Spring naar bijdragen

Voorstellen


Nienes

Aanbevolen berichten

Goed gedaan! Na verloop van tijd hoef je er steeds minder over na te denken en gaat het vanzelf. Dat dromen over drank heb ik heel af en toe last van. Moet dan soms echt heel diep nadenken ‘s ochtends of ik niet echt gedronken heb…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @Emmy
Ik had net ineens een storm in mijn hoofd, ik voelde me naar en gejaagd, geïrriteerd en voelde me alsof ik twee vingers in het stopcontact heb zitten. Totaal anders dan gisteren. 
Ik heb mezelf naar de sportschool gesleept en er tegenaan gegaan. Het is nog niet weg, maar het heeft wel geholpen. 
Maar ik voel wel dat dit een dag is waar ik heel veel diep moet ademen. Maar deze dag gaat ook weer voorbij. Ga vanmiddag nog een keer wandelen, gelukkig is het eindelijk droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb nog 1,5 uur gewandeld en de kerstboom afgetuigd (beter dan een ander :lol:) en de storm in mijn hoofd is gaan liggen. Heb tijdens het lopen nog een podcast geluisterd en dat hielp ook. 
Ik schrijf hier gewoon van mij af, het helpt mij misschien wel om het terug te lezen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Nienes:

Dank je wel @Emmy
Ik had net ineens een storm in mijn hoofd, ik voelde me naar en gejaagd, geïrriteerd en voelde me alsof ik twee vingers in het stopcontact heb zitten. Totaal anders dan gisteren. 
Ik heb mezelf naar de sportschool gesleept en er tegenaan gegaan. Het is nog niet weg, maar het heeft wel geholpen. 
Maar ik voel wel dat dit een dag is waar ik heel veel diep moet ademen. Maar deze dag gaat ook weer voorbij. Ga vanmiddag nog een keer wandelen, gelukkig is het eindelijk droog!

Herkenbaar. Volgens mij heeft ieder mens hier af en toe last van, alleen zijn wij gewend om dan direct naar de drank te grijpen. Eentje uit het grote smoezenboek (zo werkte het bij mij ten minste). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@JamesM ja zo had ik er nog niet eens naar gekeken. Maar zo is het natuurlijk. En ja, ik zei nog tegen mijn man: dit was zo'n dag dat ik 's ochtends al tegen mezelf zei: vanavond wijn. En dat is dus eigenlijk gewoon een excuus ja!

Mijn man had gisteravond weer even trek maar zijn moeilijke moment ligt rond 21:00 en dat van mij rond 17:30. Dus we kunnen elkaar goed steunen als het nodig is. Ik heb nog geen trek gehad maar dat gaat zeker nog wel komen. 

Kind werd vannacht ziek dus geen oog dichtgedaan. En dan ben ik zo blij dat ik niet gedronken heb! Dat je kind in de nacht bij je komt en je nog een alcohol walm om je heen hebt hangen. 
 

Ik begin de dag dus niet zo fris en fruitig maar wel droog. Vandaag een week! En ook vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, vandaag dag 9 en nog geen craving gehad wat ik heel vreemd vind. Ik loop en sport veel, misschien helpt dat. Ik ben verder niet vooruit te branden, alsof ik in de stroop sta, alles voelt zwaar. Ik ben wel actief maar het kost me moeite. 
Mentaal gaat het nog goed, wel liggen mijn emoties nogal aan de oppervlakte. 
 

Ik weet zeker dat ik vandaag niet drink en dat voelt goed! Fijne dag!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou toch wel erg fijn zijn @lady jane en @Bob Ik kan het me eigenlijk gewoon niet voorstellen maar voor nu lijkt het er echt op.
Dit weekend heb ik een verjaardag, wel overdag, en ik dronk nooit overdag, maar ik weet daar gaat iedereen flink aan de wijn. Benieuwd hoe dat voor mij voelt en of ik het dan wel lastig krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik doe bij zulke gelegenheden is een beetje observeren en niet te diepgaande gesprekken verwachten. Dan kun je best een leuke dag hebben met ook momenten van herkenning. "O ja, dat deed ik vroeger ook, zulke dingen, als ik aangeschoten was. Ach ja, toch wel grappige herinneringen, maar ik ben blij dat ik dat nu niet meer nodig heb."

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Bob Ja ik drink wel vaker niet bij dat soort gelegenheden en dan doe ik dat inderdaad. En ik herken dan ook erg veel en als ik er nuchter naar kijk vind ik het vrij tenenkrommend. En schaam ik me met terugwerkende kracht.

Ik heb net gesport maar het ging werkelijk voor geen meter. Alles voelde zwaar. Ging lekkerder toen ik nog paar keer per week dronk. Of ik heb iets onder de leden maar ik zet gewoon lekker door en t wordt vast vanzelf beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 
Ik heb een partij spierpijn, dus kennelijk heb ik toch wat spieren geraakt gisteren! En ik heb weer heerlijk geslapen. Eindelijk weer een beetje in mijn ouder ritme, vroeg erin, vroeg eruit. En nu zonder brakke zweetaanvallen in combinatie met schuldgevoel en mezelf stom vinden. 

Gisteren had ik heel even een craving. Drukke middag met kinderen en vriendjes en om 17:30 voelde ik dat ik een glas wijn wilde, even ontspannen en rust. Ben even buiten gaan lopen, en het trok snel weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn plan verliep niet zoals gepland, en toen ik thuiskwam voelde ik zo'n onbedwingbare behoefte om een glas wijn te drinken. Ik had een heel dialoog in mijn hoofd. Toen dacht ik aan hoe ik me morgen zou voelen, dat het er niet bij eentje zou blijven en dat ik wel voor hetere vuren had gestaan dan een avondje niet drinken. Ik heb heel snel wat gegeten en thee gemaakt en het was gelukkig snel voorbij. Maar ik schrok wel even van de heftige trek die ik ineens voelde. Ik heb mijn man gebeld en die zei dat het ook vaak aan verandering van je energie kan liggen, en toen dacht ik ineens aan HALT, en ik was hungry en tired. Best suf dat het niet in mij opkwam terwijl ik hierover gelezen heb op dit forum. Man had gelijk. Dat was het. En het was fijn dat ik hem even kon bellen om het eerlijk te zeggen. Maar vooral fijn dat ik morgen weer wakker word zonder te hebben gedronken! Kan er nu al blij van worden! 
En ook leuk om te merken dat dit forum een stok achter de deur voor mij is. 
Ik duik er vroeg in, morgen een drukke dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk blij dat dit moment gebeurde, want ik weet nu dat ik het kan. Voorheen dronk ik ook wel eens een tijdje niet, dan kwam dit moment onvermijdelijk en gaf ik er eigenlijk meteen aan toe. Om me vervolgens de dag erna rot te voelen, slap, een sukkel, schuldig. En wat voelt dan fijn om al die nare gedachtes even niet over jezelf te hebben? Alcohol. Dat verdooft zo lekker. En dan was ik in no time terug bij 4 a 5 dagen per week wijn drinken. 
 

Dit moment was goed voor mij. Ik deed niet stiekem, ik dacht na, at en dronk snel iets, belde mijn man, en de vreugde van het doorstaan kwam al zo snel! Ik heb lekker geslapen en ben blij de dag zo fris te beginnen. Het had echt zo anders kunnen zijn maar dat is het gelukkig niet! Ik heb wel echt veel gesnoept maar dat was het waard. Ik ga zo lekker sporten en daarna hebben we een verjaardag zonder alcohol.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is het leerproces van volwassen worden
en verantwoordelijkheid leren nemen Nienes.
We worden er sterker van en in plaats van de schuld en schaamte
groeit er nu iets van weer fier en sterk worden.
Als drinkers hebben we ons jarenlang gepermitteerd de "makkelijkste"
korte termijn weg te bewandelen.
Nu investeren we in de lange.
We hebben altijd keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel mooi gedaan Nienes!

Die duivelse interne dialoog.....Ik verloor hem in de praktijk altijd. En ik denk dat je een hele goede strategie hebt toegepast. Het 'bandje vooruitspoelen'. Je weet hoe het gaat eindigen en hoe ellendig dat voor je gaat zijn.

Keep it up!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Nienes:

En wat voelt dan fijn om al die nare gedachtes even niet over jezelf te hebben? Alcohol. Dat verdooft zo lekker. En dan was ik in no time terug bij 4 a 5 dagen per week wijn drinken. 
Ik ga zo lekker sporten en daarna hebben we een verjaardag zonder alcohol.


Om de ‘leegte’ van alcohol op te vullen heb ik mijzelf sportieve doelen gesteld: een triatlon van de zomer. Daarom heb ik het hardlopen en zwemmen ook weer opgepakt. Samen met het uitzoeken en inlezen geeft me dat meer dan genoeg afleiding en voldoening -meer dan alcohol me ooit zou kunnen geven.

Misschien werkt dit bij jou ook zo? Niet per se een triatlon natuurlijk maar wel het stellen van een persoonlijk sportief doel, bv bereiken van persoonlijk record/afstand of meedoen aan Dam tot Dam loop.

 

bewerkt door JamesM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed van je @JamesM

Een triatlon, respect!

Mijn eerste doel is niet drinken. En daaruit vloeit eigenlijk van alles wat dan al  beter gaat. Het sporten gaat lekker en ik ga vaker dan voorheen (want geen kater op zaterdagochtend!) ik heb meer echte aandacht voor onze kinderen en vooral: ik voel me niet meer slecht over mezelf. 
Als je niet drinkt blijft er zoveel tijd over voor andere dingen en dat merk ik nu al! 

Vandaag een verjaardag met veel wijn. Ik drink vandaag niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...