Spring naar bijdragen

GuusAlex willen een vrolijke baas


GuusAlex

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik ben GuusAlex. Dat zijn de namen van mn katten

Ik ben sinds afgelopen maandag gestopt met drinken.

ik dronk voornamelijk bier. Dat is begonnen (dagelijks drinken) gedurende covid periode. Ik woon alleen met de genoemde 2 katten. Kwam thuis te werken wat op zichzelf al veel routine problemen met zich meebracht.

Ik had (leg ik later verder uit) best een heel okay baan qua voorwaarden maar was er verre van gelukkig. Toen ik thuis kwam te werken kwam dat besef had binnen. Ik had maar een paar uur nodig per dag om mn werkzaamheden te doen. Normaal natuurlijk contact met collega’s maar dat viel weg dus werkte ik redelijk efficiënt zodat ik heel vee tijd over had.

In plaats van iets aan deze situatie te doen; op zoek gaan naar nieuwe baan tijdens covid is/was niet het beste moment (goed excuus) ben ik langzaam aan gaan drinken. 
Ik deed dat eerder al wel in t weekend maar nooit gedurende werkdagen.

nu dus wel en dat beviel wel. Toch niks te doen, beetje weekend/vakantie gevoel, niks aan de hand.

Langzaam aan ging dat van kwaad tot erger maar ja, wie oordeelt over me als ik toch bijna niemand zie (vanwege covid dus)

Begin dit jaar begon er meer structuur in te komen qua werk. Weer af en toe naar kantoor en dat ging best heel okay. Waarschijnlijk als deze situatie zo zou zijn gebleven zou het drinken vast weer automatisch minder zijn geworden.

ik zag het toen in ieder geval niet als een probleem.

Nu heb ik half mei te horen gekregen dat mn bazin de stekker uit het bedrijf trekt.

Resultaat: eind september geen baan en geen auto meer.

Stress alom natuurlijk. Alle alarmbellen af.

op papier moet ik dus nog werken (gelukkig alleen nog vanuit huis want naar kantoor gaan zag ik echt niet meer zitten).

Huidige situatie: ik heb geen enkele vorm van werk meer te doen. Alles is afgehandeld dus dan heb je ineens alle tijd.

Ik ben compleet in de drank geschoten.

Immers vakantie, niks te doen, krijg toch nog gewoon salaris etc…

Lang verhaal kort: sinds maandag (zondag al zuipende) ingezien dat dit niet werkt. Ik at amper, vermeed alles en iedereen. Zwaar depri tijdens kater…de bekende riedel voor velen denk ik.

Dus gestopt en niet meer gedronken. Familie (ouders, broer en zn gezin) ingelicht en met Trimbos gebeld over de super vervelende ontwenningsverschijnselen.

Hoop hier wat steun te vinden in lezen van verhalen/tips en tricks etc.

Misschien ook op zoek naar een maatje om wat te babbelen en elkaar te kunnen steunen.

Dat is het voor nu even.

Iedereen die dit leest: hoi! 
 

Fijn droog weekend 

oh ja, de reden voor de naam van deze post is dat mn katten weer een vrolijke baas willen :) 

ik heb ze een beetje voor lief genomen wat ik eerder nooit deed .

bewerkt door GuusAlex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Berkje! 
(waar ik overigens extreem allergisch voor ben: Berken :) …maar zijn wel erg mooi)

Ja dat geloof ik ook zeker! Covid is op zoveel vlakken voor zoveel mensen echt killing geweest helaas.

Nu hoop ik dat ik dat ik uiteindelijk alleen nog maar allergisch ben voor berken en van het andere gedoe (met respect want afkicken en draden weer oppikken kan echt hel zijn) af ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Soberbunny3:

Welkom GuusAlex,

Lekker bezig dat je al op dag 6 zit. wat open van je dat je iedereen hebt ingelicht ook. Denk je dat het handig is om het bier weg te gooien?

Je katten zullen je dankbaar zijn! Sterkte met je procces 

Ik ben voor de 2e keer een heel fijn boek aan het lezen over oa verslaving en schaamte die daarbij komt kijken. De schaamte is net zo erg. Dus ik dacht als ik nou stop en gelijk de schaamte voorbij mn familie ea er over vertel dan is dat schaamtegevoel niet zo krachtig meer. En dat werkt. Ik kan er nu open over praten als ik het lastig heb.

 

Ik zei vanmiddag nog tegen mn moeder dat ik het bier als een soort trofee laat staan.

Ik zie t staan als ik de koelkast open doe en steek mn tong er naar uit haha

Ik ervaar het in ieder geval niet als een kwelling als ik het zie en als ik me indenk weer aan zo’n groen flesje of blikje te lurken dan roept dat tot nu toe alleen weerstand op.

Dank je voor je bericht en de katten vinden me nu al leuker want ik speel weer met ze ipv samen hele dagen slapen/bank hangen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bob:

Hallo @GuusAlex. Welkom hier. Goed dat je helemaal gestopt bent met die booze.

Ben je ook naar nieuw werk aan het zoeken?

Hoi Bob, dank je!

bedacht me gisteren dat het echt jaren geleden is dat ik in het weekend niet drink.

Ik ben nog niet op zoek naar nieuw werk. Ga dat binnenkort wel doen. Ik woon vanwege mn vorige werk in Amsterdam maar die stad wil ik graag verlaten (veel te druk en gehaast geworden voor me) 

Daarnaast grote twijfel of ik nog wel in zelfde branche wil werken …

Al dat soort beslissingen maak je natuurlijk makkelijker met een nuchter hoofd dus dat is ook een grote rede om te stoppen/niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super suf. Ik zit in wachtkamer. Inmiddels 9.15uur

Assistente: heeft u een afspraak?

ik: ja, 9.10 uur

zij in agenda kijken.

is het donderdag….

ze zij over de telefoon gisteren echt heel duidelijk dat ze ‘morgen nog een plekje had’ 

…dus onverrichter zaken huiswaarts en donderdag op herhaling :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Bob:

Slordig van die assistente. Maar ja, ze zal het ook wel druk hebben. Gelukkig ben jij als ik het goed inschat niet iemand die in zo'n voorval een excuus ziet om nog maar even wat alcohol te gaan drinken. 

Hoi Bob, 

dank voor je bericht.

Een foutje is menselijk. En ze zei: dan zie ik je donderdag weer…das toch gezellig! hahaha

En nee, zeker geen rede om weer te gaan drinken idd.

ik had nog bier in koelkast staan maar dat nam teveel ruimte in gebrek aangezien ik de koelkast nu afvul met gezonde spullen.

Die heb ik dus net door de gootsteen gespoeld. Ik rook aan een blikje en vond het zowaar stinken…waar ik best om moest lachen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ook nog zijn dat je het gewoon verkeerd verstaan hebt, ook al zei ze het volgens jou echt heel duidelijk. Morgen, donderdag... allebei met een 'o'.. en was de wens de... eh.. hoe ging ie ook alweer, de wens was de vader/moeder van de gedachte, of zo... Nou ja, wat dan ook..
Gelukkig plaats je een smiley achter je bericht, dus je tilt er, denk ik, niet te zwaar aan. Wel goed van je om bij je huisarts je verhaal te doen. Na aanvankelijk enorme zenuwen vanwege schaamte om het aan m'n huisarts te vertellen, was er uiteindelijk grote opluchting. Voor een huisarts is het gewoon onderdeel van z'n/haar werk en voor mij was het het begin van een nieuw begin.

Ik hoor je natuurlijk eerst welkom te heten op dit forum, maar ik haal het bovenstaande niet weg. Dus daarom nu alsnog welkom op dit forum. Dat je er maar veel aan mag hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kohtje:

Kan ook nog zijn dat je het gewoon verkeerd verstaan hebt, ook al zei ze het volgens jou echt heel duidelijk. Morgen, donderdag... allebei met een 'o'.. en was de wens de... eh.. hoe ging ie ook alweer, de wens was de vader/moeder van de gedachte, of zo... Nou ja, wat dan ook..
Gelukkig plaats je een smiley achter je bericht, dus je tilt er, denk ik, niet te zwaar aan. Wel goed van je om bij je huisarts je verhaal te doen. Na aanvankelijk enorme zenuwen vanwege schaamte om het aan m'n huisarts te vertellen, was er uiteindelijk grote opluchting. Voor een huisarts is het gewoon onderdeel van z'n/haar werk en voor mij was het het begin van een nieuw begin.

Ik hoor je natuurlijk eerst welkom te heten op dit forum, maar ik haal het bovenstaande niet weg. Dus daarom nu alsnog welkom op dit forum. Dat je er maar veel aan mag hebben.

@Kohtje goedemiddag

het zou ook zomaar kunnen natuurlijk dat ik het verkeerd verstaan heb. En inderdaad…de vader is de wens…etc

Nee, ik trek daar zeker niet zwaar aan. We zijn allemaal mensen en die maken soms foutjes…en vaak zelfs hele grote (check NOS - Het Journaal bijvoorbeeld) ;) 

Je hebt helemaal gelijk: een arts maakt dit soort gevallen (helaas) dagelijks mee. En het is zeker zo dat wanneer je om hulp vraagt en die krijgt het enorm verlicht en oplucht! Ik ben wat dat betreft ook wanneer het echt noodzaak is heel pragmatisch: aanpakken die handel.

wat fijn dat jij dat dus ook zo hebt ervaren!

Schaamte is vaak nog meer killing dan het geen waar je je voor schaamt.

men lijdt het meest aan het lijden dat men vreest…is echt helemaal waar zodra je dat inziet/ ervaart

dank voor de welkom hier! 
fijne middag

M

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei GuusAlex:

Hoi Bob, 

dank voor je bericht.

Een foutje is menselijk. En ze zei: dan zie ik je donderdag weer…das toch gezellig! hahaha

En nee, zeker geen rede om weer te gaan drinken idd.

ik had nog bier in koelkast staan maar dat nam teveel ruimte in gebrek aangezien ik de koelkast nu afvul met gezonde spullen.

Die heb ik dus net door de gootsteen gespoeld. Ik rook aan een blikje en vond het zowaar stinken…waar ik best om moest lachen :)

Mooi zo!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom GA. Heeft de huisarts je goed op weg kunnen helpen gisteren?

Zelf vond ik dat een belangrijke stap; erkennen dat je een probleem hebt en dat uitspreken. Mijn huisarts reageerde er goed op. Hij koppelde mijn lamlendige gevoel aan het drinken; dat dit de oorzaak ervan was. Terwijl ik toen dacht dat het lamlendige gevoel de réden was om te gaan drinken. Een opkikkertje omdat ik me lamlendig voelde. Dat inzicht hielp enorm. Gek dat ik dat zelf niet kon bedenken, maar als je er midden in zit kun je sowieso niet helder nadenken.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Quinn:

Hé, gaat alles nog goed met je? Juist ook als het slechter gaat, ben je hier op de juiste plek, niet vergeten.

Ja gaat prima! Gisteren HA geweest en uitslag bloedonderzoek besproken. Alles in orde. Bloeddruk goed, hartslag okay. Dus helemaal ‘gezond’. 
maandag afspraak met praktijkondersteuning voor gesprek om ook te stoppen met roken.

Verder nog wel veel moe maar ach, toch regenachtig vandaag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...