denk van wel, steunen zoiets en bij pijn misschien niet. Lees horror verhalen op google. Ze is zo klein, die buik ontploft bijna. We gaan het zien. Hypernerveus ben ik. Probeer rustig te blijven. Djw lieverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei bolletje:

In de natuur vreten ze elkaar NIEt op. Alleen de leeuw doet dat. Heb vrouwtje wordt dan opnieuw krols

@bolletje, als ik het goed begrepen heb zijn het in de natuur meestal de vrouwtjes die na de paring de mannetjes opeten.
Omdat er na al die paringen wel weer nieuwe mannetjes beschikbaar zijn.
Et cetera.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...