Spring naar bijdragen

Nooit meer roken


smart

Aanbevolen berichten

Vastberadene,

dag 3 nu voor jou?

Bij je vorige stoppoging waren we hier ook een tijdje samen en zie, nu weer.

Als je een verstokte roker was, zou je hier niet nog eens komen.

Deze x heb ik niet so'n last van kriebelhoest, maar toch af en toe behoorlijke hoestbuien omdat de troep eruit gewerkt moet worden.

Voel me verder nog steeds niet geweldig beter e.d

Maar dat heeft tijd nodig,

Zou mooi zijn als er een knop op een mens zat om weer in de beginstand te zetten. Helaas, en sommige dingen komen mss niet weer goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dit toch moeilijk, veel lastiger dan stoppen met drinken.

Gister eind van de middag 1 shagje, pfffff, terwijl ik op m'n werk de rookmomenten met de rokers goed had doorstaan.

Oudste thuis met shag, wat iritaties en hup, daar ging ie.

Ik trek er maar 1 dag van af, tel gewoon iedere rookvrije dag, en ga gewoon door, nu dus dag 4.

Wel weer moeilijker vanmorgen, wou nu dak 't nie gedaan had.

Gedane zaken enzo.

De niekeerder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mIRANDA EN hADDOCK,

ZO GING HET BIJ MIJ DE VORIGE KEREN OOK, NU GELUKKIG NIET MEER. nOG EVEN EN IK HEB DE MAAND VOL.

Sorry, capslock stond aan, komt doordat ik nog steeds mijn vingers niet goed kan gebruiken,. blijft waarsch. zo.

Gisteren bij het anti rookvrouwtje geweest. Er hadden mensen afgezegd, dus hebben we allerlei blaastest gedaan om erachter te komen of het hoesten rotzooi opruimen is of toch ontstekingen vanwege COPD.

Daarom heb ik nu toch tijdelijk weer een puffer en dan gaan we weer meten.

Voor mijn leeftijd was de longcap. best goed, komt ook doordat ik nooit geïnhaleerd heb.

Eigenlijk zonde v/h geld:Disgust;

De stap om weer naar haar toe te gaan hoort wel bij mijn strategie om het vol te houden.

Jullie kunnen dat ook, kom je over de kop dan kom je over de staart.

Je wilt toch niet steeds door die moeilijk 1e dagen heen gaan?

Hou vol en voor je het weet tel je niet eens meer.

Ja, de centen die in je portemonnaie blijven zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mIDANDA EN hADDOCK

Hoe gaat het nu? Laat even weten sv.p.

Ik ben nu over de 4 weken heen, maar soms is het toch nog wel lastig en roep ik :ik wil een sigaret!!!

Dan zeg ik : nee, jij rookt toch niet meer,? Dit is alleen maar Pavlov reactie.

Bijna een maand dus.

Vandaag 15 daagse eindejaars reis geboekt naar Marocco, als beloning.

Het is ook al weer 11 mnd. geleden dat ik in de prachtige Western Desert van Egypte ronddwaalde (met begeleiding:D). En aangezien je daar echt niet meer naar toe kunt, want er is gedreigd met vliegtuigen uit de lucht te schieten, wordt het Marocco. Ben er bijna 30 jaar geleden al geweest, mooi land.

Ik had verwacht dat Marocco wel zou profiteren v/h feit dat het toerisme in Egypte op zijn gat ligt, maar de crisis is zeker sterker, want de reis die ik wilde (singles), was samengevoegd met een gewone reis. Met mij erbij slechts 10 pers. tot nu toe.

Wel fijn dat ik dan niet meer gestresst hoef te zijn over wanneer en waar roken!

Hoop wel dat het lijf een beetje meewerkt.

Tot vertrek kan ik nog ruim € 300 besparen op sigaretten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei,

je hebt het goed uitgeled over COPD. Voor zover ik begrepen heb is "meeroken" zo slecht omdat je ongefilterde rook binnenkrijgt, aar dat geldt ook voor de roker.

Maar die "kiest" er zelf voor.

Ik had heel lang geen inhaler meer gebruikt, omdat ik vond dat de gemeenschap niet hoefde mee te betalen aan mijn ongezonde feelstijl, zeker omdat die zo duur is.

Maar donderdag had ik toch een afspraak met het anti-rookvrouwtje gemaakt.

Zij is praktijkondersteuner en komt 1x p 2 wk/ in de HA praktijk.

Omdat er een paar mensen hadden afgezegd, konden we blaastests etc. doen.

Voor mijn leeftijd zit de longcapaciteit binnen de nromen.

Ik vroeg haar of dat mss kwam imdat ik nooit geïnhaleerd had en ze zei dat dat best mogelijk was.

Ik heb nu een ander soort inhaler en moet half dec. terugkomen voor hh test.

Die 2 in 1 inhalers wilde ik niet gebruiken omdat je dan je longblaasjes open zet en zo de slechte stoffen nog makkelijker naar binnen kunnen dringen.

Tegen het piepen had ik een losse voor als het nodig was.

In dec. kunnen we dus zien of dat ophoesten rooktroep is/was of idd ontstekingen v.d. COPD.

Ze heeft meteen ook bloedsuiker geprikt omdat dat eens vrij hoog was en dat was prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Haddock,

ja ik begrijp dat het moeilijk is onder stress en dan kunnen bietsen.

Ik heb op het ogenblik geen rokers om me heen en dat scheelt heel veel.

Gewoon weer opnieuw proberen, het wordt toch wel makkelijker, ook de ontwenningsverschijnselen want je lichaam raakt er een beetje aan gewend.

Hoesten doe ik juist wel, erger dan toen ik rookte.

Nu ruim een maand zonder en ben er heel blij om.

Gisteren stonden er 3 oudere dames verwoed aan een peuk te trekken bij een asbak op straat in de kou en de regen. Ik keek even naar ze en toen ontstond er een gesprekje. Ze vonden het heel knap dat ik gestopt was, maar ik legde uit dat ik er aan toe was en het, in tegenstelling tot hun, nooit "lekker" had gevonden.

Ze vertelden ook dat ze bij eerdere stoppogingen zoveel waren aangekomen.

(niet v/h snaaien).

Toevallig had ik me maar eens gewogen en ben eerder iets afgevallen dan aangekomen. Mss ook wel omdat ik minder wijn drink. Het houdt toch verband met elkaar.

Hoe is het met de overige stoppers?

Laat eens iets weten svp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Miranda,

zie nu pas jouw berichtje, goed van je!!!

Uiteindelijk zal het makkelijker worden en ben je blij dat je niet hoeft te stressen als je ergens niet mag roken, bijv.

Mijn TV vertoont kuren en ik heb gisteren spontaan op internet een nwe gekocht.

Heb het uitgespaarde geld al vele keren uitgegeven, maar dat geeft een tevreden gevoel. Mensen die niet meer roken zeggen altijd dat het geld toch op gaat, dat zal wel, maar ik kan dan toch zien waar het gebleven is.

Niet zoveel eten, anders gaat het uitgespaarde geld straks op aan een nwe garderobe.

Sterkte er mee.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock

Jij had toch naalden in je oor gehad? En toch gezwicht, tja, er zijn vele wegen die naar Rome leiden, vaak zijn dat omwegen.

Maar als je volhoudt en de ene voet voor de andere blijft zetten, kom je er uiteindelijk toch wel aan.

Ik heb nog hoestbuien, geen vreetbuien en was vanmorgen een kilo afgevallen!

Wist niet wat ik zag. Miranda, het is dus niet onmogelijk want denk nu niet dat ik een magere spriet ben en geen moeite met de lijn.

\Zou zo op de kilokiller mee kunnen doen, maar de discipline ontbreekt me. Ik heb nooi zo'n trek in eten. hoewel ik elke dag voor me zelf kook, want ik ben bang dat ik anders niet genoeg voedingsstoffen binnen krijg door de kleine porties.

Jopie

Lijkt het zo af heb je een stap in de nietroken richting gedaan?

Het is mogelijk, voor ik er erg in had ben ik nu 5 weken (had dagen geschreven, kun je nagaan) rookvrij.

Hoop echt dat dat zo blijft want zeg nooit nooit in dit stadium.

Vandaag zei ik nog tegen mezelf : je gaat geen sigaretten kopen in Marokko omdat ze daar zo goedkoop zijn.

Die domheid heb ik vorige x al eens in Egypte uitgehaald.

O, het is vakantie en thuis stop ik wel weer, na eerst voor 1 fleurie p.pakje nog een taxfree slof te hebben aangeschaft, was de beer weer los.

En ik had nog wel een ex roker als vriendin mee die boos werd dat ik zo stom deed, maar ik was niet te houden.

Het erge was dat ik haar ook in de verleiding heb gebracht, ze stond op het punt er 1 te bietsen en ik had hem al in mijn hand.

Gezellig, samen een peukie doen.:angry:

Ja, ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke draad. Ik ben nu inmiddels 65 dagen gestopt, wat me grofweg al zo'n 150 pakjes sigaretten heeft bespaard. Stom genoeg was de laatste dag dat ik nog rookte het zwaarst daarna viel het allemaal hartstikke mee. De gedachte was toch erger dan het uiteindelijk bleek te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijdag, zaterdag en zondag 41 sigaretten gerookt.

Oorzaak drank!!!! Een terugval van 5 dagen.

En net toen ik dat wilde melden lag het forum eruit en moest ik proberen hier mijn weg weer te vinden, wat moeilijker is dan bij de vorige verandering. Geloof wel dat het moderner en interessanter is geworden. Hoewel ik het scherm wel erg wit vind en de letter te klein.

Het 1e dat ik bij de vorige deed was op de A+ drukken en dan op home. Wist ik wie er online was.

Met roken ben ik moeiteloos gestopt op zondag en met drinken op maandag. Met wat meer meoite.

Denk dat ik een kou of zo iets onder de leden heb, want heel erg moe en al dagen hoofdpijn en veel hoesten.

Of die keelpijn daarvan komt weet ik niet. Slaap er wel slecht door.

Het goede resultaat van stoppen met roken valt mj erg tegen.

Ben kortademiger dan toen ik nog rookte, ondanks dat ik nu weer mijn inhalers gebruik. (konsekwent)

19 dec. weer naar het anti-rook vrouwtje voor een blaastest e.d.

Ik hoop nog steeds dat meer mensen hier komen delen, dat geeft toch en gevoel van niet de enige te zijn.

Dus Sunyatta, leuk dat je je hier meldde, mijn hemel wat rookte jij veel!  Zeker blij dat je er af bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo, Marieka,

ik denk er minder vaak aan. Dus wat mij vorige vrijdag om 17.30 uur ineens bezielde om mijn jas en schoenen aan te trekken en snel (sluit 0m 18 uur) naar de dure dorpswinkel te lopen en terug te komen met 2 fl. wijn en een pakje peuken, begrijp ik nog steeds niet.

Hoewel, ik "vierde" dat ik niet meer naar de revalidatie hoef en dat de steigers na 5 weken eindelijk van mijn huis waren.

Voelde me erg opgesloten en bovendien niet vrij in mijn eigen huis vanwege de schilders.

Het was de 3e x in 7 mnd. dat mijn (huur) huis in de steigers stond.

Ook "vierde" ik de aanschaf van mijn nieuwe TV (oude was kapot) van het geld dat ik nog ging uitsparen of al bijna had uitgespaard v/h niet roken. En dat ik dat helemaal zelf gedaan had, die TV op internet uitzoeken en kopen.

Ja, en dan het leuke, maar ook een beetje enge vooruitzicht op de rondreis door Marokko, na een toch wel moeilijk jaar.

Zoiets, werd me zeker teveel, maar ben nu weer in het gareel.

 

Ik zeg een paar x per dag hardop dat ik zo blij ben dat ik niet meer rook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou het eindelijk zover: Ben bezig met een dagboek bij te houden over mijn rookgedrag: hoeveel, wanneer, waarom etc.

A.s donderdag bespreken met mijn case-manager (vind het toch zo'n raar woord) en dan voorbereiden en de stopdatum vaststellen.

Gelukkig dat ik steun van hem krijg want het is voor mij net zo belangrijk dat ik stop met roken als dat ik gestopt blijf met drinken.

 

Lidia het is jammer dat 'bruintje' het niet kan trekken anders zou ik zo met je meegaan naar Marokko.

Ben eigenlijk in mijn leven maar 1 keer op vakantie geweest. Ben niet zo'n reiziger maar daar zou ik zoooooooooo graag een keer 

heen willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees net dat Fotograaf na 45 jaar gestopt is met behulp van Prostop, een lasermethode.

Daar ga ik me beslist in verdiepen!!

smart, heb ik ook gedaan! 3 weken gestopt geweest en weer begonnen! Zonde van je geld, wmb. Het zit in je hoofd, als je echt zelf wilt, heb je Prostop niet nodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...