Spring naar bijdragen

Maandag 15 januari 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal :rose:

Weer vroeg en fris uit bed gestapt :D

Merkte dat ik gisteren hier helemaal niet geweest was op de dagdraad . Foei !!;)

Momenteel druk met allerlei te nemen beslissingen en gisteren ook vrijwilligerswerk. Het geeft me houvast om me hier dagelijks te melden, dus hier ben ik weer :D

DAGPACT

Beatrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, goedemorgen @Beatrix
Ja, gewoon hier melden hoor Beatrix, dat geeft inderdaad houvast op de één of andere manier. 
Het was een kort nachtje, paar keer wakker zoals gewoonlijk en een hoofd vol gedachten. 
Gisteren een dagje vanuit het noordoosten hier naar familie in de randstad geweest, dat vind ik toch elke keer een hele onderneming tegenwoordig. 
Het was gezellig, maar aangezien ik niet meer met donker wil rijden (beetje nachtblind) is het zaak dan op tijd weer huiswaarts te gaan, en dat betekent dat ik langer in de auto zit dan dat ik op bezoek ben zo'n dag. 
Ik ben de drukte daar ook totaal ontgroeid, maar alla, zo heel af en toe ga ik nog die kant op. 
En 's nachts moet dat dan natuurlijk allemaal verwerkt worden, hahaha. 
Afijn, voor mij geen Blue Monday vandaag maar Relax Monday dus. 
De dieren hebben hun natje en droogje al gekregen, nu dan eerst maar een bakje hier neerzetten. 

image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Adri03:

Goedemorgen.

@Yvonne, behalve Rotterdam kan de Randstad me ook gestolen worden tegenwoordig (overstromen, c.q. wegzinken is ook goed). Maar waarom neem je niet de trein als je dat autorijden in het donker niet ziet zitten?

Voor een deel is dat uit gewoonte @Adri03
Maar het zal er inderdaad ooit van komen dat we dit soort tripjes met het openbaar vervoer gaan doen. 
Ik heb net eens even zitten kijken en rekenen: De kosten zijn ongeveer drie keer zo hoog wat betreft benzine om met zijn tweeën met openbaar vervoer te gaan als met de auto, én we doen er de helft langer over alles bij elkaar. Dus voorlopig kies ik toch maar voor de auto. 
Normaal gesproken begin ik hier niet aan midden in de winter trouwens, dit kon gewoon even niet anders, in de zomer wordt het een heel ander verhaal gelukkig wat betreft rijden in het licht of donker. 
 

14 minuten geleden zei lady jane:

Hier verklaar ik mijn 2e griep in het leven voorbij,
het mag nu weer zwaar verkouden heten, maar
mijn binnenblijfdagen zijn voorbij.

Fijn Jane, bij mij is het gebleven bij zwaar verkouden en dat is inmiddels afgezwakt tot een kuchje en af en toe de neus snuiten..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yvonne nog even w.b. dat reizen.
Waarschijnlijk heb je meer voordeel aan een 60+ kaart + keuzedagen.
In de weekends geen last van spitsreizen en zo'n keuzedag komt op ongeveer 4,00
Als je verder weinig treint zal het erom hangen en de reis naar een station kan
parkeer/bus/tramkosten extra brengen natuurlijk. En ja tijd is geen geld meer op onze leeftijd:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Lekker geslapen vannacht. Dat is wel een van de grootste voordelen van het niet drinken voor mij. Ik slaap af en toe nog wel eens slecht (dat heb ik altijd al gehad), maar heel vaak ook lang en diep. Ook geen blue Monday voor mij, ik ga er een mooie dag van maken.

@rapilos dat je je maar snel weer wat beter mag voelen :rose: 

DAGPACT:
Beatrix
Yvonne 
Fonny 
Senna34
Prana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei lady jane:

@Yvonne nog even w.b. dat reizen.
Waarschijnlijk heb je meer voordeel aan een 60+ kaart + keuzedagen.
In de weekends geen last van spitsreizen en zo'n keuzedag komt op ongeveer 4,00

Dat is wel heel gunstig voorgesteld @lady jane :D. Voor de keuzedagen moet je verplicht een voordeelurenkaart aanschaffen + dat setje van 7 keuzedagen op jaarbasis. Dat kost samen € 94,70, dus dan ben je pakweg € 13,50 per persoon per keuzedag kwijt. Voor @Yvonne en Kees samen is dat dus € 27, oftewel 15 liter benzine. Voor een retourritje Oost-Groningen naar de Randstad heb je echter algauw 30 liter benzine nodig, dus tel uit je winst. Nog los van alle extra treintijd die je wint om bijvoorbeeld onderweg lekker te lezen en koffie te drinken :D.

bewerkt door Adri03
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Hier sneeuwt het en er ligt al een aardig laagje. Zo te zien blijft het ook nog wel even sneeuwen. Ik hoef er vanmiddag pas uit en het geeft wel een winters gevoel.

DAGPACT:
Beatrix
Yvonne 
Fonny 
Senna34
Prana
Nienes
Toos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Adri03je vergeet gemakshalve dat een autorit niet alleen benzine kost. Maar weinig mensen verrekenen afschrijving, belasting en verzekeringen mee. En woon je ergens waar geën trein stopt, dan heb je die auto toch waarschijnlijk al. Hier in de randstad bespaar ik honderden eurôs door geen auto te bezitten. Beter voor het milieu ook. We hebben uiteraard allebei gelijk;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon in een klein dorpje zonder station en met zeer beperkte busregeling. 
Zonder auto kom je hier niet ver. 
En inderdaad: ik verreken de extra kosten buiten de benzine bij een autoritje niet als ik vergelijk met openbaar vervoer, die auto héb ik al met alle extra kosten. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...