Spring naar bijdragen

Pete is gestopt


Pete

Aanbevolen berichten

Dag, ik ben op 15 dec gestopt met alcohol. Ik lees hier al een tijdje mee en denk dat ik me hier thuis zal voelen tussen lotgenoten. Ik heb een lange geschiedenis van overmatig alcoholgebruik afgewisseld met periodes van onthouding. Mijn intentie is nu om voorgoed afscheid te nemen van ‘de fles’. Ik voel mij opgelucht dat ik de eerste hobbel heb genomen en merk dat er een last van m’n schouders is gevallen. Mijn dagen zijn al lichter en luchtiger en dit gevoel wil ik niet meer kwijt. Geeft mij goede moed voor de toekomst waarop ik morgen met alcoholvrij bubbelwater zal proosten.

Groet van Pete

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo, Pete. Ik proost morgen met je mee met een glas alcoholvrij drinken. 
Niet gaan zitten treuren dat je iets mist nu. Je hebt er genoeg van meegemaakt om te weten wat het is met die alcohol. Kijk vooruit en denk aan een frisse toekomst zonder die verslaving. Been there, done that. Je houdt ineens tijd en geld over. Nieuwe hobby misschien? Sparen voor iets wat je graag wilt?

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorgoed stoppen is de enige optie voor mij. Het is dit of doormodderen met alle ellende van dien. Een nuttige constatering om deze eerste dag van het jaar nuchter mee af te sluiten. Het gaat wel goed maar nu ook weer niet van halleluja. Ben prikkelbaar en moet oppassen dat ik niet als een hork reageer op mijn omgeving. Ik slaap wel weer als een baby, dat ga ik zo dan ook lekker doen. Morgen weer een dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie weken vandaag. Vorig jaar probeerde ik drie weken niet te drinken maar dat mislukte. Het helpt nu dat de knop om is. De twijfel is weg en ik ben er ook minder mee bezig nu. Mijn plezier receptoren staan wel in de ruststand merk ik. Het is allemaal een beetje mat en grijs. Ik zag de video van de lezing van Els Noorlander. Volgens haar onderzoek zal dat met drie maanden verbeteren. Dat moet ik wel uit kunnen zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als je iets méér kunt doen dan alleen uitzitten
is er ook in je mindset iets veranderd,
waardoor je min of meer uit je ruststand rijst
en meer gaat leven i.p.v. overleven.
die plezier receptoren willen graag gevoed worden
die hebben honger.
drank was de FB van "plezier", de buitenkant dus
nuchter leven is de binnenkant weer opzoeken
met alles wat daarbij hoort, ook het lijden in al haar facetten (van Wing hier onthouden)
en ook tevredenheid, geluk, kriebels en alles ertussenin.
het is het zo waard allemaal, kompleet leven♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Eén maand nuchter vandaag. Slechts het begin maar ik ben goed op weg nu. Het niet drinken normaliseert zich, ik kom weer in de routine waar ik mij eerder erg happy bij voelde en dat komt weer terug. Waarom ik destijds toch weer ging drinken weet ik, dat vertel ik hier misschien nog wel eens, is nu niet belangrijk. Ik ben nu trots op mezelf, goed gedaan jongen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Drie maanden nuchter. Ik kom hier niet vaak maar lees af en toe wat mee. Het is beter voor mij om er niet te veel mee bezig te zijn. Het gaat best goed, soms wat lastige momenten, ik mis het soms ook maar ik besef dat het niet kan en dat geeft me dan ook voldoende kracht om door te zetten. Het is alles of niets en het niets bevalt veel mij beter. Ik word weer mezelf en dat voelt goed. Cloeck en moedigh nuchter voorwaarts! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Gisteravond, onrust, herinnering en hunkering naar de zachte roes van rode wijn. Het grijpt me naar de keel soms, onverwacht en meestal niet in gezelschap van anderen maar juist als ik rustig alleen thuis zit. Ik zoek dan compensatie maar ook in het gesnoep is matigen het voornemen. En ik weet het, het gaat weer over, is gewoon weer een bui die voorbij trekt. Vanochtend, goed uitgerust wakker geworden en in het volle besef van het geen kater hebben. En dan nu, eigenlijk net zo’n avond als gisteren maar nu is er niks aan de hand. Alles is rustig, buiten en binnen. Geniet nog wat na van de fijne dag die ik heb gehad, geniet ook van het succes van het niet drinken, van het me goed voelen. Toch bijzonder hoe het werkt, de triggers, de weerstand, de gedachtes, het gevoel. Voor vanavond hoef ik me verder geen zorgen te maken.
 

E8C7EC95-10B9-435C-9C0F-6B4F0C3D2958.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...