Spring naar bijdragen

Nooit meer roken


smart

Aanbevolen berichten

Zo, daar gaatie dan:

:):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart:

Aakie, hartstikke goed, ((:sun:)) die vier weken kan niemand je meer afnemen.

En goed dat je ook aan het lopen bent hoor.

De volgende vier weken beginnen NU ;)

Fruit, hartstikke goed.

Volhouden hoor, je zit inmiddels in week 2, das niet niks.

Die eerste hellige week heb je achter de rug. :present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote:

:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:

:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::

van harte Aak

met je 4 weken

een ongelijke slinger

maar elke week was ook vast anders dan de andere

(en ik ben een "beetje" slordig ook, toevallig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik moet van mezelf verplicht stoppen. Hart en hoofd zijn het alleen niet met elkaar eens. Na de laatste sigaretten van het pakje is het afgelopen. En als ik Akelei dan lees, dan word ik een beetje bang. Want dat is mijn schrikbeeld van het stoppen. Maar het moet.

Daarnaast stop ik ook met mijn verslaving aan cola light. Dat is inmiddels op en wordt niet opnieuw gehaald. Ik stap compleet uit mijn comfortzone. Dit gaat moeilijk worden, maar nogmaals, het moet. Ik wil gezonder leven en alcohol, sigaretten en zelfs cola helpt daar niet bij.

Blijft alleen doodeng...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, hartstikke goed dat je gaat stoppen.

Het is voor de meesten van ons niet makkelijk en das nog maar zacht uitgedrukt.

Maar het gaat voorbij.

Dat gevoel van: 'ik vind niks meer leuk zonder een peuk'' .... dat gaat voorbij.

Echt.

Kijk voorlopig maar naar de te meten voordelen die het stoppen met zich meebrengt.

Rokershoestje, geld enzo.

Later zul je ook het voordeel aan den lijve gaan ondervinden van het kwijt zijn van de stress dat je móet roken.

Dat voel je nu nog niet, integendeel dus.

Maar het gaat allemaal over.

Sterkte en toppie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond roken voorheen echt lekker, maar het wordt steeds dwangmatiger. Plus dat ik het vind stinken. Als iemand anders gerookt heeft en binnenkomt en dan tegen mij praat vind ik al smerig, laat staan hoe ik dan zelf ruik. En het geld, daar is het ook zeker ook om te doen. Maar niet het belangrijkste. Volgens mij is stoppen om het geld ook het moeilijkste wat je moet doen dan.

Maar ik zie er wel tegenop. Als ik me voorheen verveelde, of ergens mee zat of gewoon zat, dan stak ik een sigaret op. Dat is nu afgelopen. En dat is wel eng. Al vind ik het nog moeilijker dat mijn cola op is. Want telkens als ik nu naar de koelkast loop voor een slok cola, tref ik een fles water aan. :P

Ach, ik moet maar zo denken dat alles went. En het stoppen dus ooit ook. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aakie ik schaam me rot, ik ben gewoon drie dagen te laat.

Maar ik kom het goed maken met je hoor!

Je krijgt 4 wel verdiende slingers van me, want ik vind je een topper!!

Komen ze:

:DB):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

:DB):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

:DB):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

:DB):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

Way to go girl!!!

Het is allemaal te doen hoor Madeleine.

Mij is het ook allemaal gelukt

Ik doe het nog steeds allemaal per dag en dat helpt mij.

Suc6 ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn hoofd werkt t zo:

Ik durf nooit meer 1 trekje te nemen.

Als ik dat doe, dan worden alle rookverslavingmonsters

in mijn lijf wakker en schreeuwen allemaal: MEER, MEER, MEER, MEER

Dus nee!!! nooit meer een trekje.

Ik laat de monsters lekker voor wat ze zijn;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei

Maar later, gisteren dus, vond ik het achter gebleven pakje shag. Een heel plat, bijna op, pakje. Zal uit broekzak zijn gevallen of zo.
En ik kon of wilde - daar ben ik nog niet over uit - mezelf niet tegen hhouden. Ik heb er een gedraaid en opgestoken. Onmiddelijk weer uitegdaan. Toch nog een keer en nog een keer. Toen was het pakje gelukkig leeg.

quote>



Heel herkenbaar, Aak. Hou vol.

De rochelendeworstelaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Extra tip bij bovenstaande:

Niet alleen dat pakje in de grijze container mikken, maar eerst vol laten lopen met water of olie of wat ook, zodat je het later er echt niet meer uit kunt vissen in een 'zwakke' bui....

Ennu Had.... stug blijven meelezen hoor... dan komt vanzelf het keerpunt wel weer heer Rochel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit even te kijken nu... maar Aak heeft natuurlijk haar eerste maand peukloos er op zitten inmiddels... én zit aan de vijf weken....

Vanaf nu dus niet meer in weken, maar in maanden tellen Aakie, voor de slingers dan natuurlijk, voor jezelf mag je wat mij betreft zelfs in dagen tellen, hahaha.

:heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart::):present::rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aak, het gaat misschien nooit helemaal over.

Maar het wordt wel minder.

En op bepaalde momenten kan het best zo zijn dat je je afvraagt waarvoor je het in hemelsnaam hebt gedaan... dat stoppen dan he?

Dat zijn die hele moeilijke momenten.

Tja, waar heb je het voor gedaan?

Ik weet het opeens weer als ik iemand met een pittig rokershoestje hoor, als ik in het ziekenhuis op bezoek ben en krijg niet na tien minuten al het gevoel dat ik naar buiten móet omdat ik zo'n trek in een peuk heb, ik weet het weer als ik ergens uit eten ben en zie mensen in de regen naar buiten gaan om die peuk op te steken, ik weet het weer als ik mensen in paniek zie omdat ze bijna door hun peuken heen zijn en de winkels en zo zijn als dicht.

En stiekem... nou, niet eens stiekem ben ik af en toe ook best jaloers op die mensen die in de regen die peuk roken...

En stiekem denk ik ook wel eens om maar weer te gaan roken, raak ik die 20 kilo een stuk makkelijker kwijt... maar dat is natuurlijk kul.

We doen het gewoon niet meer he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Fijn dat je er weer bent Aakie,

Moeilijk hoor dat stoppen als je met een arm zit waar je weinig mee kunt.

Maar het gaat je weer lukken, 199% zeker weten :D

En je kunt je hier best laten zien: je hoeft alleen maar elke dag 1 woord en 1 of 2 cijfers in te tikken:

dag1

dag2

dag3... enz. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik dan eindellijk weer, vandaag 1e stopdag.

Nadat ik aan het begin van het jaar 2mnd. gestopt was, ben ik na mijn polsbreuk langzaam aan weer gaan roken onder het mom van "nu even tegen de stress". Dat is dus al weer meer dan 4 mnd. en zint me helemaal niet. Dus de laatste 3 dagen minder gerookt, in totaal 1 pakje, waarvan gisteren 4 en dat ging best goed.

Zoals ik al eerder heb gezegd, ik kan het gewoon niet meer betalen zonder mijn appeltje voor de dorst aan te spreken en daar is dat niet voor.

Jammer dat er zo weinig stoppers hier zijn, hoewel ik weet dat er velen zijn die het van plan waren.

Zou leuk zijn als jullie ook komen.

Boek om aan te bevelen: Nederland stopt (met roken).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier wordt nog minder geschreven dan op D&D, dus hoef ik niet bang te zijn dat mijn bericht niet opvalt.

Dit is de 2e dag zonder sigaretten en afgezien van een paar (Pavlov) moeilijke momentjes, ging het best.

Ik heb het gevoel dat ik het zat ben, steeds te roepen dat ik het zo vies en duur en ongezond vind en er dus vanaf wil, maar nu nog niet...........

Hoop dat zich hier nog een paar stoppers melden, samen sta je sterk, want ik weet uit ervaring dat iedereen kan stoppen, ik ook, maar volhouden is een andere zaak. En met roken is het zo, dat je meteen weer voor de bijl gaat als je ook maar 1 peuk wegpaft.

Veel erger dan bij alcohol.

Alhoewel dat dan weer meer geaccepteerd is en je als roker zo langzamerhand een paria bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Lidia, zo weinig wordt er hier nou ook weer niet geschreven:

Sinds jouw laatste berichtje zijn we 16 :P pagina's verder, je schreef voor het laatst op 5 februari hier :D....

In de periode daarvoor riep je met regelmaat dat mensen zich hier zouden moeten aansluiten..... voor mijn gevoel behoorlijk dwingend.

Maar om eerlijk te zijn: JIJ haakt wel heel vaak, snel en uiteindelijk heel lang af.

Keer op keer meldde je iets gerookt te hebben, maar dat wilde buiten beschouwing laten.

Je was gestopt met roken!

Misschien nu gewoon eens voor jezelf de boel op een rijtje gaan zetten en vervolgens jouw eigen plan trekken?

Niet zo hard van stapel lopen?

Anderen laten stoppen op het moment dat zij er zelf aan toe zijn en niet hier gaan 'ronselen'?

Lidia, stoppen doe je zelf, anderen tegenkomen die ook stoppen en daar samen mee optrekken kan zeker helpen, maar het blijft echt zelf stoppen vrouw.

Heel veel sterkte daarmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...