Spring naar bijdragen

Wie missen we al een tijdje?


smart

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Lieve mensen,

Het deed mij goed om te lezen dat ik gemist werd en steeds weer wilde ik een berichtje hier achterlaten, maar ik was gewoon te moe, zeg maar uitgeput.

Op 11 febr. heb ik dus mijn pols gebroken en dat hield veel meer in dan een tijdje ion het gips. Van mijn nek tot mijn nagels had ik pijn.

Vooral 's nachts was het zo erg dat ik er bijna niet van kon slapen en dus in een vicieuze cirkel terechtkwam.

Gelukkig is het geen post traumatisch dystrophy, maar als ik niet, tegen het advies v.d. orthopeed in, naar de fys. ther. was gegaan, was het daar wel op uitgelopen.

Het ging wel vooruit, want ik kon mijn arm bijv. weer omhoog krijgen, maar verder schoot het niet erg op en daarom heeft de HA mijn naar de revalidatie afd. v/h ZH verwezen. Ik ben daar 6 jaar geleden ook on der behandeling geweest en dat is mij uitermate goed bevallen.

Ik heb nu dus (weer) ergother. (dat zijn de regels, anders is het geen revalidatie) en een zeer goede handtherapeute.

Het is wel een belasting, 2x p/wk in de auto naar het ZH, maar ik zie nu pas echte vooruitgang. Gelukkig mag ik weer autorijden, dat mocht ik de 1e 4 mnd. niet v.d. fys. ther. Te gevaarlijk.

De laatste 4 nachten heb ik eindelijk eens goed geslapen en voel me meteen een ander mens.

En deze week heb ik "vrij" omdat mijn therapeutes beiden op vakantie zijn, voelt even of de druk v.d. ketel is.

Maar ik zal altijd beperkingen houden, want mijn vingers staan scheef en krom en mijn pols kan niet goed draaien.

De kracht in mijn hand gaat ook vooruit, hoewel ik wel wat konsequenter zou moeten oefenen.

Wat het drinken betreft: het gaat een tijdje goed, dwz. zero, maar dan komen er 1 of 2 dagen dat ik me te buiten ga. Daar is dus nog ruimte voor verbetering, hoewel ik op mijn leeftijd niet van plan ben helemaal te stoppen.

Maar aangezien ik me beter voel zonder, zullen de intervallen wel steeds groter worden, verwacht ik.

Ik stop, want typen gaat niet makkelijk en de ergother. hamert er op dat ik tussen actie rust in las en n iet, als ik een goede dag heb daarvan meen te moeten profiteren door teveel achterstallig "werk" te doen.

Rest mij nog te vertellen dat ik wel bij D&D lees, want als ik dat een paar dagen niet doe, loop ik makkelijker het wijnpad in.

Helaas wil iki persé chronologisch lezen, om het goed te kunnen volgen, vooral ook de nwe mensen, maar zo kom ik dus niet bijgelezen.

De sfeer op het forum vind ik momenteel (10 dgn. geleden dus voor mij) erg pos. en helpend. Ik ben dan ook van plan weer actief mee te doen, als deze verbetering doorzet en ik dus niet meer doodmoe ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fijn je even weer te lezen

en dat het eindelijk beter gaat meis.

moest wel lachen om je: op mijn leeftijd

niet meer stoppen? Ben je te oud om nog

te kunnen genieten van gezondere jaren? nee toch!

Je voelt je beter zonder, schrijf je zelf.

Misschien als het minder tegen zit met je lijf,

dat je ook weer meer andere krachten krijgt; ik gun je die wel!

Je hoeft niet te antwoorden hoor, beetje rust voor je pols is beter

(zei big mama)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...