Spring naar bijdragen

Zondag 3 december 2023


Dune

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

vandaag is het 3 weken geleden dat ik belabberd en zwaar depressief de wereld in staarde

wat een verschil , dat wil ik niet meer. Heb die morgen een video opgenomen en deze keer bewaard…. Nou ik kan je vertellen, dat is een goede stok achter de deur, wat een ellende. Maar goed om het te zien. Dat wil ik echt niet. Ben meer waard dan dat

Hoop dat @Zbb er ook een beetje beter bij zit vandaag. Misschien een idee om ook even een video op te nemen waarin je aan jezelf beschrijft hoe je je nu voelt. 
 

dagpact

Dune

nu even wachten op onze Yvonne, die heeft de lekkerste koffie van de wereld

fijne dag allemaal

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb, sterkte man! Het word vanzelf weer avond.
Elke dag gaat het een beetje beter, wees niet te hard voor jezelf. :rose:
wel goed dat je hier komt. Denk dat we allemaal in meer of mindere mate precies weten wat je voelt en waar je staat….

 Kop op!

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Ik heb een gat in de dag geslapen. 
Dacht gisteren (of was het eergisteren) nog dat het een rustig weekendje zou worden. 
Dat had ik helemaal verkeerd gedacht. 
Wat een hectische dag gisteren, was compleet uitgeteld toen ik eindelijk in bed lag. 
En vandaag ook weer drukte, maar nu eerst even een bakje. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Zbb:

heb je ook wat sterkers voor de mensen onder ons die weer eens terug gevallen zijn en eerst bier nodig hebben om zichzelf bij elkaar te kunnen rapen in de ochtend?

Never nooit .... wel een grote pot thee en een grote bekerBroste Nordic Sea theepotimage.jpeg.c1c7fcd5040b1dd6a7b7f9ca1ac3d962.jpeg

Zodat je sloten thee naar binnen kunt werken. 
en een groot glas voor veel water.... 
Duralex Picardie Longdrinkglas 360 ml - Gehard glas - 6 stuks | bol. Handson Keukenkraan Oscar met Hendel Chroom kopen? keukenkranen | Karwei

Sterkte @Zbb..... een hoop sterkte.... dat is iets heel anders dan 'iets sterkers' .... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Lily03
Ik zit wel even een beetje verbaasd te kijken: je zet twee mensen op het Dagpact die er niet op stonden. 
Misschien heb je dat zo met Zbb en Fonny afgesproken? 
Maar normaal gesproken zet men zichzelf erop....

Wat een enorm verschil met drie weken geleden @Dune
Heerlijk, wat fijn voor jou. Blauw boeket bestellen. bijvoorbeeld dit zomerse boeket. - Bloemen bezorgen  Den Haag, Bloemen bezorgen Amsterdam. Blossom bloemmisterij


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

@Zbb Veel sterkte vandaag. 
@Dune Wat fijn dat het zo goed gaat. Slim idee dat filmpje. Merk zelf dat je vaak toch vergeet hoe erg het nu echt was. Heb zelf een dagboek bijgehouden in de periode dat ik aan het minderen was en net gestopt. Lees dat af en toe nog wel eens terug.

Hier nog steeds snotterig. Slecht geslapen en veel gezweet. Drukke dag voor de boeg… we zullen er wel weer doorkomen. Wel laat wakker, dus eerst maar eens douchen en aankleden. Hardlopen sla ik vandaag maar over…. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb gladheid als reden/excuus genomen om niet te gaan zwemmen
werd half 10 pas wakker en aan een ruk doorgeslapen, dat is zo heerlijk wakker worden
dat ik echt geen zin had om in de hurry up stand te schieten. Straks maar extra wat wandelen.
Het zonnetje schijnt hier. Ik geniet erg van dat windstille wintersportweer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morning. Havermoutmuffin op. Mjam. Met stoofpeertjes kruiden van Green Gypsy. Een feestje.

Hondje uitgelaten. En nu aan het haken. 
Gisteren bij mijn moeder merkte ik dat haar geheugen nu erg achteruit gaat. Dat is zorgelijk. Mijn haakwerk biedt daar ook uitkomst. Ik kom. Ga zitten en haak de uren weg. Ik zen. Zij heeft company. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika, echt mooi, wou dat ik het kon, of zin in had… lezen is meer mijn ding, Creatief bezig zijn Is zowel mijn hobby als mijn werk, webdesign. Ook zo lekker bezig zijn dat ik geen erg heb in de tijd, net als fotografie (na) bewerking.

het geheugen van mijn moeder is ook zorgelijk, met name korte termijn, zeg in 10 minuten 7x hetzelfde. Weet niet meer waar ze geweest is als ze thuiskomt. En als er een verjaardag op stapel staat, bel ik haar de aankomende 4 dagen. Op de dag zelf in de ochtend en 10 minuten voor ik haar ophaal. Ze is dan blij verrast en zegt, dat heb je me helemaal niet verteld, en meteen erna, wie is er dan jarig?

heel vermoeiend… maar sneu. Ze was een intelligente hoog opgeleide vrouw, top baan en inkomen

… serie Maud en Babs komt in de buurt, prachtige serie vol herkenning 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Yvonne:

Never nooit .... wel een grote pot thee en een grote bekerBroste Nordic Sea theepotimage.jpeg.c1c7fcd5040b1dd6a7b7f9ca1ac3d962.jpeg

Zodat je sloten thee naar binnen kunt werken. 
en een groot glas voor veel water.... 
Duralex Picardie Longdrinkglas 360 ml - Gehard glas - 6 stuks | bol. Handson Keukenkraan Oscar met Hendel Chroom kopen? keukenkranen | Karwei

Sterkte @Zbb..... een hoop sterkte.... dat is iets heel anders dan 'iets sterkers' .... 
 

één van die dingen die je moet gaan doen na het stoppen met alcohol drinken is andere gewoontes aan leren. Daar is drinken er één van. Ik was geen thee drinker, water drinker en ook geen fris drinker. Ik dronk koffie of alcohol. En als je dan met de alcohol stopt is het ook niet vol te houden om van dat je op staat tot je slapen gaat koffie te drinken. Al dronk ik thuis wel cafeïne vrije koffie. 

Op een vakantie had ik malaria en daar zeiden ze dat je pure Lemongrass thee moet drinken ( het hele jaar door)  als preventie tegen malaria. Dit omdat de mug niet houdt van de geur en je dus niet steekt, en je dus geen malaria krijgt. Aangezien ik altijd lek gestoken word door die leuke beestjes dacht ik; baad het niet schaad het niet!  En ik had een rede om iets anders als koffie te drinken. Ik ben 8 jaar geleden begonnen met elke ochtend 2 glazen lemongrass thee te drinken. En tot mijn verbazing ben ik nooit meer gestoken. Ze komen wel maar vliegen over me heen! Dus dat was voor mij makkelijk vol te houden elke ochtend hier mee te beginnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een goed idee @Dune, zo'n filmje.

Mooie deken wordt dat @Lika.

@Zbb,heel veel sterkte voor vandaag en op een verjaardag heb je wel wat afleiding hopelijk.

Ik heb een gat in de dag geslapen.

Mijn kat heeft flink huis gehouden vannacht.Mooie lamp kapot gevallen en mijn kerstboom zal ook geen lang leven verschoren zijn.

Tja, meneer vind het te koud buiten, dus gaat hij binnen maar flink huishouden.

Voor de rest een flinke blaar precies onder mijn ondergebracht, waardoor kauwen geen pretje is.Eigen schuld.Heb veel teveel ijssnickers op.Straks maar soep met een boterham.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit voor mezelf het dagdraadje af, want morgen terug vroeg op! Toch terug een dag erbij. Ben blij! Deze avond voor het eerst terug even mijn loopschoenen aangetrokken, maar dat ging nogal roestig... ook niet teveel willen ineens denk ik dan?

Nogmaals sorry dat ik de regels van het dagdraadje niet door had! Als ik daarmee een negatief gevoel zou gegeven hebben, dit was zeker niet zo bedoeld!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb van niks iets waar kunnen maken

die sneeuw ijzel is niks van terecht gekomen

ben ook niet naar me dochter geweest,ze heeft net zo n hekel aan die verplichtingen als ik en bovendien heeft ze haar kadootjes ook wel gehad 

 

we spreken nu later in de week week af,niet zozeer voor haar verjaardag maar gewoon een vader dochter moment. 
 

me behandelaarster heeft afgezegd te net ,ze is ziek,kan gebeuren natuurlijk maar nu moet ik naar de psychiater morgen. 
 

misschien wel beter er moet een plan komen,of een afbouwschema oh genoeg medicatie en anders maar een opnamen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...