Spring naar bijdragen

Woensdag 30 augustus 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Het is bewolkt en lekker fris buiten. 
De zon zou straks toch nog een paar uurtjes gaan schijnen en daarna zou er regen komen. 
Als de verwachtingen kloppen tenminste, we zullen zien. 
Gisteren heb ik toch ook nog heerlijk buiten kunnen zitten en rommelen, ik mag niet klagen. 
Nu eerst een bakje, dan aan de slag en hopelijk eind van de ochtend een bakje in de tuin nog. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai, jammer, ik zal duimen voor je zbb. 

Op 29-8-2023 om 07:41 zei Emmy:

Vind de herfst een heerlijk seizoen. Ruikt zo lekker buiten. 

Ik ook, kan er zo van genieten, en zo leuk: hij komt er weer aan :P

17 uur geleden zei Remi1:

Sinds afgelopen zaterdagmiddag is na 4 maanden ineens alles voorbij en val ik dus in een zekere rust en tsja, dan kan de confrontatie natuurlijk ook niet uitblijven en val ik een soort gat met dat het hele gebeuren geen (boze) droom is geweest maar realiteit.
Nu eens kijken of ik het kan om mijn Lifestyle training van afgelopen 2 jaar in praktijk te gebruiken.

Ja Remi, je sluit nu een lang en zwaar hoofdstuk af, nu krijg je de kans om alles te verwerken van de afgelopen tijd. 
Naast het feit dat je verdriet zult voelen mag je ook trots en  dankbaar zijn op en voor alles wat je hebt gedaan en voor jouw heit betekend hebt de afgelopen jaren. En fijn dat heit het naar zijn zin heeft waar hij nu woont. 

17 uur geleden zei bumperjim:

 1 dochter opnieuw het huis uit om te gaan studeren, hopelijk nu echt. De anderen werken. Mn vrouw vanaf 6:30 vanochtend, de andere dochter tot middernacht vanavond. Soms komen we elkaar tegen rond de lunch :) De hond houdt netjes bij wie er thuis is.
En hoe is het met jullie?

Dat klinkt eigenlijk best goed. Heel anders dan een paar maanden geleden toen jij de enig thuis was die 'in beweging' was... mooi! 
En met mij gaat het wel goed. Ja, ik word ouder, hier een pijntje, daar een euveltje, maar dat hoort erbij. 
Voor onze medefrummers kan ik uiteraard niet praten ;) 

14 uur geleden zei rapilos:

Blijkt dat het allemaal overbelast is.
Mag niet meer zoveel lopen, fietsen, traplopen, hard werken
Jeemig de peemig, dit had ik nooit verwacht zegTop fysio was het, met heel veel uitleg en aandacht :)

Duidelijk verhaal was het dus bij de fysio, mooi. 
En je er dan nu aan gaan houden, dat zal heel moeilijk voor je worden ben ik bang. 
Maar je kunt het, zeker weten. 
En inderdaad, zoals Jane al zei: beginnen met het 'werk' op te zeggen....
Sterkte Rapi, het wordt een aardige klus dus :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat ook @rapilos, als ik veel wandel krijg ik pijn in van alles. En natuurlijk ook als ik veel in de tuin werk of niet goed oplet bij het bedden opmaken. Het werkt bij mij wel om fietsen en lopen af te wisselen, van allebei een beetje. En veel lekker luieren natuurlijk :)

De moestuin heb ik opgegeven, ik mis de krakend verse boontjes enzo, maar het werk mis ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Lika.
Lika, je bent kortgeleden met een nieuwe baan gestart. 
Maar ik lees je zo vaak als opzien naar de nieuwe dag, is dit wel wat jij wilt? 
Of is het inderdaad iets waar je van droomde, maar zorgt een vorm van faalangst ervoor dat je er niet optimaal van kunt genieten??? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers
vandaag wat tuttelen, heb geen zin om door de regen te fietsen naar de sauna
morgen is het weer droog en dan geniet ik er toch extra van
tussen de rondes lekker in de zon met een boek
En er ligt hier genoeg op me te wachten aan klusjes.
De zaaltrainingen zijn weer begonnen vorige week, en oh wat is dat heerlijk.
Enige nadeel is de gymschoenen, ik heb nu weer pijn aan een beknelde zenuw.
Op blote voeten lopen deed me even geloven dat het zomaar over is. Niet dus.
Met voetklachten leren leven kan ook. Ik wil geen zooltjes of operatie voor Hallux Valgus.
En veel meer valt daar niet aan te doen. De ouderdom komt idd met gebreken.
En verder is het leven te leuk om daar in te blijven hangen.
Dus we gaan er weer wat van maken vandaag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Beetje rusteloze nacht gehad.
Nog steeds zwaar onder de indruk van de fysio :D
Stel toch dat die eeuwige vermoeidheid in mijn benen een heel stuk minder gaat worden of misschien zelfs over gaat !
Wel wat oefeningetjes mee gekregen, die ik natuurlijk trouw ga doen, bovenop de rest van de oefeningen die ik al deed.

De bedoeling is dat ik de blessure (Want dat is het volgens hem), tijd krijgt om te herstellen, en dat schijnt alleen met rust te kunnen.
Dat is voor mij wel erg omschakelen ja, maar ik ga ervan uit, dat als het over is, ik het allemaal langzaam weer kan opbouwen.

Zoals jullie weten heb ik grote moeite om mijn werk op te zeggen, maar denk toch dat ik wel wat voorzichtige hints ga geven de volgende keer.
Mevr. heeft wel een paar keer gezegd dat ik het eerlijk moet zeggen als het niet meer gaat.
Zucht....ik vind dat klinken als een afgang, hoewel ik weet dat dat belachelijk is
(Iets met toegeven dat je oud(er) wordt !? :unsure: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yvonne:

Goedemorgen @Lika.
Lika, je bent kortgeleden met een nieuwe baan gestart. 
Maar ik lees je zo vaak als opzien naar de nieuwe dag, is dit wel wat jij wilt? 
Of is het inderdaad iets waar je van droomde, maar zorgt een vorm van faalangst ervoor dat je er niet optimaal van kunt genieten??? 
 

Die faalangst is het @Yvonne. Ik denk dat ik hier doorheen moet. Maar het kost me veel energie en ik geef mezelf op mijn kop dat het nou weer zo gaat. Ik heb een leuke nieuwe baan. Nu nog wennen. En dat duurt lang bij mij. Ik deel het hier omdat deze bange oerbron in mijzelf ook tot veel drinken heeft geleid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal!

Rustig dagje hier. Je mag best klagen hoor @lady jane! Als jij al het leed van je maatjes moet aanhoren heb je ook recht op een uitlaatklepje :-)

Al ben je volgens mij niet zo'n klager, wat vooral voor jezelf heel fijn is!

Vanavond een wandelingetje gepland met mijn (liefkozend bedoeld) wappievriend. Ken hem al bijna mijn hele leven en woon sinds kort weer bij hem in de buurt. Met alle energie en tijd die ik heb gewonnen door te stoppen met drinken, ben ik dankbaar dat ik er meer voor hem kan zijn en voel me eigenlijk ook een soort van moreel verplicht. En daarmee bedoel ik niet dat ik met tegenzin met hem afspreek hoor.

Maar voor hem is het lastig sinds de pandemie. Hij is over veel zaken anders en extremer gaan denken, de bekende complotten jullie kunnen ze wel invullen. Ik kan er prima met hem over praten als sta ik er qua gedachten bijna lijnrecht tegenover. Anderen hebben er moeite mee en nemen afstand van hem, waardoor hij langzaam in een sociaal isolement dreigt te komen. Met als gevolg een laag zelfbeeld, weinig levenslust en achterdocht naar andere mensen. Lastig lastig allemaal....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...