Spring naar bijdragen

Ditjes en datjes, dagpact en andere draadjes

Wijntjeminder

Aanbevolen berichten

@moderator Ik zoek me elke keer suf naar een bepaalde topic, persoon, laatste reactie op reactie etc. Weet nooit onder welk kopje/tab/draadje bepaald onderwerp is besproken waar ik weer op zou willen reageren of volgen. Ben geen digibeet, maar hier krab ik me regelmatig achter de oren.

De ditjes&datjes, is dat een soort van virtuele koffiehoek waar iedereen samenkomt en een reactie kan plaatsen of juist een geheel nieuw gesprek openen? Maar dat valt dan wel onder de lopende datum. Heb je dan meerdere "onderwerpen" per dagditjes? Ik las van iemand dat deze aangaf een idee te hebben voor een onderwerp voor die dag, maar dit niet meer kon plaatsen omdat iemand anders al een topic voor die dag had geplaatst. ?? Hoe werkt dit dan?

De dagpact een hangplek voor mensen die voor die dag samen afspreken voor die dag niet te zullen drinken? En dus niet de plek voor uitweiden over andere zaken? Zo ook week, maand en jaarpact? Puur ter notering van dat je "in" bent voor x periode?

En als ik nu eens een totaal nieuw "draadje" wil plaatsen, waar doe ik dat? Zoals nu in Ditjes&Datjes? En hoe vind ik sneller dan ik tot nu toe heb kunnen vinden de kilokiller?

Ik zie ook wel eens een smiley bij een bericht, maar geen idee wie dat is geweest. Zou het fijn vinden te weten van wie die reactie afkomstig is, dat is nu niet zichtbaar. Is dit standaard?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de 'Ditjes, datjes & dagdraad' wordt elke ochtend een nieuw draadje met als titel de datum van die dag geopend. 
Je kunt dat draadje zien als een soort virtuele huiskamer: je kunt er even binnenwippen om te vertellen hoe het met je gaat, je kunt er even gewoon bijpraten over leuke en vervelende dingen. 
Maar je kunt er ook naar toe als je het heel moeilijk hebt op een bepaald moment en enorme trek krijgt.  Het helpt veel mensen om het dan even daar te schrijven, vaak is er wel iemand die zo'n noodkreet leest en even meedenkt, misschien een duwtje in de goede richting kan geven. 
kortom: een soort virtuele huiskamer waar je de grootste kans hebt een reactie te krijgen op wat jou bezighoudt, mag luchtig zijn, mag ernstig zijn. 
Er wordt ook dagelijks een dagpact op de betreffenden dagdraad aangemaakt: je geeft daarmee aan dat je het voornemen hebt, de belofte doet die dag niet te drinken.

De andere draden op 'Ditjes, datjes & dagdraad' zijn het weekpact, het maandpact, het jaarpact (inhoudt spreekt voor zichzelf), de Kilokiller, Woorddomino en 'Bij welke muziek houd jij het niet droog'. 
Vragen aan de moderator vallen onder 'vraag het de hulpverlener' als het een alcoholgerelateerde vraag is. https://forum.verslavingdebaas.nl/forum/14-vraag-het-de-hulpverlener/
Als het vragen betreft over hoe je iets kunt vinden zou je dat onder 'Algemene informatie = werking forum' kunnen doen https://forum.verslavingdebaas.nl/forum/10-werking-forum/

De kilokiller vind je heel makkelijk door naar 'Ditjes, datjes & dagdraad' te gaan en te scrollen naar beneden naar de Kilokiller. 

Als je wilt weten wie een smiley heeft geplaatst dan log je even uit, uitgelogd kun je op de smiley klikken en dan zie je naam van de plaatser. 

Een heel nieuw draadje plaatsen kan altijd. 
Waar je het plaatst is afhankelijk van het onderwerp. 
Kijk een onder https://forum.verslavingdebaas.nl/forum/7-themas-rondom-alcohol/ en https://forum.verslavingdebaas.nl/forum/8-tips-en-adviezen/ en https://forum.verslavingdebaas.nl/forum/15-zoek-een-maatje/... daar vind je veel andere onderwerpen en kun je ook naar hartelust van alles plaatsen. 

En verder is het handig om eens lekker het hele forum te bekijken vanaf dit punt: https://forum.verslavingdebaas.nl/
Dan kun je alle mogelijke vertakkingen zien en er dieper in duiken.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemooiemorgen frummers

7 uur geleden zei Wijntjeofmeer:

En als ik nu eens een totaal nieuw "draadje" wil plaatsen,

dat heb je net gedaan, dus je bent met deur zo in onze virtuele huiskamer al binnengevallen
fijn dat je het zo serieus op pakt hier, het is nogal veel om aan te wennen he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Wijntjeofmeer:

@moderator Ik zoek me elke keer suf naar een bepaalde topic, persoon, laatste reactie op reactie etc. Weet nooit onder welk kopje/tab/draadje bepaald onderwerp is besproken waar ik weer op zou willen reageren of volgen. Ben geen digibeet, maar hier krab ik me regelmatig achter de oren.

Ja @Wijntjeofmeer, dat had ik in het begin ook.
Volgens mij heeft @Yvonne een goede uitleg gegeven.

Voor mij is dit forum oorspronkelijk te breed opgezet.
Wat goed loopt is Wie is wie, stel jezelf even voor.
Sommige mensen gebruiken dat als een soort dagboek.|

Ditjes, datjes en dagdraad loopt ook goed.

Voor de rest wat minder.
Om te beginnen mag ADB in de pers / Linda wel verwijderd worden @moderator.
Thema's / adviezen / tips en trucs kan wat mij betreft samengevoegd worden @moderator.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder is mijn advies aan de @moderator om alle informatie onder Algemene informatie eens flink op te schonen.

Daarbij ben ik mij er van bewust dat een aantal jaren geleden alle moderators wegbezuinigd waren.
En er later weer een beperkt aantal uren (= geld) beschikbaar kwam.

Hoe die stand van zaken nu is weet ik niet.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yvonne:

Op de 'Ditjes, datjes & dagdraad' wordt elke ochtend een nieuw draadje ..........

En verder is het handig om eens lekker het hele forum te bekijken vanaf dit punt: https://forum.verslavingdebaas.nl/
Dan kun je alle mogelijke vertakkingen zien en er dieper in duiken.... 

Ha @Yvonne, dank je wel voor jouw uitgebreide info. Inderdaad veel werk heb je erin gestoken. Op zich een mooie om als "zelfstandig" draadje te plaatsen!?

Ik begrijp wat je zegt, vind het alleen onhandig dat je via een nieuwe url naar ander onderwerp gaat en dit dus niet direct vanuit platform kunt vinden. De weg via google had ik al gevonden. Ook heb ik al behoorlijk wat nachten hier doorgebracht om mensen te lezen en het platvorm te onderzoeken. Juist daarom weet ik dat het er is, maar snel terugvinden is een ander verhaal. Het zij zo, begrijp dat jij daar verder ook niets mee kunt. Nogmaals dank voor je input! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roberto:

Ja @Wijntjeofmeer, dat had ik in het begin ook.
Volgens mij heeft @Yvonne een goede uitleg gegeven.

Voor mij is dit forum oorspronkelijk te breed opgezet.
Wat goed loopt is Wie is wie, stel jezelf even voor.
Sommige mensen gebruiken dat als een soort dagboek.|

Ditjes, datjes en dagdraad loopt ook goed.

Voor de rest wat minder.
Om te beginnen mag ADB in de pers / Linda wel verwijderd worden @moderator.
Thema's / adviezen / tips en trucs kan wat mij betreft samengevoegd worden @moderator.

@Roberto Het lijkt mij juist dat ADB in de pers/Linda wél moet blijven. Aangezien dit een openbare site is kunnen mensen die via google op een bepaald onderwerp zoeken zo bij ADB komen zonder dat zij ooit het bestaan daarvan wisten. Zo heb ik zelf ADB gevonden: googelde "moe na stoppen met alcohol".

@moderator Misschien zou het een idee zijn om een onderzoekje onder de gebruikers van het platform uit te voeren. Inventariseren waar behoefte naar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Wijntjeofmeer:

Ik begrijp wat je zegt, vind het alleen onhandig dat je via een nieuwe url naar ander onderwerp gaat en dit dus niet direct vanuit platform kunt vinden.  

Er zijn zo ongelooflijk veel onderwerpen te vinden hier dat het onmogelijk zal zijn rechtstreeks vanuit het ene naar het ander onderwerp de huppen. 
Maar vanuit de 'hoofd-url' https://forum.verslavingdebaas.nl kun je de hele beslisboom doorwerken met al zijn vertakkingen. 
Na verloop van tijd zal het zoeken naar een onderwerp waar jij meer over wilt weten een stuk makkelijker worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Yvonne:

Er zijn zo ongelooflijk veel onderwerpen te vinden hier dat het onmogelijk zal zijn rechtstreeks vanuit het ene naar het ander onderwerp de huppen. 
Maar vanuit de 'hoofd-url' https://forum.verslavingdebaas.nl kun je de hele beslisboom doorwerken met al zijn vertakkingen. 
Na verloop van tijd zal het zoeken naar een onderwerp waar jij meer over wilt weten een stuk makkelijker worden. 

Nou, ik heb de notificatiebutton gevonden; brengt me ook snel waar ik wil zijn! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Wijntjeofmeer:

@moderator Misschien zou het een idee zijn om een onderzoekje onder de gebruikers van het platform uit te voeren. Inventariseren waar behoefte naar is.

@Wijntjeofmeer, goed voorstel.
Van de moderator heb ik begrepen dat er binnenkort overleg is over onze opmerkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou @Wijntjeofmeer je bent hier nog maar net een maandje binnen en het hele forum moet over de kop terwijl het al jaren zo is zoals het is.

Alleen omdat jij (nog) niet wegwijs bent geworden moet alles en iedereen zich maar aanpassen?  De meeste nieuwe mensen hebben even tijd nodig om hier te ontdekken  hoe het werkt, waar iets staat, hoe en waar iets te plaatsen. En dan laat ik gevoelens om hoe te leren omgaan met een (geschreven) forum nog maar even buiten beschouwing want dat is vaak nog veel moeilijker. 

Jij bent geen uitzondering hierin.

Dit forum en/of moderator hoeft zich niet aan te passen. Jij misschien wel als je mee wilt doen, dan moet je investeren blijkbaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Remi1:

Nou @Wijntjeofmeer je bent hier nog maar net een maandje binnen en het hele forum moet over de kop terwijl het al jaren zo is zoals het is.

Alleen omdat jij (nog) niet wegwijs bent geworden moet alles en iedereen zich maar aanpassen?  De meeste nieuwe mensen hebben even tijd nodig om hier te ontdekken  hoe het werkt, waar iets staat, hoe en waar iets te plaatsen. En dan laat ik gevoelens om hoe te leren omgaan met een (geschreven) forum nog maar even buiten beschouwing want dat is vaak nog veel moeilijker. 

Jij bent geen uitzondering hierin.

Dit forum en/of moderator hoeft zich niet aan te passen. Jij misschien wel als je mee wilt doen, dan moet je investeren blijkbaar. 

Ha @Remi1, dank je wel voor je opbouwende kritiek! Toch ben ik bang dat je me niet helemaal goed hebt gelezen; ik geloof niet dat ik ergens heb gesteld dat het hele forum over de kop moet, noch dat iemand zich aan mij moet aanpassen. Ik heb een aantal zaken benoemd waar ik tegenaan liep en volgens mij heb ik alle vrijheid daartoe!  En als zo vaak met “nieuwelingen”: zij signaleren vaak beter knelpunten dan de oude rotten want die zijn het immers gewend en hebben er mee leren leven als iets wat er nu eenmaal bij hoort. Waarom zou ik niet aangeven dat het ook anders kan? In mijn beleving valt dit onder investeren, just because I do care!

En voor wat het waard is: Ik heb bericht van moderator gekregen dat zij het idee voor een onderzoekje (onder alle gebruikers van dit forum) zeker ter overweging zullen nemen. Mocht het idee opgevolgd worden dan hoef jij daar natuurlijk niet in te participeren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Remi1:

Nou @Remi1 laiverd, overdrijven is ook een kunst.
Misschien moet jij eens flink over de kop, je reageert al jaren zoals het is.
Dat het is zoals het is hoeft niet eeuwig zo te blijven.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-10-2023 om 13:38 zei Wijntjeofmeer:

@Roberto Het lijkt mij juist dat ADB in de pers/Linda wél moet blijven.

@Wijntjeofmeer, ja ok, maar dan gebundeld in een Algemene rubriek, niet per forum.
Vraag het de hulpverlener kan ook op één plaats, ipv van per forum.

Zo kan ik nog wel meer verbeterpunten aandragen.
Dat is mijn voormalig werk geweest.
Webredacteur, SEO, Usability tests, et cetera.
Daar heb ik voor doorgeleerd en jarenlange werkervaring in.

Wat ze volgens mij gedaan hebben is een multisite laten ontwerpen.
Dat is een kwestie van kosten.
Zonder per onderdeel te kijken of alles relevant is.
Beetje simpel gezegd.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het 'niet helemaal goed gelezen' van @Remi1 heel erg meevalt. 
'Hele forum over de kop' is wat dik aangezet. 
Maar ook wat mij betreft hoeft er niets gewijzigd te worden aan dit forum. 
Gewoon even wat tijd en energie investeren in het ontrafelen van de forumstructuur. 
Dan kun je eigenlijk alles vinden wat je wilt vinden. 
Het hoeft niet perfect, wij zijn niet perfect, het forum is niet perfect.... 
En daar moest ik het maar bij laten in deze discussie.... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Yvonne:

Ik denk dat het 'niet helemaal goed gelezen' van @Remi1 heel erg meevalt. 
'Hele forum over de kop' is wat dik aangezet. 

Ja @Yvonne, dat @Remi1 op haar manier weer wat zit te overdrijven snap ik ook wel.
Maar dit VDB forum is breder dan het ADB forum.

Daar heb ik het nu over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Yvonne:

Gewoon even wat tijd en energie investeren in het ontrafelen van de forumstructuur. 
Dan kun je eigenlijk alles vinden wat je wilt vinden. 
Het hoeft niet perfect, wij zijn niet perfect, het forum is niet perfect.... 
En daar moest ik het maar bij laten in deze discussie.... :)

@Yvonne Precies, dát! Waarom zou je geen verandering toepassen als dit een winstpunt zou opleveren voor alle gebruikers? Omdat de vastgeroeste gebruikers dan weer moeten wennen aan verandering en zich daar bij voorbaat tegen verzetten? Het is wat mij betreft geen gebrek aan intentie om te onderzoeken hoe het forum werkt, dat is nu juist wat tot mijn opmerkingen van verbetering heeft geleid. Wat jullie nu feitelijk zeggen is “we hebben allemaal met dat steentje in de schoen leren lopen, dus jij ook!”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...