Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 augustus 2022


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn vuurdoop vandaag gehad.

20 katten mogen prepareren voor neutralisatie en zo het verschil al gevoeld in verbeteringen t.o.v. 12 jaar geleden. Het assisteren van de dierenarts houdt nu wel wat meer in dan vroeger, er wordt ook hygiënischer gewerkt, dat wil zeggen de sterilisatie plek wordt netjes ontsmet alvorens de ingreep begint. Dat was in mijn tijd niet. En na de ingreep krijgt elke kat of het nu een kater is of een poes, een spuitje met AB en spuitje pijnstilling. Dat was not done in mijn tijd.

Buiten dat heb ik voor het eerst van mijn leven een keizersneden meegemaakt en heb ik jonge kittens warm mogen wrijven.  Die liggen voor deze nacht in de couveuse en worden morgen aan moeder gelegd. Vroeger was het gewoon vette pech voor die voldragen kittens, die werden niet uit de baarmoeder gesneden maar met baarmoeder en al in de vuilbak gegooid waar ze dan mochten creperen totdat ze stierven. Ik was dus best wel van slag toen ik daar opeens een kitten tot leven aan het wekken was. En zag eigenlijk alleen maar bewegende baarmoeders in de vuilbak voor me. En toch begonnen ze allebei te piepen. Dus er is hoop. Iedereen begreep het ook wel dat ik even van slag was. Het was gewoon even teveel om te behapstukken hoeveel beter het nu al geworden is voor de zwervers. Maar ook gewoon de dubbelheid, het ene moment sta je kittens van net een kilo te preparen om te neutraliseren. In mijn tijd wachtte ik toch een beetje langer maar vond ze dan eigenlijk nog te klein, maar dit druisde echt tegen mijn gevoel. Onvolgroeide kittens neutraliseren. Al begrijp ik wel dat het gewoon niet anders kan het blijft niet leuk. Maar na dat dan gedaan te hebben en dan opeens levens redden die ik vroeger moest opgeven was echt een raar contrast.

Het was dus een vuurdoop voor mij. En volgende week mag ik het zonder handjes doen want dan is mijn collega met verlof. Ik hoop niet dat het dan zoals vandaag gaat. Zoals bovenstaande en dan ook nog 2 katers met 1 bal in de buikholte. Doe maar gewoon neutraliseren, zonder probleempje, zoals zwangerschappen, chips en hele kleine kittens. Dan ben ik bang dat ik de administratie niet meer zo op kan volgen. Dat is ook meer, naast kater en poes en euthanasie. Mag je nu ook factureren voor drachtig en al gedaan, ligt bij de dierenarts. Dat is wel wat meer dan ik binnen mijn mogelijkheden had, al had ik een toffe dierenarts die mij wel ondersteunde in sommige dingetjes te verdoezelen en een zwerfkat toch te helpen.

Indrukwekkend dus vandaag! En nu maar zien dat ik kan slapen. Fijne nacht!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...