Spring naar bijdragen

Dinsdag 29 augustus 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen Yvonne :rose: 

Gelukkig maar dat @bumperjim niet gesmolten is daar in het zuiden.

Wat ben jij bewonderenswaardig plichtsgetrouw @Yvonne, altijd een bakkie hier neerzetten en bijv. ook iedere ochtend slakken weghalen uit je tuin. Ik neem me zoiets wel voor, doe het dan een keertje en op dag twee heb ik al geen zin meer. 

Knuffel voor iedereen die hem hebben wil :heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil die knuffel wel Yana, en een dikke knuffel terug. 
Ik mis Jim hier, maar ook jou hoor. 
En ach... dat plichtsgetrouwe.... dat is met het klimmen der jaren gekomen geloof ik, hahaha. 
Ik ben langzaam maar zeker veranderd van een avondmens in een ochtendmens, van een fladderaar die te hooi en te gras haar 'taken' uitvoert naar iemand die graag met 'lijstjes' werkt en van een felle donder naar iemand die probeert heel mild te zijn. 
Gek eigenlijk. 
Maar denk alsjeblieft niet dat ik een 'Miep Kraak' ben hoor met 'zo hoort het en zo is het' en zo. 
Ik fladder eigenlijk nog steeds wel door het leven, maar op een iets meer gestructureerde manier. 
En als er onverwachte gebeurtenissen zijn kan ik mijn 'to do lijstje' ook zo weer terzijde schuiven. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Prachtige lucht buiten. Vind de herfst een heerlijk seizoen. Ruikt zo lekker buiten. 
Gisteren weer begonnen met het oppakken van de gezonde eetgewoontes. Even door de zure appel heen…..
Maar koffie en ontbijt zitten er in. Vandaag weer een dag werken, dus in de actie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi om iets te lezen over hoe jij in elkaar zit @Yvonne en hoe jij jezelf ook als een fladderaar ervaart, fladderen is fijn!

Met mij en de drank gaat het nog altijd hetzelfde, 1x in de week bij het boodschappen doen koop ik een fles wijn en die gaat in 2 of 3 dagen op, de rest van de week drink ik niet. Dus tja, nog steeds niet los ervan maar ik ervaar het als zo weinig storend dat ik geen motivatie vind om er helemaal mee te kappen al zou een deel van mij dat wel willen.

Ik ben nog steeds blij dat ik af ben van de doorwoelde nachten, de katers, het stiekeme gedoe, de lamlendigheid en ontevredenheid met mezelf. 
Inmiddels ook al een aantal jaar van het roken af, ik blow niet, gebruik nooit meer drugs, geen cafeïne en amper suiker (ben ook weer terug op m'n ideale gewicht). Bijna ongelofelijk dat mij dat nog eens zou overkomen.

Soms zeggen mensen dat ze het saai vinden zonder drank, drugs en sigaretten maar dat vind ik helemaal niet. De helderheid die het oplevert is fantastisch. Maar goed, ik ben dus niet helemaal van de wijn af, misschien zou het dan alsnog saai zijn :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik ben gruwelijk laat vanochtend.
Werd om 6.00 wakker en dacht, dat is nog wel een beetje erg vroeg.
Ga nog maar even door sudderen tot een uurtje of half zeven, zeven .
Werd ik wakker ; 8.00 uur !!
Wauw en gisteren om 21.15 er al in.
Maar heb dan ook heel hard gewerkt gisteren.
behalve het opgesomde lijstje, ook nog het balkon schoongemaakt, alles gezogen, chrisant gehaald, 2 planten verpot.
Dus wel een voldaan gevoel achteraf.

Straks naar de fysio
Moet hij maar eens kijken of er nog wat te doen is aan mijn altijd vermoeide gevoel.
Vooral in mijn linkerheup, uitstralend naar mijn bil, bovenbeen.

Ochtendgym gedaan, nu koffie.

@Yana

Wat goed dat jij dat kan op deze manier met die wijn.
Als het mij op die manier zou lukken, zou ik ook niet stoppen denk ik

Vandaag 5 weken ! :)
Blij, nog steeds geen moeite

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Yvonne:

Ik kijk voor ik een nieuwe draad opstart altijd even bij de 'gebruikers online' om te zien of er niet iemand anders al bezig is met opstarten.
Zie ik daar @bumperjim staan... even aanwezig dus.
Hoe gaat het met jou en vrouw en dochters tegenwoordig Jim? 

Ah ik ben getagd :) 

Ja gaat wel hè. Ik heb niet veel nieuws te melden eigenlijk. Het was 39 graden en nu weer 22. Daarmee heb je het meest spectaculaire wel weer gehad. 1 dochter opnieuw het huis uit om te gaan studeren, hopelijk nu echt. De anderen werken. Mn vrouw vanaf 6:30 vanochtend, de andere dochter tot middernacht vanavond. Soms komen we elkaar tegen rond de lunch :) De hond houdt netjes bij wie er thuis is.

Vrijdag krijgen we glasvezel. Wanneer we riolering krijgen is nog niet bekend.

En hoe is het met jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer terug van de fysio

Blijkt dat het allemaal overbelast is.

Mag niet meer zoveel lopen, fietsen, traplopen, hard werken

Jeemig de peemig, dit had ik nooit verwacht zeg.

Dus eerst rust, hij heeft de spieren wat losgemaakt en wat oefeningen mee gegeven

De vermoeidheid komt ook niet vanuit mijn heupen ( waar niet veel mis aan blijkt te zijn ) maar vanuit mijn rug.

Heb dat zelf altijd al gedacht

Huisarts had het dus helemaal mis zeg.

Top fysio was het, met heel veel uitleg en aandacht :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei rapilos:

Als het mij op die manier zou lukken, zou ik ook niet stoppen denk ik

Ik krijg de indruk dat jij een ander ritme hebt: weken of maanden niets drinken en dan weer even wel. Maar als je wel drinkt is het dan meteen gruwelijk veel of valt dat mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat is gruwelijk veel @Yana ?

meestal tussen de twee en vier glazen en in het ergste geval een hele fles (wat ook nog wel eens voor komt.)
En dan ongeveer tussen de 2 en 4 keer per week.
Maar ben gelukkig nog steeds erg gemotiveerd, ik word er namelijk ook heel erg moe van, en dat wil ik echt niet meer op die manier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...