Spring naar bijdragen

donderdag 20 januari 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden zei Reacher:

Mensen van AA zeggen altijd dat je niet moet vechten tegen je verslaving maar moet erkennen dat je machteloos bent maar ik heb nooit begrepen hoe ze dat bedoelen. 

Ik begrijp het verschil wel. Vechten met je verslaving is verlangen naar, twijfelen, denken ‘het kan wel weer’, ‘zo erg was het niet,’ ‘het moet gewoon mogen’ (het recht hebben, dat gelul - natuurlijk heb je het recht..) - gaat allemaal over mezelf overigens.

Accepteren betekent dat je soms als een gek loopt te craven. Maar weten dat er iets anders aan de hand is, niet meer die alcohol zelf. Dat je naar de kloten bent door wat dan ook. Maar dat je door te drinken de weinige macht die je over jezelf hebt uit handen geeft. 
Ik zit bij de eerste slok in een binge. Dat betekent dat de eerste slok de volgende is, en door, tot ergens, na een week of wat, de muur komt. En in die week heb ik me geen minuut beter gevoeld dan tijdens het niet-drinken.

Toen die acceptatie een beetje begon te groeien werd het voor mij makkelijker (maar God weet dat het lang geduurd heeft)..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Pulluptomybumper:

Hoe werkt dat eigenlijk EMDR, voel je daar een effect van?

Ik krijg een licht balk voor mij en daar gaat continue  een licht van links naar rechts en dat gaat  heen en weer .

Ik start met een vervelend beeld , en daar gaan we op verder elke keer als ze  het licht stopt vertel ik mijn gedachten en die houd ik weer vast met  beeld tot de volgende stop.

Zo  maak ik een ketting  reactie op mijn denken .

Voor mij werkt het dat ik mijn controle leer overgeven en diep in mijn gedachten duik en ga voelen met afleiding van de lichten .

Effect kan zijn dat deze gedachten  minder heersende gaan zijn in mijn dagelijkse patronen en ik ze beter leer los te laten zodat er minder lading aan gaat zitten. 

Na emdr ben ik moe en leeg na een half uur intensief denken voelen afleiden. 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...