Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 Mei 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers, 
Zo, het stofzuigen zit er al op, de was draait, zo even de laatste boodschappen doen 
en dan lekker in de tuin aan de slag. 
De zon schijnt, er wordt heerlijk weer voor vandaag voorspeld, kom maar op met het weekend. 
Maar eerst natuurlijk nu even tijd voor een bakje. 

image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Deze morgen om zes uur al soepgroenten gaan kopen. Het wordt een prei soep. Ik eet zeer veel soep. Zeer veel. Liefst kokend heet.  Zoveel dat ik best geen boter gebruik om te ... , want ik moet vermageren. Nochtans soep werd me door  een diëtiste aangeraden. 

bewerkt door Claudius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het zo zat dat alcohol met mij mee loopt mijn hele leven zal dat zo zijn, ik dacht dat ik dat inmiddels wel geaccepteerd had, maar nu ik in de put zit weet ik dat eigenlijk niet zeker…… het geploeter de gedachten ik word er gek van… ik zou dat knopje uit willen zetten… maar dat wil iedereen hier natuurlijk 

ik snap nu niet eens meer dat tot mijn 40e de drank totaal geen plaats in mij leven had, en toen heel gelukkig was zonder te beseffen dat dat best bijzonder is met wat ik nu weet op mijn 55e

kan wel janken 

bewerkt door Dune
Was 40 ipv 45
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Dune:

Ik ben het zo zat dat alcohol met mij mee loopt mijn hele leven zal dat zo zijn, ik dacht dat ik dat inmiddels wel geaccepteerd had, maar nu ik in de put zit weet ik dat eigenlijk niet zeker…… het geploeter de gedachten ik word er gek van… ik zou dat knopje uit willen zetten… maar dat wil iedereen hier natuurlijk 

ik snap nu niet eens meer dat tot mijn 45e de drank totaal geen plaats in mij leven had, en toen heel gelukkig was zonder te beseffen dat dat best bijzonder is met wat ik nu weet op mijn 55e

kan wel janken 

Ik jank met je mee. Ik ben wel al lang verslaafd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Claudius we zijn me een stel he… ik wil de schaamte van me afscudden, kan het niet. yana zei pas ‘niemand heeft zichzelf gemaakt’ en zo is het ook. Maar ik wil fijn met mezelf door 1 deur kunnen en dat lukt me nu niet meer ben ook angstig nu en dat maakt het er niet beter op.. kan niet lief zijn voor mezelf, of mild. Ik ben een grote teleurstelling voor mezelf en mijn bus traject ging maanden lang zo goed 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De erfelijkheid ervan weten is pas later gekomen in mijn leven toen het al te laat was. Mijn dochter is ook verslaafd… en ze heeft een man die aan alles verslaafd is, drank, coke gokken, en gewelddadig met als gevolg dat ze nu al een jaar in een blijf van mijn lijf huis woont met haar 2 kindjes. Nu net 1 en 2 jaar… 

mijn jongste dochter blijft er om de rede van erfelijkheid ver vandaan

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook even openhartig zijn over mijn gestuiter van de laatste tijd, niet alleen hier maar ook in het echte leven. Misschien helpt dat.
Mijn dochter heeft over 2 weken haar lentefeest. Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar hier is dat een goddeloos alternatief voor het traditionele eerste communiefeest, dat vroeger ook in het eerste leerjaar werd gevierd. Hoewel wij hebben gekozen voor niet-katholiek onderwijs, vind ik dit feest wel een enorme mijlpaal, zowel voor haar als voor ons. Een belangrijk overgangsritueel van onbewust naar bewust leven, de eerste belangrijke zeven jaar hebben we haar maar mooi kunnen geven. Ik heb die jaren echt zo hard mijn best gedaan om mijn eigen kinder-en jeugdtrauma’s te overwinnen om echt een betere mama te kunnen zijn. Met vallen en opstaan, met goeie en kwaaie dagen. Maar dit feest doet me ook stilstaan bij zoveel dingen waar ik niet perse bij wil stil staan, het overvalt me in vlagen en ik probeer kopje boven water te houden om haar een prachtig feest te geven. En nee, geen feest voor de uiterlijke show maar een fantastische dag met hen die ons geholpen hebben en dat nog steeds doen. En toch sluipt die druk er weer in om het perfecte plaatje af te leveren, hoewel ik weet dat dat niet moet, moet het precies toch. Ik heb al heel wat van m’n checklist kunnen afchecken, foto’s zijn klaar, kaartjes in druk, menu staat op punt, en de grote kuiswerken ook zo goed als klaar en toch en toch…sluipt er zo’n gif tussendoor.
Ik heb m’n eigen vader niet meer gezien sinds mijn dochter een half jaar is of zo, zij heeft dus geen herinnering aan hem. Natuurlijk zal hij er niet bij zijn, dat is ook helemaal geen issue. En toch, Hij is in beroep gegaan tegen een rechterlijke beslissing vorig jaar en dat proces is dus ook lopende. Ons eerste verweer moeten we klaar hebben rond dezelfde tijd als het lentefeest dus ja verdriet en boosheid overschaduwen toch voor een groot deel ook de climax van haar leven tot nu toe. Dus ja, het is hier ook wel echt lastig op de moment, vind ik.

Voila, dat is er dan ook weer even uit. Ik heb havermoutpap met aardbeien gemaakt voor ontbijt voor mijn dochter. Ik eet mijn kiwi’s en citrussap erbij en vandaag alvast nog wat shopping en kuiswerk op de planning voor de verdere voorbereiding. 

Hou je haaks allemaal, ook dit gaat voorbij. 🌹

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

1 minuut geleden zei Reacher:

Jeetje @Yana, vanavond bloemen plukken in de schemering? Inplaats van drinken bedoel ik. 
Dat is een van plaatjes in mijn hoofd die ik van je heb.
 

 

Een ander plaatje is jij glunderend ruikend aan vers geplukte wortelen. If you know you know :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeh sorry @Musashi ik stuif zo door je bericht heen. 
Jij bent je vader niet, zie je niet dat je het zo ontzettend veel beter doet dan hij destijds met jou? 

Jij zegt: het stopt bij mij, de generaties na mij zullen niet opgroeien met narcisme, maar met liefde.

Dat is het meest kostbare dat je kunt geven. In mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...