Spring naar bijdragen

Wie missen we al een tijdje?


smart

Aanbevolen berichten

Hey Alf, lees je nu op 2draadjes. Ik heb op je gereageerd bop het nieuwe door Bol aangemaakte draadje over weer opnieuw beginnen.
Nog wel ff hier reageren op wat je vertelt over depressie/ dysthymy.
Had van dat laatste nog niet gehoord. Kan zo op mij slaan, behalve dat ik geen negatieve.kritische houding naar anderen heb, ben juist te naief en vol vertrouwen. Voor de rest klopt het wel.
Maar.....wat helpt het jou om een etiket te hebben? Mij niks moet ik zeggen. Ok, je word bevestigd in wat je zelf al wist en je ellende wordt erkend. Maar ik voel me daar in elk geval niet beter door. Jij wel?
Vraag me af of het erfelijk is, denk zelf van wel. Mijn vader was ook depressief, was soms suïcidaal en heeft zich aan het eind kapot gezopen ( relatief korte tijd van erg veel drank waardoor hij stierf aan een grote hersenbloeding). Tja. Wat kan ik daar mee? Kan jij iets met dat soort dingen? Ik ben eerder geneigd te denken dat ik maar moet leren ondergaan wat er op mijn levenspad komt, hoe ellendig ook.
Sterkte man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

het doet me zo goed , dat er mensen zijn die me gemist hebben.
Ik had dat niet verwacht, want ik vind mezelf steeds waardelozer worden

Ik heb jullie soms ook gemist en deed soms even een lookje, maar sloot gauw weer af.

Allemaal vreemde mensen, niemand die mij nog kent( denk je dan)

De drempel was te hoog, opdat moment om terug tekomen.

Velen staan al maanden/jaren droog en daar kom iker weer aan de grote loser, die meer valt, dan opstaat.
Die heel graag wil stoppen, maar gewoon niet lukt door alle zorgen.

9 november hebben we heel onterecht executie verkoop en worden we ons huis kwijt (daar heb ik dus al mijn energie ingestoken, weer met de nodige alcohol)
Maar maandag 1 november komt er een kort geding tegen de rabobank.
Als we kunnen blijven wonen, zal ik ook de kracht, maar zeker het geloof in mijn zelf terug vinden.

Ik ben in 4 jaar 20 kilo aangekomen, door alles sores, maar nog meer door het bier.
IK heb 4 jaar lang heel veel spanning gehad, oudgedienden hier weten het nog wel, ik weet dat het geen excuus is, maar ik denk dat ik anders een hartaanval had gehad. Zelfs mijn huisarts adviseerde mij om nu niet te stoppen met drinken, want met al onze zorgen( ook met de kinderen en ouders) was de alcohol de uitlaatklep. klinkt raar als een huisarts dat zegt, maar ze ze echt dan komen er gegarandeerd andere klachten.

Ik weet het niet meer, maar ik weet wel als ik geen kater heb, ik drink zo;n 3 of 4 keer in de week, maar dan ook "fulltime"hihi, ik me nog gelukkig 3 dagen in de week goed voel, maar ik wil zo graag voor 7 dagen gaan en afvallen. Ikk wil graag weer die mooie vrouw worden, waar mijn man verliefd op werd 15 jaar geleden.

dat is mijn droom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke, misschien heb ik het niet echt duidelijk gezegd, omdat ik alles te gelijk wilde vertellen.

Ik zei maanden geleden, dat ik veel te veel dronk tegen mijn huisarts. Maar eigenlijk was ik er voor heel iets anders, zware problemen met de kinderen en mezelf kan bijna geen trap meer lopen ed.
Toen zei ze, ik vind je geen alcoholist, ben je vaak onverwachts tegen gekomen ivm de kinderen en nooit stonk je naar alcohol, je was altijd paraat.

Ik vertelde haar dat ik 's avonds dronk en soms best wel veel en als ik een dag niet gedronken had ik ontzettende drang had.

ZE zei toen, je hebt zoveel stress en zorgen ( kan hier niet uitleggen, maar was heel erg)
Als jij alles weer op de rij heb, gaan we wat aan die alcohol doen, maar ik ben bang, dat wanneer ik je nu alles afpak er andere klachten voor weer komen en ik heb altijd straatvrees gehad en dat is mijn zwakke schakel, daar was ze heel bang voor..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Manon of moet ik Sneeuwwitje zeggen?
Ik lees je verhaal en leef met je mee.
Wat een problemen en wat een stress, nu ook nog die dreiging van een executieverkoop.
Maar ik denk ook dat drank het allemaal nog erger maakt.
Je zit in een vicieuze cirkel en daar MOET je uit!
Misschien een paar weken door een barre periode als je stopt met zuipen om daarna zeker een betere tijd tegemoet te gaan...
Heel veel sterkte wens ik je, meer kan ik helaas niet doen,
Je hebt er al drie maar kunt er nog wel een gebruiken

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ik dus wel van geschrokken 4 jaar heb ik hier geschreven, jullie hebben mij geholpen door de terminale fase van mijn man. Ik ben hier uit mijn dak gegaan voor en na zijn dood.
En bijna niemand mist mij? Ik ben tot het uiterste gegaan zo zeer waren jullie mij dierbaar. Ik heb rechtgepraat wat krom was en visa versa.
Ik herken nog steeds namen en weet nog steeds hun geschiedenis.
Ik wens iedereen wel.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Allf en Teveel,
Ik ga er ook echt wat aan doen, drink nu om de ene dag en volgende week maandag als het kort geding komt is het alles of niets. In mijn hoofd zal dat mijn laatste drinkdag zijn.
Ik wil dan een nieuw leven beginnen met of zonder ons huis, maar dan heb ik rust. Rust na zoveel jaar vechten, ik ga het vechten vanaf dan gebruiken voor mijn alcoholgevecht en stop de energie dan in mezelf.

Anjo, lieverd, hoe gaat het met jou nu????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis ook heel veel mensen,
En dat vind ik echt jammer.
Anjo herinner ik me wel en Sneeuwitje zeker ook.
Maar waar is Vie,Houtje,Cpaz,Albertina, Wingum,Soothe, Anna,
En hoe heette die taxichauffeur ook al weer die zijn rijbewijs kwijt was voor een jaar? ( oh, ja Kirky)
Weet zeker, dat ik er nog heel veel vergeet op te noemen.
Ik mis ze echt, maar ja, zal wel een natuurlijke ontwikkeling zijn voor zo,n forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is je iets ontgaan Rapilos maar kan t m niet voorstellen als mijn Twinnie
dat je dit ontgaan is. Zulke dingen ontgaan mij nl nooit;)
Maarre je kan Dar een pbtje sturen hoor
Die jij opnoemde hebben hier zo een beetje afscheid genomen en
zijn verder gegaan op een ander forum.
Dus, ik dacht ik zeg t je maar ff...


Anjo en Sneeuwitje jullie ken ik niet,
Maarre ik zou zeggen schrijf is mee op de dagdraad dan is dat snel anders denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...