Spring naar bijdragen

Woensdag 14 juni 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Vannacht droomde ik dat ik verkering had met iemand van het forum. Toen ik wakker werd keek mijn vrouw mij verwijtend aan. Verder kolk ik van de energie vandaag. Het is zo lekker nu vroeg in de ochtend. Ik heb al een stuk gewandeld en klim zo op de racefiets. Daarna met een bommetje in het zwembad om mijn kaboutertriathlon te voltooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen bovenste best frummers,

Wat een prachtige dag weer vandaag.
Vanmiddag gaan we ergens lunchen aan de Kaag,
nog nooit geweest, dus ben benieuwd.
Banenbrood zat om 8.00 uur al in de oven.
Vanavond tuinbonen met hamblokjes en sla.
Alles uit de tuin, dat is toch wel erg leuk hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier in je zomerpaleis @Beatrix. Dat poetsen van het huis voorafgaand aan een vakantie: ik heb dat altijd wel zulk wonderlijk gedrag gevonden. Ik ken best een hoop vrouwen die dat ook dwangmatig doen. Van mij hoeft het huis al niet brandschoon te zijn als ik gewoon thuis ben, als ik weg ben zie ik niks, en als ik thuis kom van vakantie heb ik weer heel andere dingen in mijn hoofd om daar op te gaan letten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja Oscar, ik ken ook geen enkele man die zoiets zou doen hoor.
ik deed dat vroeger ook altijd zwaar overdreven inclusief alle ramen zemen.
En dat in een tijd met full time baan, drie kinderen thuis en studeren.
Met als gevolg dat ik uitgeput en gestrest op vakantie ging.
Dat gedrag heb ik gelukkig wel afgeleerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rapilos:

Ach ja Oscar, ik ken ook geen enkele man die zoiets zou doen hoor.
ik deed dat vroeger ook altijd zwaar overdreven inclusief alle ramen zemen.
En dat in een tijd met full time baan, drie kinderen thuis en studeren.
Met als gevolg dat ik uitgeput en gestrest op vakantie ging.
Dat gedrag heb ik gelukkig wel afgeleerd

Mijn moeder was ook zo'n type. Die ging bijvoorbeeld ook meermalen per week het hele huis stoffen. Ook al zag je met het blote oog geen enkel verschil tussen het gestofte deel en het nog ongestofte deel van de kamer: ze bleef volharden. 'Het hoorde zo'. Ik heb haar er vaak van verdacht dat ze die zinledige klusjes nodig had om haar bestaan te rechtvaardigen. Want gewoon op de bank zitten praten met een kop koffie werd gezien als tijdverspilling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Piet! Is dat lekker, een mocktail? Heb je aanraders?

Heerlijk gefietst langs de rivier net. Overal rondom vogels en frisgroene bomen. Tot ik op gegeven moment in een zone belandde waar de spinselmot had toegeslagen. Kilometerslang alle bomen verpakt in grauwe sluiers. Een spookachtig gezicht. Gelukkig zat temidden van al die droevenis één merel zijn lied te zingen, om ons eraan te herinneren dat er altijd hoop is. Het zou mooi zijn als die merel rupsen lust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan was er nu een obese merel die geen pap meer kon zingen:)

hier vroeger ook zo'n moeder bij wie je van de vloer kon eten.
Toen ik samen ging wonen en zij haar eerste bezoek bracht, meteen samen grote schoonmaak gehouden;
ze kreeg een rondleiding (en misschien wachtte ik onbewust op een kompliment?)
haalde een vinger langs een bedrand en zei; nou het is hoog tijd dat je gaat schoonmaken hier.
Ik was meteen genezen van het hele huishoudgebeuren. Ik doen niets wat niet hoognodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag! Heerlijk windje hier, in de schaduw even pauze. 
Dit jaar komt mijn nicht tijdens onze vakantie een paar dagen in huis .. ik vrees dat ik dus wel eerst ga poetsen voor we vertrekken. 
Ach, kan geen kwaad aangezien ik verder heel erg weinig doe :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die spinselmot, die zag ik ook in de Biesbosch vorige week. Het schijnt de boom niet aan te tasten.

Dit is een foto uit de krant trouwens.

Vogelexcursie gehad, de vogelaar deelde na afloop met ons een lijst van de vogels die gezien maar vooral gehoord waren. 56 soorten maar liefst! Het was ook tamelijk overweldigend. Een cetti's zanger had ik nog nooit van gehoord. De zee-arend liet zich helaas niet zien die dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei lady jane:

Ik doen niets wat niet hoognodig is.

Sjaan: ik vind jou een wijze vrouw.

De Biesbosch, daar woon ik zo ongeveer @Lonster1. 56 vogels is een indrukwekkende score. Het wemelt hier van de vogels, maar ik ben een matige vogelaar; het lukt mij niet alle tjifjes en tjafjes uit elkaar te houden. Die cetti’s zanger dan weer wel, maar die maakt dan ook een hoop kabaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met jongste zoon in een speeltuin hier in de buurt. Alles heel vredig en genoeglijk: terwijl papa met een boek onder een boom zit draven de kinderen op hun blote voeten vrolijk rond. Er is alleen één jonge papa die een box heeft meegenomen waaruit muziek over de speeltuin hiphopt. Nu twijfel ik of ik er iets van zal zeggen, het maar zo te laten, of - als hij even niet oplet - bliksemsnel zijn box over de heg te werpen.

Ik laat het maar zo. In het dagelijks leven heb ik inmiddels al zo vaak kleine ergernisjes dat ik vrees dat ik zelf degene ben die afwijkt. Papa ouwe lul.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...