Spring naar bijdragen

Maandag 7 augustus 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Vannacht heeft het geregend, maar het is nu droog. 
En gisteren was een cadeautje: wat een heerlijke dag vol zon. 
Ik heb tot na tien uur buiten kunnen zitten, toen werden de muggen wel erg opdringerig en was het trouwens behoorlijk bedtijd voor mij. 
Mooi, het beestenspul is van lekkers voorzien, lig alweer een ochtenddutje te doen, tijd voor een bakje. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Roberto:

Voor mij is het iedere keer vechten tegen de bierkaai.
Na 55 jaar alcohol geef ik dit op.
Mijn lichaam en hersenen zijn dusdanig geprogrammeerd dat stoppen nooit zal lukken.
Ik zet mijzelf nu in de overlevingsstand.
De schade zoveel mogelijk beperken.

Maar je staat wel elke dag op het dagpact? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Roberto:

Voor mij is het iedere keer vechten tegen de bierkaai.
Na 55 jaar alcohol geef ik dit op.
Mijn lichaam en hersenen zijn dusdanig geprogrammeerd dat stoppen nooit zal lukken.
Ik zet mijzelf nu in de overlevingsstand.
De schade zoveel mogelijk beperken.

De gewoonte om 55 jaar te drinken is niet in 2 weken verdwenen Roberto. Je schrijft dat je zoveel actiever bent als je niet drinkt en met drank de boel laat versloffen in huis. Wil je dat dan? Ik denk dat je het bijltje er veel te snel bij neergooit. Nieuwe gewoonten aanleren kost tijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me droog af van het het Dagpact 

rustig aan gedaan vandaag,gedaan wat ik wou/moest doen en een beetje gerelaxt. 
 

toen kwam de buurvrouw om hulp,haar nog even geholpen en nu onderuitgezakt op de bank. 

bewerkt door Zbb
Typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu in een soort van zelf georganiseerde 'terugval', al heb ik me niet in kunnen houden tot de daarvoor met mezelf afgesproken tijd (over 5 weken pas). Een soort van experiment waarbij ik, door al wat eerder terugvallen, al dondersgoed weet dat eenmaal weer een keertje gebruiken (face it: alcohol is gewoon een harddrug), je vrijwel meteen weer verslaafd bent. Zo werkt het gewoon in het brein.
Ik merk nu al dat ik niet zomaar ff rationeel en welbewust 'netjes de terugval kan beëindigen' op een door mijzelf bepaald moment. 
Ik weet ook nu al dat mijn geplande 'zuipvakantie' is afgelast en is komen te vervallen. Hier wil ik mijn a.s. zomervakantie echt niet mee gaan verpesten.
Wat mij betreft is dat dan ook de reden dat ik hier nu in ben beland: me behoeden m'n vakantie hiermee straks te gaan verpesten. 
Het is een goddelijke interventie haha.

Het is en blijft gewoon gif.

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...