Spring naar bijdragen

Maandag 6 november 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

Goedemorgen !!

Vandaag wil ik weer starten met sporten/meer bewegen. Naarmate ik ouder wordt is dagelijkse beweging echt belangrijk of anders gezegd : stop je hier een tijdje mee dan merk je dat vrij snel en ik voel me zo nu en dan echt "een oude vrouw" ( en dat "botst" aardig met mijn gevoel :D) En nu het wat kouder wordt, kruip ik ook liever op de bank onder een dekentje:rolleyes:

Dus niet langer dralen : mijn dagelijkse rondje weer oppakken en weer richting de sportschool !!

Maar nu eerst maar eens koffie en ontbijt :P

DAGPACT

Beatrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je wordt wel gelezen hoor Bollewops en gemist ook.

@Lika mijn 2e aanval gehad vanmorgen. liggen lijkt funest.
9.20u kan ik bij de huisarts terecht en dan wordt mn hechting
er ook meteen uitgehaald. Ik denk dat ik word doorverwezen 
naar een KNO-arts. Huisarts zal weinig kunnen denk ik als het
echt Ménière is. Maar ineens heet dringt het door dat het een ziekte is.
Er zijn ergere dingen natuurlijk, maar was altijd zo fier op mijn gezond zijn.
Geen verdienste natuurlijk maar wel reden tot dankbaarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hij gaat met de neuroloog bellen en dan hoor ik dat weer terug.
Op mijn vraag of er toch inwendig zeg een stolseltje los kan zijn gekomen na de ct-scan
zei hij meteen ja en dat bracht hem naar neuroloog. Maar bij de HAP zei ze heel stellig nee.
Mij knlink het wel logisch en in dat geval is het misschien geen Ménière? Maar wat er dan
moet gebeuren weet ik niet natuurlijk, dus het blijft een beetje eng. Ik zal alleen hier posten
als er echt iets verandert hoor, dus lief dat jullie reageren, maar zo kan ie wel weer:)thnx

De arts belde net terug, de neuroloog sluit eigenlijk beide uit. Noemt het BPPD, een positie duizeligheid na ernstige val o.a.
Blijkbaar zitten er steentjes in ons evenwichtsorgaan en die kunnen losraken bij zo'n val. Of zoals nu bij mij pas na dagen.
Niet liggen tijdens zoń aanval, en dat deed ik wel. om kwart voor 5 was dat een logische reactie dacht ik. Maar moet juist zitten of staan en bewegen waar het kan. Kijk dit is taal die ik graag hoor. Het duurt meestal 3 tot 4 weken. Nou daar valt wel mee te leven. Alleen de bloeddruk is veel te hoog, dus
die moet ik blijven checken, kan ook de stress zijn. Voor nu is geen bericht weer goed bericht;)

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff, dat is heel wat @lady jane
Ik kan me indenken dat je er erg van schrok, en je zorgen ging maken over de consequenties....
Maar wat fijn dat het 'meevalt' uiteindelijk. 
Rustig aan maar. 

Ja @Beatrix, bewegen wordt steeds belangrijker voor ons. 
Ik doe het momenteel op zijn janboerenfluitjes, nog steeds veel last van de val van twee weken geleden en van mijn spiertjes/botjes/pezen in mijn voeten die niet echt meer willen. 
Daarbij waren de afgelopen weken gewoon té druk, té vol, ik heb het weer eens in mijn rug, gaat ook wel weer over voor ik een jongetje word. 
Maar ik blijf zoveel mogelijk bewegen, proberen ook mijn spieren sterker te maken nog. 

Trouwens, goedemorgen frummers, het mag nog net. 
Een bakje voor bij de lunch dan maar nu 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou @lady jane, toch nog een soort van geruststelling dan hè.

Mijn vriend heeft dit zes jaar geleden ook gehad, en heeft er best nog lang last van gehad.

Ik geloof toch wel een aantal maanden, maar werd uiteindelijk steeds minder, en nu heeft hij helemaal geen last meer.

Hij dacht toen ook dat hij een tia had gehad, en is daar nog steeds van overtuigd :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sommige dingen zullen we nooit zeker weten @rapilos
gelukkig heeft hij geen last meer, want het is echt eng.
Volleyvriendin schrijft net dat ze het ook had en die heeft
er ook een poos mee gelopen, maar nu ook helemaal oké.
Ik had geen extreme hoofdpijn en dat lijkt bij tia te horen.
Het weer is reuze opgeknapt vandaag en ik heb heerlijk 2 uur
in het zonnetje gelopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Lieverd dat klinkt niet goed, hopelijk wordt het gauw minder. En rustig aan dan breekt het lijntje niet.

Vandaag kwam er een minister bij ons op de dagbesteding dus ben ik gauw weg gegaan. Ik houd niet zo van al die poespas en toneel spelen. Het  was niet Caroliene v.d. Plas, want dan had ik wel gebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee @lady jane. Wat een schrik vanochtend en wat fijn dat je gelijk terug bent gebeld! Hoop dat het allemaal weer op zijn pootjes terecht komt. 

En @bolletjeik begrijp de reden dat je er niet meer zo vaak bent, maar wat @lady janezegt: je wordt wel gelezen en gemist. Ik ben hier ook minder. Heb minder tijd en maak minder tijd voor telefoon-dingen. Want ik haak tegenwoordig. 
Maar ik probeer hier ‘‘s ochtends en ‘s avonds altijd even te zijn. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei lady jane:

Maar je wordt wel gelezen hoor Bollewops en gemist ook.

@Lika mijn 2e aanval gehad vanmorgen. liggen lijkt funest.
9.20u kan ik bij de huisarts terecht en dan wordt mn hechting
er ook meteen uitgehaald. Ik denk dat ik word doorverwezen 
naar een KNO-arts. Huisarts zal weinig kunnen denk ik als het
echt Ménière is. Maar ineens heet dringt het door dat het een ziekte is.
Er zijn ergere dingen natuurlijk, maar was altijd zo fier op mijn gezond zijn.
Geen verdienste natuurlijk maar wel reden tot dankbaarheid.

Stress Lady Jane? Heb ik ook last van...kristallen...kleine tia...RUST!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...