Spring naar bijdragen

Donderdag 7 maart


Aanbevolen berichten

Vroeg op bed gegaan, maar ik kan al even niet meer slapen.. 

Ik heb als trigger, alle leuke dingen die ik in mijn 8 dagen zonder kinderen leuk vind

Motorrijden 

Bootcampen (sporten) 

Zwembad/sauna

Maar ook:

Nieuwe dingen doen die ik voorheen nooit deed, zoals het huis eens flink schoonmaken op plekken waar je nooit schoonmaakt. 

In de tuin bezig zijn

Na motorrijden dacht ik altijd, ik ben toch maar weer levend teruggekomen, de motor is nog heel en ik heb een fantastische rit gehad dat verdient wat.... 

In de tuin bezig dacht ik na afloop (want ik doe dan altijd in 1x heel veel) krijg je ervan als je het niet bijhoudt) zo helemaal stuk maar het resultaat mag er zijn. Dat verdient wat.... 

Na sporten en ook na de sauna heb ik altijd zoveel geluksstofjes dat die nog weer extra aangevuld moeten worden met wat.... 

Verder las ik in het topic van 6 maart, gedachten over 1 kan wel weer. Dat deed me denken aan de volgende lijst met 37 punten wat vaak vooraf gaat aan een terugval:

Hieronder staan 37 waarschuwingstekens:

  1. Vrees over je welzijn
  2. Ontkenning
  3. Keiharde toelegging op nuchterheid
  4. Compulsieve pogingen om anderen nuchter te krijgen
  5. Defensief gedrag
  6. Compulsief gedrag
  7. Impulsief gedrag
  8. Eenzaamheid
  9. Tunnelvisie
  10. Kleine depressie
  11. Verlies van constructieve planning
  12. Plannen falen
  13. Dagdromen en wensgedachten
  14. Het gevoel hebben dat niets kan worden opgelost
  15. Constante wens om gelukkiger te zijn
  16. Periodes van verwarring
  17. Irritatie met vrienden
  18. Snel opkomende boosheid
  19. Onregelmatige eetgewoontes
  20. Lusteloosheid
  21. Onregelmatige slaap
  22. Afname van dagelijkse structuur
  23. Periodes van diepe depressie
  24. Onregelmatig bezoek van meetings
  25. Ontstaan van de ‘’Het kan me niets schelen” houding
  26. Openlijke afwijzing van hulp
  27. Ontevredenheid met het leven
  28. Gevoelens van machteloosheid en hulpeloosheid
  29. Zelfmedelijden
  30. Gedachten omtrent sociaal gebruik
  31. Bewust liegen
  32. Compleet verlies van zelfvertrouwen
  33. Onredelijke wrok koesteren
  34. Stoppen met alle behandeling
  35. Sterk gevoel van eenzaamheid, frustratie, woede, en spanning
  36. Begin van gecontroleerd gebruik
  37. Verlies van controle

Nu probeer ik maar weer wat te gaan slapen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey goedemorgen Freekie,

Dat is een hele lijst! Bij mij kan het zonnetje al een trigger zijn! Of misschien is dat meer een excuus. En alles wat jij opschrijft heb ik net zo. Herkenbaar dus!

Ik mag weer aan de slag, ben moe, maar het wordt een leuke dag! 
 

Dagpact:
Nienes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal :rose:

Ja, die lijst kan zeker per individu aangevuld worden. Mijn "creatieve" smoezenboek leek wat dat betreft eindeloos............

En als er geen reden was, dan "bedacht" ik er wel een :o

DAGPACT 
Nienes
Maja
Beatrix

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad een mooie lijst. Die herkenning is goed om in de gaten te houden. Pas als je gestopt bent met drinken word je daar pas echt bewust van. Ik had gemerkt dat ik zelfs verslaafd was aan de kater. Daardoor gaf ik mezelf op de kop en stelde ik alles uit. Eerst uitkateren en helder worden. En dan de volgende dag weer precies hetzelfde doen. Alle verantwoordelijkheid van me afschuiven.

Het lijkt mij trouwens niet nuttig om na een jaar niet drinken (of hoe lang doe je dat al niet meer @Maja ) nog eens aan zo'n pil te beginnen. Dat lijkt me typisch iets voor de start van het proces.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al zoveel uren gemaakt deze week dat ik vandaag eigenlijk niet meer hoef te werken. Heerlijk, ga ik lekker op mijn thuiswerkdag een beetje het huishouden doen, soep maken, een wandelingetje. En tussendoor even kijken of ik ergens op moet reageren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Brrrr, wat is het koud. 
De buurtjes hebben moeten krabben voor ze in de auto konden stappen en het mist....
Dat voor gisteren beloofde zonnetje kwam niet, ik hoop dat het vandaag toch wat lichter gaat worden. 
Mijn verdwenen afbeeldingen zijn gelukkig weer terug, dus we kunnen een lekker bakje nemen.
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Hier weer geen wolkje aan de lucht.
gisteren ook al zulk prachtig weer !
Toch weet ik niet zeker of het de tuin zal worden vandaag., want morgen weer zo,n mooie dag voorspellen ze
Kan ook de ramen eindelijk eens gaan zemen.
Enfin, straks eerst maar eens de ochtendgym dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen

gisteren op eigen tijd naar bed
en nu tot 9.45u uitgeslapen!!
En morgen pas pakken en de stofzuiger erdoor
dus vandaag lekker mijn boek uitlezen dat ik
in het boekenkastje achter wil laten.
Her man Koch; zomerhuis met zwembad.
Gelukkig heb ik het kastje pas laat ontdekt dus
ik hoef niet meer hebberig te zijn. Alleen de biebboeken
mogen mee terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Freekie:

Ik heb als trigger, alle leuke dingen

Goedemorgen allemaal.

@Freekie, veel mensen denken bij overmatig alcohol gebruik aan problemen verdoven, wegdrinken.
En vergeten daarbij dat ook de leuke dingen een trigger kunnen zijn.
Ik drink zelf vaak meer om een goed gevoel te versterken, minder om een slecht gevoel te verdoven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ik dacht dat je eerder schreef dat het zelfmedicatie was, pijnbestrijding, Roberto.

Als je 2-3 pakken wijn per dag drinkt zal het ook veel gewoonte zijn neem ik aan. Dan wordt het routine en kijk je er naar uit.

Gisteren had ik een rol chocoladekoeken in mijn hand. Gelukkig kon ik het wegleggen. Als ik eenmaal begin moet het op. Maar ik was niet thuis, en moest delen. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lonster1:

 

Het lijkt mij trouwens niet nuttig om na een jaar niet drinken (of hoe lang doe je dat al niet meer @Maja ) nog eens aan zo'n pil te beginnen. Dat lijkt me typisch iets voor de start van het proces.

Ik denk dat het juist wel nuttig  kan zijn, als degene weer trek momenten ervaart en onderhandelingen met eigen persoon aangaat.
Als men weet dat we gaan vallen of de kans bestaat, moet je toch alles doen om dat te voorkomen?

elk middel inzetten, en als dat die pil is,… dan is dat toch oke? In welk stadium dan ook. dat denk ik tenminste hoor. Iedereen kan een andere mening hebben, dat mag mag natuurlijk ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane leuk he, die boekenkasten, hier staat er een bij de plaatselijke boomgaard/buurtsuper voor streekproducten. Ben meteen gaan ruilen. Mooi initiatief!
fijn te lezen dat je het fijn hebt gehad, en eenmaal thuis ligt Emma lekker voor je klaar. Weer een geniet momentje :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lonster1:

Oh ik dacht dat je eerder schreef dat het zelfmedicatie was, pijnbestrijding, Roberto.

@Lonster1, het klopt dat ik sinds een jaar ofzo alcohol gebruik als zelfmedicatie.
Niet vanwege pijnbestrijding.
Dat heb ik al tig keer uitgelegd aan weet ik hoeveel hulpverleners.
Ik heb mij al geruime tijd voorgenomen als iemand nog een keertje het woordje 'pijn' gebruikt ik die persoon ga killen.
Bij deze dus.
Helaas ben jij dat.
(en neem mij niet letterlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...