Spring naar bijdragen

Voorstellen


Nienes

Aanbevolen berichten

Haha ja dan blijven we maar liggen! Nee zonder gekheid, ik weet het ook echt allemaal. Er zit iets in mij dat onbewust zegt dat ik er niet toe doe, niet goed genoeg ben, en dan doe ik eigenlijk precies alles om dat te bevestigen. En het ging zo goed. Ik moet mijn verdriet een plekje geven zonder de deken van alcohol. En dat vind ik doodeng denk ik. 
Ik heb geen oog dichtgedaan en toen ik wel sliep had ik alleen maar nare dromen. 
Vandaag wordt dus een lange dag maar ik beloof jullie en mezelf: ik drink niet. 
Bedankt weer voor jullie lieve woorden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nienes je worsteling, de pijn, verdriet, schaamte, klote gevoel en je een mislukkeling voelen…. Nou ik ken het allemaal maar al te goed….. en ik denk velen die hier schrijven….

maar hee… je bent hier he! Dat was je eerste stap naar de rest van je leven, en bedenk, als we allemaal stuk voor stuk hadden geroepen: ‘zo ik stop met drinken’ en het was ons allemaal meteen gelukt, hadden we dit forum niet gehad, het bestaan ervan was niet eens nodig, dussssss conclusie: het is verdomde moeilijk! En dat is het!

om sober te blijven mag, nee moet of kan je alle tools inzetten die voorhanden zijn.

hulp in de vorm van therapie, ikzelf volg tactus online. Vooral de gesprekken met mijn ervaringsdeskundige is zo fijn. Maar je kan ook naar de AA. 
ik heb op mijn gsm de AV app. (Alcoholvrijheid) dat is een leuke tool.

dit geweldige forum, hielp mij opkrabbelen na de zoveelste val. Terug in de nimmer aflatende strijd. Waar we telkens weer een keuze hebben. Lieve woordjes en een schouder. Waar alleen gelijk gestemde weten hoe ik me voelde…

En last but not least, de antabus. Daarmee voorkom ik de discussie en afweging met mezelf. Na innemen weet ik zeker dat ik 3 dagen niet ga (overwegen om te) drinken. Zou ik dat wel doen word ik zo vreselijk ziek, de ergste denkbare kater x 10 ofzo. Want dat heb ik een keer ervaren. De ambulance moest er aan te pas komen.

dus wat ik wil zeggen, met alle wilskracht van de wereld alleen redt je het waarschijnlijk niet. Pak alle hulp aan die je kan krijgen, en er is gelukkig heel veel voorhanden omdat er heel veel mensen zoals jij en ik worstelen met drank.

je bent het zo waard meis, go for it. Trek jou plan, deel het en wij luisteren naar alles wat je te melden hebt  :heart:

en hou het klein, slechts 1 dag per plan, vandaag drink ik niet..

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dune dank je wel voor je lieve bericht. Ik vind hulp vragen zo eng en moeilijk. Ik weet dat het nergens op slaat, want wat is nu erger, teveel drinken met kans op allerlei (gezondheids)problemen of domweg hulp vragen? 
Mijn huisarts is een vreselijk aardige man. Ik zit er regelmatig met onze kinderen. Als ik dan zeg dat ik moeite heb met van de alcohol af te blijven dan voel ik zoveel schaamte. Vooral met de zorgintensieve kinderen waardoor we regelmatig daar zitten. 
Ik voel me dan als moeder falen. Maar rationeel weet ik dat juist door dat gezuip als moeder faal. 
Alsof ik altijd de schijn ophoud, zo voel ik me. 
 

Ik ga eens kijken naar Tactus online. Ik luister ook naar Koos van Plateringen en hij heeft ook een platform geloof ik. De AA zit hier in de wijk, waar onze kinderen altijd spelen met vriendjes, ik zou me werkelijk dood schamen als ik daar iemand zou tegenkomen. Erg toch hoe ik denk? Want ik vind mede alcoholisten helemaal niet minder dan "gewone" mensen. Ik kijk niet neer op anderen, maar wel op mezelf. 
 

Ik gebruik voor mijn werk veel alcoholhoudende stoffen (geen drank hoor) kan dat met Antabus samen eigenlijk? Dacht dat dat niet kon. 
 

Er is vandaag niks uit mijn handen gekomen maar ik heb wel een lange wandeling gemaakt en dat was fijn. 
 

Ben echt blij met dit forum, ik geloof dat niemand het zo begrijpt als de mensen hier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jullie benoemen @Nienesen @Dune, die kracht van dit forum . Daardoor ben ik nu inmiddels al bijna 6 jaar alcoholvrij.   We worstelen allemaal met dezelfde demonen .  We zijn het allemaal waard om onszelf niet te vergiftigen en verdoven met alcohol maar het leven ten volle te mogen leven.  

Ook jullie en in dit geval @Nienes, gaat het je lukken.  Met vallen en telkens weer opstaan.   1x is de laatste keer.   Blijf er in geloven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nienes, hulp vragen is juist een krachtig statement. Doe het gewoon. Voor Tactus heb je ook een verwijzing van de huisarts nodig.

Word gewoon vergoed door je zorgverzekeraar. (Wel meteen je hele eigen risico op, maargoed)

antabus is een krachtig hulpmiddel (voor mij zeker) zolang je geen alcohol inneemt ben je veilig. Als je voor werk alcohol aan de handen krijgt is dat geen probleem, handen wassen of handschoenen dragen.

AA is ook online met videobellen. Gewoon achter je laptopje naar een meeting. Er zijn er meerdere per week op verschillende tijden.

je moet het zelf doen, maar je bent niet alleen.

probeer een plan van aanpak te maken en wed op meerdere paarden. Dat vergroot de kans op succes aanzienlijk.

En laat ons weten wat je gaat ondernemen, het word werken, maar vooral leren, en het diepe ingaan, maar zo waardevol…

Bekijk het per dag, als je meteen gaat roepen ‘nooit meer’ word het meteen een ding,,, een berg een hindernis

kom op meid, go for it :heart:

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Nienes:

Wat goed @Francoise 6 jaar! Geweldig! Heb jij ook hulp gezocht?

@Dune Ik hoopte eigenlijk dat hier schrijven de hulp was die ik zocht. Ik ga er over nadenken. Als het niet gaat dan zal ik het doen. Want zo wil ik het niet meer. 

Ik had hiervoor al een traject bij novadic doorlopen.  Ik werd er wat recalcitrant van . Wat wisten zij nu van , hoe het was om verslaafd te zijn . Hier ,tussen mensen die er ook middenin zaten of hadden gezeten voelde ik me beter begrepen.  Ik vond hier toen ook een "stopmaatje" waar ik buiten het forum om contact mee had . We hebben elkaar geholpen om nuchter te leven , hij inmiddels 5 jaar alcoholvrij .  Ga alles lezen , podcasts luisteren . Jan geurtz de verslaving voorbij en zijn beste "verslaafd aan liefde "  . Maak jezelf sterk dat je echt niet meer wilt drinken,  dat je niet meer verslaafd wil zijn .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik een intake voor therapie. Ik zie er tegenop en tegelijkertijd kijk ik er ook naar uit. Heb vannacht en gisteren erg slecht geslapen, toch gespannen en veel in mijn hoofd en verdrietig en boos. Ik hoop dat er een klik is met de therapeut. Het is een wat oudere vrouw en dat voelt wel fijn. Hopelijk durf ik helemaal eerlijk te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee wat een mooi vooruitzicht die intake! Weer een stapje waarbij je tegen jezelf kan zeggen 'dit heb ik toch maar even mooi gedaan'.

Dat slapen trekt wel weer bij. (Ooit :-))

Hmmm een oudere vrouw. Hopelijk begint ze niet elke zin met 'sorry, maar'...

Nah flauw grapje. Hee veel succes, gooi het lekker op tafel. Mijn grootste winst in het nuchter zijn: eerlijk kunnen zijn. Maar daar lekker gebruik van, het zal goed voelen :-)

:rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha @billy1981 nee als ze dat gaat doen dan wordt t m niet nee! 

Ik hoop eigenlijk op geen oordeling. Ik heb ooit eens een intake gehad bij de praktijk ondersteuner van mijn vorige huisarts en zij was nog erg jong. Ik had al mijn moed verzameld en zat daar met lood in mijn schoenen. Ik zei dat ik vier dikke glazen dronk en ze stamelde echt: maar dat is bijna een hele fles wijn! Toen ben ik nooit meer terug gegaan. Het voelde zo veroordelend. Ik zei nog iets van: eh ja, daarom ben ik hier, maar toen klapte ik dicht en dacht ik: laat maar, die snapt mij niet. 

Ik hoop dus dat deze vrouw wat ouder, alles al heeft gezien en gehoord type is, waardoor ik mij zonder schaamte (die verrekte schaamte!!) open durf te stellen en eerlijk durf te zijn. 
Er speelt op dit moment nog iets heel anders in mijn leven wat ik moet gaan verwerken en normaal doe ik dat dus met wijn maar dat kan niet meer en dat wil ik niet meer. Dus ja, eerlijk duurt het langst en je hebt gelijk. Het zal vast goed voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Nienes Laat het maar gewoon gebeuren. Eerst maar eens kijken of de klik er is idd. Zelf heb ik veel gehad aan de therapie die ik gevolgd heb. Nooit wat gemerkt van oordelen al zal ze er best wel het eea van gevonden hebben. Bedenk dat je er voor jezelf zit en dat het niet uitmaakt wat de ander er van vindt. Daar heb ik namelijk nog wel eens last van. Dat ik me stoerder en sterker voordoe dan ik ben. Wens je veel succes toe!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Emmy dat is ook mijn grote valkuil. Mij stoerder en sterker voordoen en ik zou willen dat ik me niets aan zou trekken van wat een ander vindt. Dat lijkt me tot op zekere hoogte een bevrijding. Maar het zo hier weer even zwart op wit zien staan helpt! Ik ga daar voor mezelf heen, niet om een toneelstuk op te voeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Therapie was pittig. Als in: de intake. Je begint dan bij je vroege jeugd (zacht gezegd nogal ellendig) en zo vertel je een beetje te verhaal. We kwamen nog niet eens tot de kernvraag dus mijn alcohol probleem is nog niet ter sprake gekomen maar ik voel wel dat ik het bij haar aan zou durven. Ik zit daar om iets heel recents te verwerken waarin ik vastloop. Maar eigenlijk is alles wel terug te voeren naar het gevoel niet goed genoeg te zijn en het niet waard te zijn. Rot conclusie maar wel waar en best begrijpelijk terugkijkend op mijn leven. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed Nienes dat je hulp hebt! En fijn dat, wat ik opmaak uit je verhaal, er een klik is… 

Het zal gerust een zware tijd worden maar er is in ieder geval weer licht aan het einde van de tunnel. 

Heel veel succes en probeer te genieten van alle kleine geluksmomentjes…. Ik las dat de lente eraan komt, dat neemt je problemen niet weg maar daar wordt mijn humeur altijd toch een klein stukje beter van. 

:sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is ook zo. Ik ben gisteren weer geweest en ik kom tot de ontdekking dat ik chronisch over mijn grenzen laat gaan, maar ook over mijn eigen grenzen ga mbt drinken. 
Ik heb nu huiswerk en moet van alles opschrijven. Dat heb ik gisteravond gedaan en ik heb voor het eerst lang en diep geslapen. 
Ga jij nog naar de therapie of is dit afgerond @Beatrix? Ik hoop dat het mij ook meer rust gaat brengen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...