Spring naar bijdragen

Wie missen we al een tijdje?


smart

Aanbevolen berichten

Eerlijkgezegd mis ik een heleboel mensen: niet in volgorde van belangrijkheid, maar er komt toch een aantal mensen in mijn gedachten:
Alf, Soothe, Vlaamsmeisje
Tasseke, Wingchun, Fleur, Cathy, Zonnetje
Dar, Vie, Emma Roos, Fotograaf , Marje en een aantal mensen die me niet direct te binnen schieten.
:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is helemaal duidelijk Alf, wij snappen dit allemaal wel hoor.
En naar mijn idee ook niks mis mee.

Alleen er spelen nog een paar dingen mee en Jane omschreef dat gister zo mooi op 3/10 voor de duidelijkheid om 13.33:
er is iets van pijn, gemis en in de steek gelaten voelen.
En dat valt bijna niet in woorden uit te leggen... dat zijn nl gevoelens....
Juist die gevoelens waar alcies het meestal zo moeilijk mee hebben en dat is waar de kneep zit en waarom deze discussie toch telkens weer op 1 of andere manier opgelaaid wordt

Ik hoop dat ik dit ook duidelijk en helder heb uitgelegd;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PP, waarom blijf je zelf meedoen aan slepende onrust?
Ik vraag me dat in ernst af.
Dikke woorden als : leugens e.d. daar wordt het toch niet fijner van, of beter?
En veilig? Is het altijd zo veilig hier dan? Ik denk dat er veel meer mensen een hand in eigen boezem moeten steken. Zeker dat niet enkel van Dar vragen; aperte nonsens.
Geloof me, de teleurstelling zit ook bij mij, om hoe het hier ging. En opnieuw, na dit berichtje van jou.

Vrijheid van keuze is mooi, maar niet altijd zonder pijn PP.

Witte legt het anders uit. Ik begrijp het; en ik begreep het al.
So be it.
Ik zou graag de discussie eens willen afsluiten. Met alle respect verder voor ieder zijn gevoelens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is dus nu voor mij tenmiste duidelijk Alf dat we ons dus allebei
behoorlijk teleurgesteld hebben gevoeld.
Ik heb me daar idd niet mee bemoeid en ben idd naar de zijlijn gegaan.
Heb toen bewust voor mezelf gekozen, om me er niet mee te bemoeien.
Je kan je vast nog wel herinneren hoe ik uit kon halen en daar later zelf het meeste last van kreeg.
Het forum is er voor de moeilijke momenten en niet om tegen triggers aan te lopen.
De conclusie is dus eigenlijk dat we best wel een hoop geleerd hebben hier. Dat vind ik eigenlijk wel mooi.
Dit scheelt een hoop denkwerk om dit zo te bespreken, hadden we misschien wel eerder moeten doen.
Alleen, dat is nog wel een punt van aandacht voor mij. De dingen diep best wel diep zitten eerder op tafel leggen, maaaaar ook daar wordt aan gewerkt en dit voorbeeld haalt het in ieder geval weer aan, dat er nog werk te doen is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, mooie parel, wat 'n drukte om niks toch.
Ze willen liever 'n "gated community", mooi toch? Ouwe yanken zijn er ook gek op, lekker veilig en beschermd. Ook 'n soort vlucht, kennen we maar al te goed. Maar laat ze toch lekker gaan.
Ik wens Alf, Dar cs. in ieder geval viel vergnugen. Zorg ik voor mezelf ook voor.

De ruimtelatende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hier Houtje (in de coulissen weliswaar).

Met alle respect voor de mensen die niet meer hier schrijven, je weet de reden nóóit. Kijk eens naar
de bladzijde met Wie is Wie? Hoeveel mensen ken je dáár nog van?

Ik vind het "in de steek gelaten" op zich wel begrijpelijk hoor, dat gevoel.
Maar ik zit hier nu bijna 5 jaar, en heb alle discussies al een keer voorbij zien komen. Ik kan ook slecht
tegen dagdraden van meer dan 300 postings, het kost me uren en uren.

Bovendien vind ik de oudgedienden (rotwoord) een soort morele plicht hebben de jonggedienden de
helpende hand toe te steken, tips te geven, alternativen aan te reiken, advies te geven, affijn de hele reut. En dat heb ik altijd zo goed mogelijk gedaan, 5 jaar is wel genoeg dacht ik zo.

Als je dan bekijkt in 2005 (het forum is gestart in maart 2005 dacht ik) dat er in totaal 53 mensen schreven,
waarvan niet meer dan een stuk of 10 aktief, dan was dat heel wat anders.

Voor mijzelf speelt de openbaarheid en de herkenbaarheid nog altijd een grote rol, en ben ik altijd
een beetje bang geweest dat mensen op het schoolplein zouden roepen: hééééé dat is Houtje van AdB!
(brrrrr).

Dus velen vóór ons gaan wegen zoeken om anders te communiceren.

Ik ken inmiddels 5 "aparte groepen" en de reden is bijna altijd dat men wat meer in privé-sfeer over zichzelf kan vertellen en laten zien fotoos e.d.
Omdat ik in 3 van die groepen zit, en oprichter ben van één (in 2006) kan ik vertellen dat er niet zoveel
anders gediscussieerd wordt dan hier.
Wél anders in die zin, dat er meer respect is voor elkaar, er beter geluisterd wordt naar elkaar, en
mensen elkaar niet overschreeuwen en verwijten (blijven) maken. Dat stoort me hier soms heel erg.
Hoeveel contacten, met hoeveel mensen er hier buiten nog bestaan, boeit mij echt geen ene moer.

Tapas kreeg in november 2009 de volle laag toen zij met een klein clubje langer-gestopten inhoudelijk wilde duscussiëren over het omgaan met je emoties zónder alcohol. Echt volkomen onterecht,
want sommigen die daar schrijven schrijven hier ook nog. Zoals ik, ik ben dat ook altijd blijven doen.

Dan is er nu het forum dat "zgn" van Dar is.
Ten eerste is het forum helemaal niet van Dar, ten tweede heeft dat forum weer een heel ander doel,
nl. NIET over de alcohol praten, en ik wil dat nog wél, daarom kom/kwam ik hier en op het andere forum.
Daarom ga ik ook naar de AA, maar dáár vertel ik weer weinig over, omdat dat sommige mensen zo
tegen het hoofd stoot, en als je er aan toe bent, ga je vanzelf wel erheen, zeg maar. Dat is mijn keuze en
mijn vrijheid.

Ik vind het gemeen dat Dar het over zich heen krijgt het verwijt hier te komen om mensen te ronselen
voor "haar" forum, als ik het zo zie zijn aardig wat van de mensen die daar schrijven juist dit gekissebis
zo zat en waren heus van plan hier ook te schrijven maar komen er gauw van terug.
Je kan toch ook vlees én vis eten?
Maar deze achterdocht en invulling van dingen die je niet weet, maakt het té negatief.

Is iemand ooit boos geworden op Caro, omdat een groot deel van de chat besloten is?
Of op Charlie?
Of op mij (nee, duh-huh dat was is 2006).

Het is beter je energie te richten op de forumbezoeker die nog hulp, tips en een gremlinmepper nodig heeft, in plaats van die bezoeker te confronteren met zo'n negatieve sfeer.

Dan nog de "chat" van Caroline, daar schrijven ook mensen die hier wél en níet schrijven, maar daar
heb ik nog nooit een boos geluid over gehoord, noch over het forum van Charlie (iets met waterval of zo, het staat me niet meer zo bij).

Laten we onze energie richten op de mensen die we kunnen helpen door een hand uit te steken en ze
deze hand, liefst vol met handige tip, te reiken. En ophouden met dit gehakketak! Het is zó negatieve energie allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha Pietje, ik lees op de dagdraad dat je een reaktie "verwacht",
op deze draad, en wel van wij. Ik kan me afvragen waarom.

Je verhaal over de politiek is interessant.
Het blijkt dat je de kranten leest en het nieuws volgt.
Dat is mooi.

Maar wat ik gisteravond schreef, is een verhaal, dat gaat
over mijn persoonlijke ervaringen.
Daarom staat er ook zoveel "ik" erin. Vroeger heb ik geleerd, dat dat niet
netjes is, om zovaak "ik" te zeggen, maar nu weet ik, dat alléén
wat je uit je eigen hart en ziel komt, oprecht is en er toe doet
uiteindelijk.
En pas als ik goed voor mezelf zorg, niet drink en met de voor mij meest
mogelijke oprechte instelling probeer een mens te zijn dat anderen kan
helpen, kom ik in de buurt van mijn doelstelling.

Daarom ga ik inhoudelijk op je verhaal niet reageren.
Ik heb lang nagedacht welke vergelijking je nu wilde maken, met mij.
Maar ach, dat is niet zo boeiend.

Jij probeert op jouw manier iets uit te leggen aan mij (en aan het forum).
Daarvoor maak je een vergelijking met de politiek.
Ik zie het forum liever als een "oefenplek voor het echte leven"
en die rol heeft het voor mij al jarenlang gehad.
Ik heb er ontzettend veel van geleerd, waar ik dankbaar voor ben.
Alle mensen, die mij aan het denken hebben gezet, over mijn leven,
mijn gedrag, mijn alcoholgebruik, ben ik dank verschuldigd.

En wat blijft er dan over? Niets, gewoon een mens, een moeder die
haar best doet een goede moeder, een goede werknemer,
een goede buur en een goede vriend(in) te zijn.
Daar moet ik zelf alert op blijven, en dat doe ik ook (bij de AA wordt
daar veel aandacht aan besteed). Maar ook ... tijdig leren loslaten!

Omdat ik vind dat deze discussie nu niet meer gaat over de inhoud
van het thema ("wie missen we") heb ik er nu wel genoeg over
gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schreef hier al maandenlang niet meer, lees af en toe wel.

Het is me nu weer eens en vooral duidelijk dat ik er goed aan gedaan heb te stoppen met dit forum.
Bah, wat een negatieviteit en repectloos gewauwel. Sneu voor de nieuwelingen, die schieten hier niet echt mee op.

Dit moest ik even kwijt, met excuses naar de weinig overgeblevenen die wel integer en empathisch zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PP heb je mijn laatste posting gelezen?
Misschien hebben we elkaar gekruist.
Mijn woordkeus was idd niet erg positief, maar verder blijf ik wel bij mijn mening en gevoel.
Moderne communicatie betekent niet altijd een vooruitgang.
En luisteren naar ouderen met goede raad blijft wat mij betreft nog steeds een absolute aanrader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus, daar moet ik wel een beetje om lachen, is nog steeds aan de haal met die dure mobiel van mij.
Nee hoor, die had ik haar gegeven, en is haar gegund. Met een dikke smile.

Ik was zelf eigenlijk al min of meer klaar met ADB. Heb er enorm veel van geleerd, en aan gehad, maar op zeker moment wil je verder.
Ik denk er met vooral veel liefde aan terug en ik log eigenlijk alleen nu even in om een pb te bekijken.

Veel mensen kennen mij allang niet meer en dat is goed! Wisseling van de wacht, vers bloed.

Maar voor wie het wil weten, het gaat heel OK met mij.
En dat wens ik ook anderen toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om jullie weer is te lezen Foto en Vie en dat meen ik serieus.

Alhoewel het niet zo een handige binnenkomer was Foto
Zo ken ik je ook helemaal niet. Maar gelukkig was het een misverstand.
Met jou ook alles ok??

Het blijft een gek fenomeen dat jullie ons wel kunnen lezen en wij niets meer
van jullie lezen.
Die stomme nieuwschierigheid/belangstelling ook van mij...
Maar daar heb ik het vd week al lang genoeg over gehad met Tassie.

Net zoals ik me nu oprecht afvraag welke pb's er nog worden gelezen hier.
Je schrijft zelf dat de meeste je hier niet meer kennen ¿¿¿¿¿¿¿¿¿

Ik wil er echt niet in blijven hangen hoor, echt niet, maar dit soort vragen
roept het bij me op en dan kan ik ze maar beter stellen dacht ik zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de lieve antwoorden.

Ik ben trouwens niet willoos door derden afgevoerd naar een ander forum :D:

Witte ik was ongeveer vier weken niet meer op adb ingelogd, niet zo gek toch dat ik dan nog even kijk of iemand een pb geschreven heeft?
Je wil contacten toch ook niet laten barsten.
Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Vie, doe wat je denkt dat je moet doen meid,.:)
Anderé v. Duin heeft ooit een liedje gemaakt waarin bij iedere regel gebeld werd door iemand anders. Hij veranderde dan een regel en hup daar ging de tel. weer.
Het forum is van en voor iedereen, ook voor Vie.;) Niemand hoeft zich, zolang hij niet grof en beledigingen uit naar anderen, te verantwoorden waarom hij hier komt. Ga gewoon lekker je gang meis.:present: Het is ons en ook jouw forum hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bol we mogen hier toch wel vragen als we iets te vragen hebben?
Dat is toch niet perse direct klagen of iemand ter verantwoording roepen?

Dat heb ik in het begin wel gedaan bij Vie en Dar en daar heb ik naderhand keurig antwoord op gehad van Dar.
Dat is ook de reden dat ik aangeef er niet in te willen blijven hangen, maar zoals ik al zei het 1 en ander roept wel vragen bij mij op. Dus dan stel ik zo een vraag.

En natuurlijk Vie, mag je hier na een maand je berichtjes hier komen bekijken, want ik ben het er helemaal mee eens dat je goeie contacten niet moet laten barsten en daar aandacht aan moet blijven besteden. Echt goeie contacten vind je hier al niet zo snel, maar dat is inherent aan een chat, dus als je ze vind, moet je er zeker aan blijven werken, dat is mijn idee.
Dus bij deze direct een antwoord op je vraag Vie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...