Spring naar bijdragen

Nooit meer roken


smart

Aanbevolen berichten

Hoi Aicha,

fijn dat je hier nu bent en jammer dat je niet mee kunt naar Marokko. De donkere winter doorbreken geeft eens mens kracht om het leven weer aan te gaan. Nou ja, de problemen die op je pad komen.

Ik vind je foto werkelijk prachtig, sowel de kleuren als de vorm.

Durf het bijna niet te vragen, maar heb je die zelf gemaakt?

Irene zei dat je Prostop niet nodig hebt en daar heeft ze gedeeltelijk gelijk in, maar het is bewezen dat bij mensen die zonder hulp stoppen slechts 2 op de 20 het redden.

Verder zijn er gemiddeld 7 pogingen nodig voor het echt lukt en ja, die laatste keer heb je waarschijnlijk geen hulp meer nodig.

Dit was ook niet mijn 1e poging, maar ondanks dat ik verslaafd was en +_ een pakje p/dag rookte, vond ik het vies. Dat scheelt vast.

Ik heb wel de nieuwsbrief van Prostop, die ik braaf lees.

Ik wil jou en andere beginnende stoppers aanraden deze draad zover mogelijk terug te lezen. Dat heb ik ook eens gedaan en heeft mij zeer geholpen doordat ik de volledige nutteloosheid van roken ging in zien.

Het is de enige verslaving die niets brengt.

Vanmiddag eindelijk weer eens naar de supermarkt want had "niets" meer in huis en kwam er uit zonder drank en peuken.

Dat zit dan weer wel tussen de oren: het is weekend en het foort erbij, want leuk en ach ik mag toch ook wel wat, andere mensen gaan samen leuke dingen doen en beeeeh.

 

Een jaar niet roken op basis van 20 sig. wat normaal blijkt te zijn, levert een besparing van € 2200 per jaar op!!!!!!!!!

Denk daar maar aan, wordt het ineens een stuk makkelijker.

Aicha, als dat je lukt, mag jij over een jaar een bestemming (samen met mij natuurlijk)   :P uitzoeken voor dat bedrag en gaan we de bloemetjes buiten zetten. Zonder drank dan, dat spreekt vanzelf.

Als het nog iemand lukt en die komt door de ballotagecommissie, mag die ook mee, vind je niet?

Alle gekheid op een stokje: een goede voorbereiding verhoogt de kans van slagen aanzienlijk.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker, Akelei,

en dan te bedenken dat ik "van water dik wordt".

4 Jaar geleden heb ik met een vriendin 6 weken met een camper door de VS getrokken en toen ben ik 3 kilo afgevallen. Dacht door meer beweging en het vele rijden. 1 kwam er weer aan, maar langzaam maar zeker daalde mijn gewicht. Vooral na een reis. Geen koelkast die je kunt opentrekken hè? Ongemerkt krijg je meer binnen dan je denkt. Nu ben ik 8 kilo lichter dan voor die reis. Natuurlijk drink ik ook veel minder, maar heb toch nog dagen dat er teveel in gaat. Nu weer een week niets, bijv. en frisdrank lust ik niet, daar zitten heel veel kal.in. Het geeft de burger moed dat er heel langzaam wat af gaat en dat is ook de enige blijvende manier.

Mijn huisarts zei: 2 kilo is normaal als je stopt met roken, de rest is snaaien.

Dit heb ik hier al eens eerder geschreven.

Wat ook schijnt te helpen, vlg. het boek "Nederland stopt met roken", is het aantal peuken verminderen voor geheel te stoppen.

Alan Carr schreef in zijn beroemde boek: je mist de sigaretten, niet het snoep e.d.

Kweek geen nieuwe verslaving.

Ik heb wel geluk dat ik een kleine eter ben en bijna nooit "honger" heb.

Maar bewegen doe ik ook bepaald niet veel.

En het niet in huis halen, dan kom je ook niet in de verleiding.

Dus het gestage afvallen (zonder dieet of zo) gaat door, ondanks niet roken.

Dat had ik ook niet verwacht.

Maar bij mijn vorige poging, die zo jammerlijk mislukte na 2 mnd. toen ik mijn pols gebroken had, was ik ook niet aangekomen.

Vandaag 7 weken, min vorig weekend dan, dus eigenlijk pas over 3 dagen.

Gaat lukken. Ik vind het een bevrijding, werkelijk waar.

Net kwam een buurvrouw langs om m'n nwe, van het sigarettengeld, betaalde TV te bekijken en zij kan niet tegen rook. Heerlijk, voelde me niet schuldig dat het stonk of zat op hete kolen tot ze wegging, zodat ik weer een peuk op kon steken. Die Pavlov reactie was er trouwens wel, merkte ik. Maar toen ging ik afwassen en was het weg. Dit is geen geintje hoor!!! Moest toch gebeuren, dus v.d. nood een deugd gemaakt.

Nou, sukses, Akelei, je kunt het ook, al zijn er vaak meerdere pogingen voor nodig.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja ik ben ooit 9 jaar van het roken af geweest en mensen wat voelde ik me heerlijk.

Had ook veel meer rust in mijn lijf.

Niet de eerste weken maar na een tijdje wel.

Hoe je het ook wend of keert, nicotine is een pepmiddel net als cafeïne.

Ik ben toen gestopt zonder hulpmiddelen en viel zelfs af in plaats van dat ik aankwam.

Maar dat kwam omdat ik veel actiever werd om niet met roken bezig te zijn.

Vooral stilzitten vond ik erg moeilijk dus iedere keer als ik erge trek kreeg ging ik maar een rondje met de hond lopen

(het arme dier had op het laatst versleten voetzooltjes).

Ook was ik in het huishouden veel activer als nu.

Eten deed ik ook minder want met een volle maag had ik het wel heel moeilijk om niet te roken.

En de sigaret werd vervangen door een kauwgompje.

Maar net als voor mij geldt dat ik geen glaasje kan drinken kan ik ook geen sigaretje roken.

Daar ging het na negen jaar dus ook mis mee.

Ik dacht dat eentje wel een keer kon op een bruiloft voor de 'gezelligheid' maar dat werkt dus niet bij mij.

Gelukkig vind ik roken een smerige aangelegenheid. Het huis stinkt, mijn kleding, mijn haar, eten heeft minder smaak.

En het heeft geen enkele meerwaarde, rustig word ik er i.i.g. niet van. Alleen onrustig.

Voor diegenen die wil stoppen en toch nog tips kunnen gebruiken heeft Stivoro een stopsite met veel tips en ook Tactus heeft een on-line programma om te stoppen met persoonlijke begeleiding.

Nou dat was dus een heel verhaal en dat was eigenlijk niet de bedoeling.

 

Special thanks voor Lidia haar positieve bijdrage en ik ga straks sparen om samen met jouw of anderen op reis te gaan.  :)

Als alles goed is horen jullie mijn stopdatum nog deze week donderdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ging iets fout, komt doordat mijn vingers niet goed meer werken. O.K. Opnieuw:

Als er ooit iemand klaar is geweest om te stoppen met roken, ben jij het wel. Bovendien heb je ervaring en ben je niet bang om aan te komen, dus dat gaat helemaal goed komen.

Ik moest wel lachen dat jij je maag leeg wilde houden tegen de trek, terwijl Bolletje altijd iedereen aanbeveelt vooral de maag vol te houden. Stiekum denk ik wel eens dat ze van iedereen Bolletjes wil maken. :D 

 

Weten jullie dat als je "iets leuk vindt" dat helemaal gequot in je PB terecht komt en een mailtje dat je een PB hebt?

Geen wonder dat er niet meer dan 3 geliked mogen worden. Hebben de moderators dag en nacht werk aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JANE,

Dat vind ik juist handig want soms kom ik hier dagen (niet aan toe) en is het leuk in je mailbox een waarschuwing te krijgen.

Mss heeft Aicha dat dan er zelf wel in gezet. Het is allemaal even wennen, maar ik denk dat we er wat van opsteken.

Ik zeker wel.

Zo, weer een rookvrije en droge dag voorbij.

Een vriend belde me om over 5en of ik hem naar het palingdorp wilde brengen. Mijn 1e reactie was: hij heeft geluk, er waren dagen, nog niet zolang geleden dat ik om die tijd echt de weg niet meer op mocht. Dat zou toch een beetje een blamage zijn dat ik zou hebben moeten zeggen dat het niet kon doordat ik gedronken had.

Toen ik thuiskwam wel trek om te roken, maar ik moest nog eten, dus was afgeleid en de trek was weg.

Trouwens in geen kilometers peuken te krijgen, het benzinestation was nog open toen we er langs reden.

De winkel ligt aan de andere kant, wat heb ik wel eens een toeren uitgehaald om daar te komen.

Geeft rust.

Vannacht eindelijk kort maar goed geslapen. Vermoeiheid vermindert wat.

Vandaag een stukje verder gelopen dan gisteren, het is de bedoeling dat elke dag dat het niet hoost te doen.

Trainen voor de vakantie, moet niet gekker worden. Maar is hoognodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,


 


Mijn gerook begon steeds dramatischer proporties aan te nemen.


Er was werkelijk geen handeling, die ik nog zonder sigaret kon verrichten.


 


Uit pure frustratie werd het na iedere mislukte stoppoging meer en nog meer.


En uiteindelijk erg veel gepaf!! Niet normaal meer zeg. Pffff


 


Nu vanaf Vrijdag, helemaal clean.


 


De zesde dag dus en weinig zin om het nu weer te verliezen.


 


Een behoorlijk zware verslaving, dat zeker.


 


We zullen zien.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Nou dan ik maar even met mijn verhaal.

 

Vorige week donderdag met mijn case-manager mijn stopdatum vastgesteld.

 

Omdat ik niet meer te lang wilde wachten had ik besloten om afgelopen Zaterdagmiddag om 16.00 uur mijn laatste peuk te roken.

En zo is het dus ook gegaan.

 

Vanmiddag om 16.00 uur 4 dagen helemaal clean.

 

Omdat ik er nog heel veel moeite mee heb wil ik er nu verder ook nog niet over kletsen (krijg ik alleen maar trek van). :(  

 

Nu wil ik nog wel even kwijt dat ik er van baal dat Herr Ludwig op me voor loopt.  :devil:

 

Maar ondanks dat "petje af" Herr Ludwig en dat we het nog maar lang mogen volhouden. :)  

 

Voor Ludwig een dikke knuffel.

En Lidia die me over de streep heeft getrokken  :lips:  :lips:  :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Acha hoi,

 

Men moet het ijzer smeden als het heet is.

Ik zat zonder sigaretten en voelde me een beetje sterk.

 

Aangezien dat zo weer kan omslaan, besloot ik niet meer te kopen.

Anders zou ik weer gaan beslissen matig te roken om vervolgens in kettingroken te vervallen.

 

Zo geschiedde.

 

Maar jij bent ook een kanjer hoor. :)

Hou vast hè.

 

 

En ook een  :rose:  voor de andere stoppers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het verlangen naar een sigaret

 

    Ken je het verlangen naar een sigaret,

    naar die gelukkige tijd dat je nog rookte?

    

    Niemand begrijpt dit verlangen behalve ik.

    

    Ik herinner mij iemand die altijd

    als ik iets zei dat ze niet begreep

    antwoordde: op zich is dit heel intrigerend.

    

    En ik herinner mij ook dat ik dan

    die uitspraak een aantal malen

    in mijn hoofd moest herhalen:

    op zich is dit heel intrigerend

    totdat de betekenis verdampt was.

    

    God kan ondoorgrondelijke dingen met ons doen

    dankzij het feit dat hij niet bestaat

    

    en zo kunnen ook ondoorgrondelijke dingen

    worden beweerd dankzij het feit

    dat ze nergens over gaan.

    

    Sinds ik dit bedacht begrijp ik veel meer.

    

    Het verlangen naar een sigaret is

    het verlangen zelf.

 

Rutger Kopland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ztiertje hoi,

 

Ik zat jaren op het juiste moment te wachten.

Wat is het juiste moment? Men moet er door!

 

Waarom zou het morgen makkelijker gaan, of overmorgen, of

volgende week.

 

Ik probeer dit gehannes maar een keer te doorbreken.

 

Dus vandaag begint de tweede week.

 

We zullen zien.

 

Zeker niet eenvoudig, maar wat zal ik blij zijn deze troep niet 

meer te hoeven gebruiken.

 

Werd er zeer gefrustreerd van.

 

Overigens begint het reinigen van de longen en dat voelt goed.

 

Succes allen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lady Jane,

Het zit zo:

Het antirookvrouwtje (: dit is de praktijkondersteuner v.d. HA. Zij is verpleegkundige en heeft een aanvullende opleiding gedaan. Ze is 2x p/mnd. 1 middag in de praktijk en geeft advies en steun bij stoppen met roken. Verder doet zij kleine medische ingrepen en controles. Ik heb dit al eens bij een eerdere stoppoging uitgelegd, maar om misverstanden te voorkomen. Dit is een serieuze aangelegenheid.) had mij attent gemaakt op iets nieuws v.d. firma die ook pleisters en kauwgum op de markt brengt, nl. een hulsje zolang als je pink waarin een capsule gaat met nicotine. Als je vergaat v.d. snak, dan kan je daar een teug van nemen. Net als iemand die zuurstof nodig heeft, maar dan omgekeerd. In de gebruiksaanwijzing staat dat zo'n capsule een gebruiksduur heeft van 24 uur. Dit lijkt mij meer een omzetverhogend advies, die nicotine verdampt toch niet? Of denkt men dat de stopper er zo vaak aan lurkt dat het leeg is? Het is heel scherp,  zo scherp dat je de neiging krijgt acuut daarmee en met de gewone sigaretten te stoppen. Ik besefte tenminste wat voor troep het kennelijk is.

Aangezien de lichamelijke afkick maar 4 dagen duurt, lijkt het me niet nodig meer dan 1 verpakking van 12 voor € 18??? aan te schaffen. Kost ook niet niks en je moet toch van die ergens aan zuigen gewoonte af zien te komen.

Die capsules dus, had ik over en aan de buurvrouw gegeven. Later met schaamrood op de kaken teruggehaald.

Ik had er maar 2 nodig deze keer, dus er zijn nog een paar over, die laat ik nog maar even liggen voor de zekerheid.

E sigaretten zijn bepaald niet onomstreden, uiteindelijk krijg je nog steeds een verslavende stof binnen en, laat ik voor mezelf spreken : ik wil van die verslavende gewoonte af omdat het me stress geeft.

Hoeveel hebt ik nog, wanneer en waar kan ik weer roken enzovoort en zo verder.

Ik denk ook niet dat je er in de trein of vliegtuig mee hoeft aan te komen.

Verder is het best duur. Ik wil gewoon van die orale verslaving af, daarom loop ik ook niet met lollies of zoethout rond. Echt: ik ken het boek van Alen Carr uit mijn hoofd. Nou, bijna dan, want heb het al meer dan 10 jaar geleden 3 x gelezen.

Dus, het resultaat van al dat afzien is toch dat ik 2 mnd. gestopt ben (afgezien van die stomme actie van 2 pakjes plotseling roken), niet ben aangekomen en over 2 weken mijn nieuwe TV helemaal v/h uitgespaarde peukengeld is betaald.

Maar....nog steeds heb ik het gevoel dat er iets mist. Dat zal meer tijd nodig hebben.

Bedankt Jane, voor het meedenken, evengoed. :heart: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lady Jane,

Het zit zo:

Het antirookvrouwtje (: dit is de praktijkondersteuner v.d. HA. Zij is verpleegkundige en heeft een aanvullende opleiding gedaan. Ze is 2x p/mnd. 1 middag in de praktijk en geeft advies en steun bij stoppen met roken. Verder doet zij kleine medische ingrepen en controles. Ik heb dit al eens bij een eerdere stoppoging uitgelegd, maar om misverstanden te voorkomen. Dit is een serieuze aangelegenheid.) had mij attent gemaakt op iets nieuws v.d. firma die ook pleisters en kauwgum op de markt brengt, nl. een hulsje zolang als je pink waarin een capsule gaat met nicotine. Als je vergaat v.d. snak, dan kan je daar een teug van nemen. Net als iemand die zuurstof nodig heeft, maar dan omgekeerd. In de gebruiksaanwijzing staat dat zo'n capsule een gebruiksduur heeft van 24 uur. Dit lijkt mij meer een omzetverhogend advies, die nicotine verdampt toch niet? Of denkt men dat de stopper er zo vaak aan lurkt dat het leeg is? Het is heel scherp,  zo scherp dat je de neiging krijgt acuut daarmee en met de gewone sigaretten te stoppen. Ik besefte tenminste wat voor troep het kennelijk is.

Aangezien de lichamelijke afkick maar 4 dagen duurt, lijkt het me niet nodig meer dan 1 verpakking van 12 voor € 18??? aan te schaffen. Kost ook niet niks en je moet toch van die ergens aan zuigen gewoonte af zien te komen.

Die capsules dus, had ik over en aan de buurvrouw gegeven. Later met schaamrood op de kaken teruggehaald.

Ik had er maar 2 nodig deze keer, dus er zijn nog een paar over, die laat ik nog maar even liggen voor de zekerheid.

E sigaretten zijn bepaald niet onomstreden, uiteindelijk krijg je nog steeds een verslavende stof binnen en, laat ik voor mezelf spreken : ik wil van die verslavende gewoonte af omdat het me stress geeft.

Hoeveel hebt ik nog, wanneer en waar kan ik weer roken enzovoort en zo verder.

Ik denk ook niet dat je er in de trein of vliegtuig mee hoeft aan te komen.

Verder is het best duur. Ik wil gewoon van die orale verslaving af, daarom loop ik ook niet met lollies of zoethout rond. Echt: ik ken het boek van Alen Carr uit mijn hoofd. Nou, bijna dan, want heb het al meer dan 10 jaar geleden 3 x gelezen.

Dus, het resultaat van al dat afzien is toch dat ik 2 mnd. gestopt ben (afgezien van die stomme actie van 2 pakjes plotseling roken), niet ben aangekomen en over 2 weken mijn nieuwe TV helemaal v/h uitgespaarde peukengeld is betaald.

Maar....nog steeds heb ik het gevoel dat er iets mist. Dat zal meer tijd nodig hebben.

Bedankt Jane, voor het meedenken, evengoed. :heart: 

Dit lijkt mij meer een omzetverhogend advies, die nicotine verdampt toch niet? 

 

:D  :D  :D  Vraag tegenwoordig niet wat er allemaal wel niet verdampen kan , wat theoretisch gezien NIET verdampen kan  :P  :P  :P  :P 

 

Hele prepaidkaarten , belminuten van mijn telefoon abonementen zijn ook zomaar verdampt hoor .   :devil:  :devil:  :devil: 

 

Vuile rot dieven !  :face-icon-small-shocked:  :face-icon-small-shocked:  :face-icon-small-shocked:  :devil:  :devil: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een test voor je marika

en die heb je goed doorstaan dus.

Alvast een welverdiende slinger voor jou

:present: :present: :musicnote::sun::heart::lips::camera: :camera: :musicnote: :musicnote: :musicnote::present: :present: :musicnote::sun::heart::lips::camera: :camera: :musicnote: :musicnote: :musicnote::present: :present: :musicnote::sun::heart::lips::camera: :camera: :musicnote: :musicnote: :musicnote::present: :present: :musicnote::sun::heart::lips::camera: :camera: :musicnote: :musicnote: :musicnote::present: :present: :musicnote::sun::heart::lips::camera: :camera: :musicnote: :musicnote: :musicnote::present: :present: :musicnote::sun::heart::lips::camera: :camera: :musicnote: :musicnote: :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

 

Wat let je Kohtje.

Dan mag je mij erbij zetten..

 

Vandaag is het mijn dag 12 en de obsessie is behoorlijk.Pffffff  

Lady Jane zegt dat ik het kan. Mooi zo'n boost, maar ondertussen

zit ik er wel mee. ;) Wel lief hoor, dat wel.

 

 

 

 Een groet.

bewerkt door Ludwig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...