Spring naar bijdragen

Wie missen we al een tijdje?


smart

Aanbevolen berichten

Nee Witje nee, dat bedoel ik niet helemaal. Natuurlijk kan iedereen vragen. Daar is het forum voor. Ik bedoel het anders maar weet niet zo goed hoe ik het op moet schrijven. Maar er wordt soms gauw kritiek gegeven heb ik het gevoel en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dan bang worden om iets van zichzelf bloot te geven. maar vragen ja natuurlijk.:)
Heb het al veranderd. Was verkeerd geformuleerd.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis de tijd dat het hecht was.
Pas las ik nog iets na en dat was zó in harmonie!
Dat is wat mensen willen... :hum, denk ik zo.

Wij verslavingsgevoeligen zoeken harmonie wellicht meer dan de gewone mens dat doet?

Mij schoten pas geleden nog namen te binnen. Ook door de lijst bij wie-is-wie door te nemen.
Oja die. En: oja DIE.
Jammer hoor, dat je een connectie aangaat en dat dan verdwijnt. Zonde!
Altijd mooie mensen!!

Dit is dus een soort heimwee berichtje: ik doe ... ook weing tot niets met het COPDforum waar ik bij zit.

Het zal altijd tof zijn iets te kunnen lezen van iemand die een tijd niets heeft laten weten... weet dat jouw berichtje welkom is: of je nu nog wel of niet drinkt etc, maakt niet uit: schrijf wat!

Nou ja; kan ook een persoonljke wens zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Alf,
Ben blij dat ik je af en toe lees en dat het goed met je gaat.
Hoop dat je snel van die Apneu afkomt zodat je het maximale uit je "droge" leven kan halen.
Wingchun heeft zijn geluk bij Vlaams Meisje gevonden, ze trekken nu samen verder.
Dat heb ik tenminste begrepen, ik mis ze beide.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK MIS....de eerlijkheid naar elkaar toe
IK MIS....,de openheid naar elkaar toe,
Ik MIS....de eerlijke gesprekken onderling zonder elkaar aan te vallen,
Ik MIS....het vertrouwen in elkaar!
Ik MIS....het samenzijn op het Forim!
IK MIS....het gewoon lekker kunnen praten zonder na te hoeven denken over wat je zegt!

En ik mis....ach heel veel van jullie!
Mis het forum maar ben afwezig geweest door de negatieve sfeer hier!
Maar wens iedereen echt het beste en ik ben zeker niet weg hier maar wilde dit toch even met jullie delen!

kus van mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey vriend Alf. Ik schrik van je bericht, en dacht meteen, ook al zou je weer gaan drinken, de tijd van een jaar geleden komt niet meer terug, daar ben je toch teveel voor gegroeid. Ook kun je gevoelens van afgelo0pen jaar niet meer weg drinken, je hebt ze gevoeld en weet dat ze er zijn.
Loop je al lang rond met deze gedachten? Wat let je om ook een pactmaatje te zoeken. Iemand die jij vertrouwd en waar je alles tegen kunt vertellen. En weet dat dat tussen jullie blijft. Dan blijf je er niet alleen mee zitten en kun je ook rekenen op een stuk begrip.
Er zijn toch genoeg mensen hier die jou willen helpen?
Heb je dit ook al met M. besproken? Ik vind het berichtje van jou, erg rot en voel me best onzeker worden. Zoiets van waar is nu die sterke Alf waar ik huizenhoog tegenop keek?:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf, alleen de alcohol aanpakken is niet genoeg. Wordt het niet eens tijd voor de oorzaak? Ik bedoel je psychische problemen? Je depressie aanpakken met praten en pillen. Ik ben altijd heel aardig en tegen jou heb ik nog nooit iets gezegd, maar heb nu het gevoel dat ik dit zo moet doen. Het is aan jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, Alf,

veel woorden hebben wij nooit gewisseld. Toch wil ik ff wat kwijt:
t klinkt allemaal heel rationeel, heel doordacht en weloverwogen.
Maar ik lees er ook wat fatalisties in door de regels heen. Denk goed na, jongen.
Zelf ben ik ook n matiger, geen stopper. Maar das best moeilijk.
Doe er t jouwe mee en all the best.

Groets, de doordouwer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve vriend Alf,

Vandaag heb ik een paar keer aan je gedacht. Ik maak me erg bezorgd om je, en zou het heel erg vinden als je inderdaad weer zou gaan drinken. Er zijn toch nog andere mogelijkheden om te kijken waar die depressie vandaan komt, en je bent toch niet voor niets gestopt.
Natuurlijk de apneu doet er geen goed aan maar als je weer gaat drinken, versterkt dat de apneu met 20% of meer.
Dan word je alleen nog maar meer en meer depressief en zie je het dadelijk helemaal niet meer zitten.
Het gevolg, meer lijden, huwelijk naar de knoppen, want jij weet zelf Alf dat dat gebeurd.
De meeste vrouwen kunnen lang iets pikken maar als het op een gegeven moment genoeg is, dan is er geen weg meer terug. en de kinderen hoe denk je dat die het zouden vinden als je weer zou gaan drinken.
Je kunt jezelf wel wijs maken dat je het bij een paar kunt houden, maar jij en ik weten allebei dat dat hoogstwaarschijnlijk niet gaat lukken. Je bent niet voor niets gestopt.
En ik weet dat je nu in een bui zit waarin je overal lak aan hebt maar realiseer je dat dat te maken heeft met de depressie, niet omdat je het het afgelopen jaar niet goed gedaan hebt. Als je in deze gemoedstoestand een keuze maakt, weet je ook dat je naderhand heel veel spijt kan krijgen, laat dit alsjeblieft niet gebeuren.
Weeg alles goed tegen elkaar af vriend, is alles wat je op het spel zet, je vrouw, je kinderen, misschien het verlies van je huis, het waard om te gaan drinken.
Schrijf dan toch wat meer hier, laat ons mee helpen, en beteken ook weer wat voor ons. Je was daar zo'n kei in.
Laat ons niet in de steek Alf.:heart::sun:
O en Alf je schreef hier boven Ïk word niet gauw boos, ben meestal heel aardig. Maar als je depri bent uit dat zich meestal in boosheid. Als je dat niet uit, keert agressie en kwaadheid altijd naar jezelf terug. Je gaat jezelf kwellen en pijnigen met een flinke depressie omdat je het niet aan een ander kwijt kunt, en daardoor word je weer boos en kom je in een vicieuze circel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf, als je erover denkt, moet je het misschien maar doen....
Kom je erachter waarom je ookalweer gestopt was....
Ik heb er zelf 1.5 jaar over gedaan om de drank definitief vaarwel te zeggen.
Wel jammer dat je dan mn stopmaatje niet meer bent.... dan ga ik alleen verder. Maar laat je daardoor niet weerhouden. Vind het uit. Drank is niet leuk, dat weet je best. Misschien wel goed om jezelf daar nog eens van te overtuigen.
Het zal je je relatie kosten, en wellicht nog meer.
Als je geen maat blijkt te kunnen houden, wat zeer waarschijnlijk is, is het levensgevaarlijk en kun je op de eerste hulp belanden. Je lichaam wil een inhaalslag maken, daar zet ie zich voor schrap, maar is het niet meer gewend. Alcoholvergiftiging is het gevolg die is is dan niet gering. Je bent ontwend !!
En dan nog andere schade en verwoestingen die je aanricht als je dronken bent....materieel en menselijk.
Is dit niet een fase waar je doorheen moet ? Die komen en gaan, die trekfases, dat weet je nu toch wel.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...