Spring naar bijdragen

Wie missen we al een tijdje?


smart

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Hallo allen...

Het is heel erg lang geleden dat ik nog hier ben geweest en ik had er niet mee moeten stoppen. Waar ik wel mee had moeten stoppen weten we allemaal... De drank. Hij heeft me flink in zijn greep gehad, niet te zuinig. Heb valpartijen, hele stukken film kwijt wel overleefd, en Godzijdank mijn huwelijk ook nog.

Onlangs ben ik lichamelijk echt de halt toegeroepen, hartritmestoornissen, geen conditie meer, een hartslag van 150...

Zweten als een rund etc. De stoute schoenen aan en naar de dokter. Eerlijk geweest, en dat luchtte wel op.

Gelukkig heb ik nog steeds mijn baan, ik functioneerde wonder boven wonder op het werk prima. Heb zelfs bus leren rijden...

En dat is een kick.

Maar nu ben ik op het punt waar ik zijn moet. In de medische molen, geen struisvogelpolitiek meer!

Mijn GammaGT gehalte stond op 600.... !! Ik ben me wezenloos geschrokken.

Vandaag een echo van mijn organen gehad en bloed laten prikken.

De cardioloog heeft me nu in de tang. Ik word dit jaar 50 en wil deze mijlpaal vieren met het roer helemaal om!

Ben aan dag 10 zonder alcohol en ik moet zeggen dat het meevalt maar ik weet dat het moeilijk wordt... Maar ik heb het getal 600 levensgroot op mijn koelkast geplakt en dat houd me sterk. Mijn leven/lever hangt aan een draad...

Nu is de tijd voor verandering. Radicaal. Ik ben weer heerlijk helder in mijn hoofd en hoop dat ik nooit meer op dit vreselijke dieptepunt beland. Dit is the limit.

Voor iedereen die er nog steeds hier op het forum is die ik nog ken: Bolletje, Jane, Will, Druppeltje, Jopie... Ik ben blij dat jullie er nog zijn. Een paar oude bekenden :-)

Ik kom nu vaker langs, beloofd!

Liefs, Tobbertje :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Tobbertje welkom terug.

Ik kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent met die uitslagen, maar ben maar blij dat je het nog kunt opschrijven.

Vaak zie je dat mensen die geprobeerd hebben adb. te worden, en daarna weer gaan drinken, zo de vernieling in gaan, dat ze er niet meer bovenop komen. En dan heb ik het over mensen rond om mij heen.

Probeer als je kan gewoon iedere dag even te komen, en, als het jou een fijn gevoel geeft, je aan te sluiten op een of ander pact. Dat geeft je misschien toch het gevoel dat je het samen met ons doet.

Ik wens je heel veel succes meis. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bolletje en Jane...

Bedankt voor jullie lieve woorden en peptalk. Ik kan van geluk spreken dat ik hier weer ben.

Had echt helemaal fout kunnen lopen, was op het randje...

Nu weer met de voetjes op de grond en niet meer achterom kijken maar vooruit. Naar een nieuw gezond leven en weer genieten van de kleine simpele dingen in het leven.

Ik 'zie' de wereld nu weer. De waas is weg. Helder in het hoofd. Heerlijk!

Ik gá ervoor.

Dank jullie wel, lieve maatjes! :heart::present:

Liefs van Tobbertje 2.0 :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vlaamsmeisje...

Helaas heb ik het slechte nieuws over Sailor gehoord. Vreselijk!

Maar dat is wel weer een wake-upcall voor ons knokkers.

Weer een reden meer om niet meer te drinken...

Ik wil niet zo eindigen, begin nu de schoonheid van het leven weer te zien, genieten van de kleine simpele dingetjes...

Dat Sailor mag rusten in vrede...

Liefs, Tobbertje :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jane: Madeleine heeft gezegd dat ze afstand van het forum wil nemen. Kennelijk houdt ze woord.

@ bb: via andere kanalen hoorde ik dat het wel goed gaat met Madelief.

@ Tobbertje: welkom terug. Nu je op het goede spoor zit, houd je roer recht! Succes.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee lieve Igor,

Ik kreeg net een berichtje van mn maatje dat ik hier gemist werd.

Dat vind ik wel heel lief.

Ik heb het de afgelopen tijd rete druk gehad, dat is een beetje de reden

dat ik wat minder hier ben.

Maar weet je, dit berichtje haalt me net weer over een drempel heen.

Het suddert al een hele tijd dat ik wil stoppen met cola-light drinken.

Dat lijkt makkelijker dan het is, maar tot nu toe is het me nog niet gelukt.

Dus Igor bedankt dat je me hier gemist hebt, bij deze ga ik vandaag een draadje voor mezelf aanmaken, zodat ik tenminste de eerste week doorkom.

Igor:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal :present:

Ik ben er nog steeds, al is het niet dagelijks maar heel erg bedankt voor alle lieve reacties, ook van fruitvlieg, en Igor, en witte. :sun:

Ik zit op dag 20 droog! Morgen 3 weken :-)

Heb ook nog twee crisissituaties te verwerken gehad met megatriggers, maar ik heb ze weerstaan en ben niet gezwicht.

Ik had niet gedacht dat ik het nog in me heb, die wilskracht... Was een ultieme test en nu krijg ik meer vertrouwen in mezelf.

Dus ik zeg: doorgaan!

Liefs, Tobbertje :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...